یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۸ سانتی

یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۸ سانتیررررررررررررررررررررررررررررررررر
دسته بندی:
چیکید محتوا
یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۸ سانتی

تولید یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۸ سانتی با استفاده از فرآیند های پتروشیمی می باشد. با همین فرآیند می توان ورق ها و بلوک های پلاستوفوم را در ابعاد و اندازه های مشخصی تولید کرد

یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۸ سانتیررررررررررررررررررررررررررررررررر

طی این فرآیند شیمیایی یونولیت ها بعد از اولین پخت، با به کار گیری بخار آب باعث می شوند که دانه های یونولیت به هم بچسبند. همین امر باعث می شودتا یونولیت یا پلاستوفوم حدود 40 برابر بزرگ تر از حالت اولیه خود شود. در نهایت محصول تولیدی یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۸ سانتی می باشد.

همانطور که گفته شد ابعاد اندازه های تولید با توجه به کاربرد و نیاز مشتری قابل تغییر بوده و می توان در کارخانه آن ها را به راحتی برش زد.

برش یونولیت و پلاستوفوم

در اکثر موارد برای برش یونولیت از سیم داغ یا همان HOT WIRE استفاده می شود.

اما در برخی موارد که حجم تولید و درخواست کم باشد با استفاده از دستگاه سی ان سی CNC یونولیت را برش می دهند.

برای برش توسط سی ان سی CNC باید برنامه ای به کامپیوتر داده شود و نقشه برش یونولیت در این برنامه نوشته شود و دستگاه بعد از کد خوانی نقشه مورد نظر برای برش، کار خود را شروع می کند.  در اثر برش با دستگاه دقیقا همان ابعاد، اندازه و شکل سفارشی را در می آورد که می توان از آن در موارد مختلفی استفاده کرد.

کاربرد یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۸ سانتی

پلی استایرن یا همان بلوک های یونولیت به شدت در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفته است. بلوک های یونولیتی در هر متر مربع که کار شده باشد حدود 200 کیلوگرم بار اضافه را کاهش می دهد و باعث پایداری سازه در برابر زلزله می شود و همچنین به عنوان بلوک های سقفی می تواند خسارت وارده را تا حد زیادی کاهش دهد.

از آن جایی که حدود 98 درصد بین سلولی یونولیت را هوا تشکیل داده است به عنوان بهترین عایق دما، رطوبت و صدا شناخته می شود. همچنین استفاده از یونولیت در ساختمان سازی باعث جلوگیری از مصرف و هدر رفت انرژی می شود.  بهترین عایق را همیشه هوا دانسته اند.

انواع یونولیت موجود در بازار از نظر اشتعال

توجه داشته باشید که یونولیت ها و بلوک های سقفی دو نوع قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال هستند. در صنعت ساختمان سازی مهم ترین اصل بالا بودن ایمنی ساختمان می باشد. بنابراین مهم است که در استفاده از یونولیت نوع غیر قابل اشتعال را به کار ببرید.

زمانی که شما به عنوان مصرف کننده اقدام به خرید یونولیت برای ساختمان سازی می کنید باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که یونولیت خریداری شده دارای، نشان غیر قابل اشتعال بودن یا کند سوزی باشد.

از آن جایی که یونولیت ماده است که در برابر آتش شعله ور می شود رعایت این نکته از مهم ترین موارد استفاده از یونولیت در صنعت ساختمان سازی می باشد.

تنها مشکلی که بلوک های یونولیتی دارند قابل اشتعال بودن آن ها می باشد. در صورتی که بهترین مواد را برای به کاربردن در ساختمان انتخاب کنید می توان گفت در برابر اشتعال مقاوم تر است. اما همچنان در برابر حرارت و آتش از خود واکنش نشان می دهد. درست است که موادی دارای مرغوبیت پایین و غیر استاندارد نباید ساخته شوند و یا حداقل قبل از خرید به مشتری در مورد این مسئله توضیح داده شود، اما در ایران متاسفانه همچنان این موارد مشاهده می شود که مواد غیر مرغوب ساخته، خریداری و در ساختمان ها استفاده می شود و در نهایت باعث آتش سوزی هایی می شود که در اخبار حوادث می شنویم.

دلایل استفاده از یونولیت و پلاستوفوم

بلوک های یونولیتی به دلیل وزن کمی که دارند در نهایت می توانند وزن ساختمان را نیز کم کنند. در این صورت به دلیل بارور نبودن این قطعات می توان گفت با کار کردن یونولیت در ساختمان، آن را در برابر زلزله ایمن می کند.

در برخی موارد از یونولیت به عنوان عایق صوتی نام برده می شود بهتر است که بدانیم یونولیت به تنهایی نمی تواند عایق صوتی خوبی باشد. درست است که نسبت به بتن جاذب صدای بهتری ست اما به تنهایی نه تنها عایق صدا نیست بلکه می تواند در اثر گذاری صدا نیز کمک دهنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی ، محصولی ایده آل برای محافظت از سر در زمان دوچرخه سواری، اسکیت و سایر بازی ها و تفریحات ورزشی است. با

مشاهده »