آشنایی با بهترین نوع فوم

بهترین نوع فوم
دسته بندی:
چکیده محتوا
آشنایی با بهترین نوع فوم

بهترین نوع فوم از خصوصیاتی نظیر عایق سرما ، عایق گرما ، عایق رطوبتی ، مقاومت در برابر ضربه ، مقاومت در برابر حریق و … برخوردار است.

فوم ، ماده ای است که در صنایع و کسب و کارهای مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. معنای لغوی این کلمه که یک واژه انگلیسی است ، کف می باشد. فوم‌ها ، پلیمری است که با گاز ترکیب شده و به حالت اسفنجی تبدیل می شود. هر یک از انواع فوم‌ها دارای خصوصیات مختلفی مانند درجه سختی ، چگالی ، وزن و … هستند.

کاربرد انواع فوم‌ها

بهترین نوع فوم ، کاربردهای بسیار زیادی دارد. در خودروسازی ، اسلحه سازی ، ساختمان سازی ، ساخت تجهیزات پزشکی ، صنعت بسته بندی و … از انواع فوم ها استفاده می شود. ساخت مبل ، ساخت عروسک ، ساخت وسایل دکوری و تزئینی ، ماکت سازی ، ساخت لوازم تحریر و … از دیگر کاربردهای انواع فوم‌ها می باشند.

ویژگی های کلی فوم‌ها

شاید برخی از انواع فوم ها دارای ویژگی هایی باشند که سایر فوم ها نداشته باشند. اما برخی از ویژگی ها در تمامی فوم ها مشترک هستند. البته ممکن است این ویژگی در برخی از فوم ها بیشتر و در برخی از فوم ها کمتر باشد. ویژگی های یکسان در تمامی فوم ها شامل خاصیت ارتجاعی ، سبکی ، دوام بالا ، استحکام بالا و … می باشند.

بهترین نوع فوم چیست ؟

نمی توان به صورت قطعی گفت که یکی از فوم ها بهتر از سایر فوم ها است. زیرا هر یک از فوم ها نسبت به سایر فوم ها برتری خاصی دارند. به هر حال باید با هر یک از انواع فوم‌ها آشنایی داشت تا فوم موردنیاز برای هر کاربردی را بتوان با توجه به ویژگی های آن فوم انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: یونولیت محافظ حبه قندی

فوم پلی اورتان

این فوم ، نوعی پلیمر خطی است که با استفاده از واحدهای آلی درست می شود. این واحدها با استفاده از پیوندهای کاربامات به یکدیگر پیوند خورده اند. کاربرد این فوم ، متنوع است. گاهی برای مصارف ساده و گاهی برای کاربردهای حساس و مهم از فوم های پلی اورتان استفاده می کنند. در مبل سازی معمولاً از فوم های پلی اورتان استفاده می کنند.

فوم پلی استایرن یا یونولیت ، بهترین نوع فوم

کاربرد این فوم بیشتر از سایر فوم ها است. ویژگی های بسیار خوب این فوم سبب شده است که پای آن به صنعت ساختمان سازی باز شود. این فوم ها بسیار سبک هستند و این خصیصه سبب شده است که استقبال زیادی از استفاده از آن در حوزه های مختلف شود. یونولیت ، از فرآورده های پتروشیمی بدست می آید و از نظر فیزیکی ، مجموعه ای از بلورهای ریز است که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته اند.

یونولیت در چند نوع شامل یونولیت معمولی ، یونولیت مقاوم ، یونولیت انبساطی و یونولیت اکسترود شده ساخته می شود. فوم های پلی استایرن به دلیل خاصیت عایق بودن به عنوان عایق صوت ، عایق رطوبت و عایق انرژی مورداستفاده قرار می گیرند.

فوم میکروسل

ممکن است بهترین نوع فوم برای کسب و کار موردنظر شما ، فوم میکروسل باشد. این فوم به فوم ای وی آ بسیار شبیه است. فوم میکروسل درست شده از سلول بسته نرم می باشد ولی دارای استحکام بسیار زیادی است. فوم میکروسل ، یک ضربه گیر بسیار خوب است. برای عایق سازی دیوارها و سقف می توان از فوم میکروسل استفاده کرد.

میکروسل ، اصلاً آب را به خود نگرفته و در مقابل انواع شوینده ها مقاوم است. فوم های میکروسل را می توان به آسانی شست. هیچگونه ماده سمی و شیمیایی در میکروسل به کار نرفته است. درجه سختی هر یک از فوم های میکروسل متفاوت است.

در صنعت کفش و کیف و ساخت تجهیزات الکترونیکی از فوم میکروسل استفاده می کنند. این فوم ، کاملاً بهداشتی است و کار با آن مشکلی را برای کاربران ایجاد نمی کند. بنابراین با خیالی آسوده می توانید از این فوم ها برای کاربرد موردنظر خود استفاده کنید.

فوم پلی اتیلن ، بهترین نوع فوم

این فوم ترکیبی از پلی اتیلن فشرده و حباب های بسیار کوچک است که به سبب خاصیت تراکم سلولی ، ایده آل ترین ایزولاسیون و بهترین عایق انرژی و رطوبت و صوت می باشد. فوم پلی اتیلن در برابر آب و رطوبت به خوبی عمل کرده و مانع از نفوذ آنها می شود.

از این فوم برای ساخت قطعات پلی اتیلن ، ظروف نگهدارنده مایعات ، بسته بندی محصولات و … استفاده می شود. این فوم دارای ویژگی های مثبتی از جمله بازدهی بسیار بالا ، طول عمر زیاد ، قیمت مناسب ، جابه جایی آسان ، سازگاری با محیط زیست و … می باشد. برای عایق سازی ساختمان ها می توان از فوم پلی اتیلن استفاده نمود. فوم پلی اتیلن که یکی از بهترین نوع فوم است ، به صورت متالیز شده در کنار روکشی از فلزات مختلف برای نما یا سقف سوله ، مورداستفاده قرار می گیرد.

فوم لاتکس

یکی دیگر از انواع فوم ها ، فوم لاتکس می باشد. این فوم از شیر درخت کاهو درست می شود. فوم لاتکس از ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری بالا ، عایق در برابر رطوبت و … برخوردار است. از فوم لاتکس برای تولید پتو ، بالشت ، تجهیزات و لوازم پزشکی و … استفاده می شود.

فوم pvc ، بهترین نوع فوم

این فوم ساخته شده از پلی وینیل کلراید می باشد. اغلب خصوصیات مشترک فوم ها که عایق آب ، سبکی ، انعطاف پذیری و … می باشند را فوم پی وی سی دارا می باشد. از فوم پی وی سی می توان برای تولید پوشاک ، کفپوش ، وسایل دکوری و … استفاده نمود. همچنین در صنعت بسته بندی از فوم پی وی سی استفاده می شود.

کلام آخر

با توجه به توضیحاتی که برای هر یک از انواع فوم ها ارائه شد ، می توان متوجه شد که تمامی آنها از خصوصیات مشترکی برخوردار هستند. اما پررنگ بودن برخی از خصوصیات در برخی از فوم ها موجب شده است که برای کاربردهای خاصی از فومی خاص استفاده شود. اغلب فوم ها دارای قیمت مناسبی هستند. بنابراین در مجموع ، هر یک از انواع فوم ها مقرون به صرفه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »