اهمیت نصب ورق فوم برای ساختمان

اهمیت نصب ورق فوم برای ساختمان
دسته بندی:
چکیده محتوا
اهمیت نصب ورق فوم برای ساختمان

اهمیت نصب ورق فوم برای ساختمان به این دلیل است که ساختمان ها باید با استفاده از بهترین متریال ، عایق کاری شوند.

در ساختمان سازی جدید به استفاده از متریالی که بخش های مختلف سازه را عایق کاری کند ، اهمیت زیادی می دهند. اوضاع کنونی با گذشته تفاوت زیادی کرده است. دیگر به ندرت خانه ای به صورت شخصی و ویلایی ساخته می شود. اغلب ساخت و سازها به صورت برج و ساختمان های مرتفع است.

در چنین شرایطی که تعداد زیادی از افراد در یک ساختمان سکونت دارند ، اهمیت عایق کاری ساختمان بیشتر می شود. عایق کاری صوتی ، عایق کاری رطوبتی و عایق کاری حرارتی و … نیاز سازه های جدید است.

ورق فوم یا فوم شیت چیست ؟

قبل از پرداختن به اهمیت نصب ورق فوم برای ساختمان ، به این مسئله می پردازیم که ورق فوم چیست. ورق فوم یا فوم شیت از هسته فوم یا تخته فومی درست شده است. لایه ورق فومی ، یک لایه از مواد فومی با دانسیته معین است که در موارد مختلفی قابل استفاده می باشد. این لایه فومی از یکی از مواد پلی اتیلن ، پلی یورتان و یا نئوپرن درست می شود و کاملاً عایق صوت و حرارت است.

این ورق ها با ویژگی های بسیار خوب خود در بخش های مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند. این ورق ها در هر دمایی در مقابل آب و رطوبت دارای مقاومت زیادی هستند. حفظ چسبندگی در هر شرایطی ، از دیگر ویژگی های خوب این ورق ها می باشد. این ورق ها در ابعاد و اندازه های مختلفی با خصوصیات گوناگونی ساخته می شوند.

بهترین متریال برای عایق کاری ساختمان ، یونولیت می باشد که از جهات گوناگون ( صوت ، رطوبت ، حرارت و برودت و … ) عایق می باشد. لذا توصیه می شود برای عایق کاری ساختمان های خود از ورق یونولیت استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده فوم‌های ورقه ای

اهمیت نصب ورق فوم برای ساختمان نشان می دهد که این مواد با استفاده از متریال خوبی درست شده اند که توان عایق کاری را دارا می باشند. مواد اولیه برای ساخت یونولیت ورقه ای ، از مشتقات نفت خام می باشد. بنابراین این مواد ، ارزشمند هستند. هر اندازه که کیفیت مواد بیشتر باشد ، قیمت فوم های ورقه ای بیشتر است.

با وجود اینکه این فوم ها از متریال ارزشمندی درست شده اند ، قیمت مناسبی دارد و استفاده از آنها به صرفه است. فوم های ورقه ای با خصوصیاتی که دارند موجب کاهش هزینه های حمل و نقل ، کاهش هزینه های عایق کاری ، صرفه جویی در مصرف انرژی ، کاهش نیاز به نیروی کار و … می شوند.

ویژگی بسیار خوب این فوم ها این است که برای محیط زیست خطرناک نیستند. البته بهتر است ضایعات آنها در طبیعت رها نشود و بازیافت شود. تمام ویژگی هایی که بیان شد اهمیت نصب ورق فوم برای ساختمان را نشان می دهد.

بررسی دقیق تر و ریزبینانه تر از ساختار ورق فوم

ورق فوم از پلی استایرن درست می شود. پلی استایرن در واقع مواد اولیه ساخت انواع یونولیت ها می باشد. پلی استایرن ، یک نوع ترموپلاستیک است که طی واکنش های پلیمریزاسیون استایرن درست می شود. خصوصیت اصلی این ماده ، وزن بسیار اندک آن است. این ماده اولیه به شکل بلوک های یونولیتی یا فوم های ورقه ای در می آید تا در بخش های مختلف مورداستفاده قرار بگیرد.

پلی استایرن انبساطی از خاصیت عایق حرارتی ، عایق صوتی و عایق رطوبتی برخوردار است. به همین دلیل موردتوجه صنعت ساخت و ساز قرار گرفته است. محصولاتی که با پلی استایرن انبساطی درست می شود به شکل های مختلف در صنعت ساختمان مورداستفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین نوع فوم

تأکید بر اهمیت نصب ورق فوم برای ساختمان

همانگونه که تا به اینجا متوجه شدید به دلایل مختلفی از ورق فوم در ساختمان سازی استفاده می کنند. متریال مختلفی برای عایق کاری صوتی ، رطوبتی و حرارتی وجود دارند. اما به استفاده از فوم های ورقه ای یا یونولیت بیشتر تأکید می شود. تأکید بیشتر به استفاده از فوم ورقه ای بدان جهت است که این فوم ها از خصوصیات بسیار خوبی مانند وزن اندک ، مقاومت بالا ، انعطاف پذیری بالا ، قابلیت برش آسان ، فشردگی ایده آل و … برخوردار هستند.

بنابراین میان تمامی گزینه هایی که برای عایق کاری ساختمان ها مناسب است ، فوم های ورقه ای بهتر و ایده آل تر هستند. قیمت پایین آنها ، دلیل دیگری است که شما از میان گزینه های موجود به انتخاب فوم های ورقه ای اقدام کنید. اهمیت نصب ورق فوم برای ساختمان ، مسئله ای است که بسیاری از سازندگان بدان توجه داشته اند. بنابراین شما با تفکر و تعقل بیشتر در این زمینه ، کلیه جوانب را درنظر گرفته و سپس به خرید این محصول اقدام فرمایید.

عوامل مؤثر در قیمت ورق فوم

نرخ ارز ، کیفیت مواد اولیه پلی استایرن برای ساخت ورق فوم ، ابعاد ورق ، دانسیته ورق ، خواص فیزیکی و مکانیکی ورق ، کیفیت ظاهری ورق ، برند تولیدکننده ورق ، حجم سفارش مشتری ( محدود یا انبوده ) و … تعیین کننده نرخ ورق فوم هستند.

اطمینان داشته باشید که نرخ ورق فوم هر چقدر که باشد ، استفاده از آن مقرون به صرفه است. بنابراین ورق فوم ، یک فوم ارزان و مقرون به صرفه برای عایق کاری ساختمان ها می باشد. ارزانی این فوم نشان از کیفیت و مقاومت پایین آن نیست ، بلکه این فوم با کیفیت و مقاومت بالای خود زبانزد همگان است.

آخرین توصیه‌ها درباره اهمیت نصب ورق فوم برای ساختمان

با توجه به توضیحات ارائه شده می توان به مزایای نصب ورق فوم برای ساختمان پی برد. تنها نکته ای که باید بیان کنیم این است که در خرید ورق فوم دقت زیادی داشته باشید تا محصولی بی کیفیت و نامناسب را خریداری نکنید. توجه به خصوصیات کمی و کیفی محصول ، اهمیت زیادی دارد. اگر کیفیت ورق فوم پایین باشد ، استفاده از آن با نتایج موردانتظار همراه نیست. لذا خریداران باید به این مسئله توجه داشته باشند. همچنین به ضخامت و طول و عرض ورق فوم توجه داشته باشید تا حدالامکان به برش کاری نیاز نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »