بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن

بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن
دسته بندی:
چکیده محتوا
بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن

بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن با هدف سبک سازی و افزایش میزان جذب انرژی انجام می شود و نتایج مثبتی را به دنبال دارد.

در ساختمان سازی های جدید با استفاده از روش های مختلف به دنبال کاهش هزینه ها و صرفه جویی هستند. یکی از روش های کاهش هزینه ها ، استفاده از ضایعات قابل بازیافت پس از بازیافت آنها در بخش های مختلف ساختمان است.

در سال های اخیر مشاهده شده است که از ضایعاتی همانند خرده لاستیک و تکه های پلاستوفوم در بتن استفاده می کنند. اما علت این کار چیست ؟ بتن ، با وجود مزایای بسیار خوبی که دارد و استحکام و مقاومت بی نظیری که دارد ، نقاط ضعفی هم دارد که یکی از آنها ، وزن زیاد آنها است. همچنین بتن از انعطاف پذیری بسیار کمی برخوردار است و از این نظر می توان انتقاداتی را به بتن وارد نمود.

موارد گفته شده برای سازندگان و مهندسان ، محدودیت هایی را بوجود می آورد. به همین علت برای کاهش معایب و مشکلات بتن ، تدابیری اندیشیده شده است که یکی از آنها ، بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن است.

استفاده از خرده لاستیک و پلاستوفوم در بتن

یونولیت با ساختار ویژه و خصوصیات خاص خود به صنایع مختلفی ورود کرده و در مواردی مورداستفاده قرار گرفته است که غیرقابل پیش بینی بوده است. آیا کسی فکر می کرد روزی از یونولیت در صنعت ساختمان سازی استفاده شود ؟ آیا کسی تصور می کرد که از یونولیت در صنعت خودروسازی استفاده شود ؟ بنابراین یونولیت با ویژگی های خاص خود توانست غیرمنتظره ظاهر شود.

پلاستوفوم ( یونولیت ) و لاستیک از خصوصیات مشترکی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه ، تحمل وزن زیاد ، سبکی ، انعطاف پذیری بسیار خوب ، سبکی ، عایق صوتی ، عایق حرارتی و … برخوردار هستند. یونولیت و لاستیک را می توان با بتن ترکیب کرده و یک مصالح بهینه ، اقتصادی ، مقاوم و منعطف درست کرد. محققان و پژوهشگران به خوبی در این زمینه تحقیق نموده و تبعات این کار را به صورت دقیق سنجیده اند.

مهمترین علل بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن

تا اینجا متوجه شدیم که یونولیت و لاستیک را به سبب ویژگی هایی که دارند در بتن مورداستفاده قرار می دهند. اما نتایج این کار چیست و مهندسان از انجام این کار به دنبال چه هدفی هستند. مهمترین اهداف از ترکیب لاستیک و پلاستوفوم با بتن ، موارد زیر هستند :

افزایش میزان عایق صوتی

دال های بتنی به سبب خصوصیاتی نظیر میرایی و ویسکوزیته کم و مدول الاستیسیته زیاد ، مشکلاتی را در بخش های مختلف مانند بزرگراه ها درست می کنند. اگر از ضایعات لاستیک و یونولیت در بتن استفاده شود ، این چالش تا میزان بسیار زیادی برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: یونولیت محافظ حبه قندی

سبک سازی ساختمان ها با این مواد

یکی از دلایل بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن ، کاهش وزن سازه است. همه می دانند که بتن چقدر سنگین است و وزن سازه را تا چه اندازه افزایش می دهد. با استفاده از لاستیک و پلاستوفوم در بتن می توان حجم بتن مصرفی را کمتر نمود که این مسئله در سبک سازی ساختمان ها ، بسیار مؤثر است.

پاکسازی محیط زیست در اثر استفاده از این مواد

استفاده از این ضایعات سبب می شود که از ضایعات یونولیتی و لاستیکی به خوبی استفاده شود و این ضایعات در طبیعت رها نشوند. در نتیجه ، محیط زیست سالم تر خواهد ماند. بنابراین جمع آوری ضایعات قابل بازیافت مانند لاستیک و یونولیت باید در دستور کار قرار بگیرد.

کاهش هزینه ها ، دلیل بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن

با استفاده از ضایعات لاستیکی و یونولیتی می توان در مصرف بتن صرفه جویی نمود. کاهش مصرف بتن در کاهش هزینه ها اثرگذار است. کاهش هزینه ها ، سازندگان را ترغیب به استفاده از ضایعات لاستیکی و یونولیتی در بتن می کند. این کاهش هزینه ها به اندازه ای است که برای سازندگان چشم گیر باشد.

عایق سازی انرژی ، یک دلیل بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن

زمانی که بتن با خرده های یونولیتی و لاستیکی ترکیب می شود ، عایق سازی بهتری را ایجاد می کند. در این شرایط میزان اتلاف انرژی بسیار اندک است. بنابراین نیازی به افزایش درجه سیستم گرمایشی و سرمایشی نمی باشد. با یک درجه متوسط می توان محیط را خنک یا گرم نمود.

ویژگی های بتن ترکیب شده با خرده های یونولیتی و لاستیکی

زمانی که بتن با خرده های لاستیکی و یونولیتی ترکیب می شود ، ترکیب حاصل از خصوصیات جدیدی برخوردار است. ترکیب حاصل دارای چگالی کمتر است. چگالی پایین تر سبب می شود که وزن سازه کاهش پیدا کند. پایین بودن چگالی ترکیب جدید سبب کاهش مقاومت آن نمی شود. مقاومت این ترکیب ، در حد بسیار ایده آلی است.

بهبود خاصیت عایق حرارتی بتن ترکیب شده با خرده یونولیت و خرده لاستیک ، ویژگی قابل توجه دیگر ترکیب جدید است که در بهینه سازی مصرف انرژی سازه ها اثرگذار است. ترکیب حاصل از یک عملکرد آکوستیک بسیار خوب برخوردار است.

اجرای مرحله بتن ریزی با استفاده از بتن دارای ضایعات یونولیتی و لاستیکی ، بسیار آسان تر است. بنابراین بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن از جنبه های مختلف ، سودمند است. نکته ای که باید موردتوجه قرار بگیرد این است که این ترکیب بایستی با استانداردهای بین المللی از نظر مقدار مواد ، نوع اختلاط و … مطابقت داشته باشد.

کلام آخر

برای کاهش هزینه های ساخت و ساز باید از روش هایی استفاده نمود که موجب کاهش کیفیت سازه ها نشوند. خرید مصالح بی کیفیت ، استفاده کمتر از مصالح ساختمانی ضروری ، کاهش ضخامت دیوارها و سقف ها با روش های نامناسب و … از جمله مواردی هستند که به کیفیت سازه های شما آسیب می زنند. بنابراین برای کاهش هزینه های ساخت و ساز به دنبال روش های تأییده شده از سوی مهندسان و متخصصان مانند بکارگیری خرده لاستیک و یونولیت در بتن باشید. مصالح ساختمانی موردنیاز سازه های خود را از برترین تولیدکنندگان معتبر و مجرب خریداری کنید. برای خرید باکیفیت ترین یونولیت های ساختمانی با مجموعه ایران یونولیت تماس حاصل کنید که یکی از حرفه ای ها در این زمینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »