تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی

تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی
دسته بندی:
چکیده محتوا
تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی

تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی ، بسیار زیاد هستند. این دو نوع یونولیت از نظر مشخصات کمی و کیفی ، متفاوت از یکدیگر هستند.

یونولیت دارای کاربردهای زیادی در حوزه های مختلف است که از جمله این کاربردها می توان به صنعت ساختمان و کاردستی و پروژه های دانشجویی اشاره نمود. یونولیت هایی که برای این موارد به کار می روند ، با یکدیگر متفاوت هستند.

قطعاً انتظار ندارید که یونولیت مورداستفاده در ساختمان سازی از نظر مقاومت و استحکام شبیه به یونولیت کاردستی باشد. در ادامه بیشتر و مفصل تر به این مسئله می پردازیم.

تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی در چه مواردی است ؟

  • یونولیت های ساختمانی گران تر از یونولیت های کاردستی هستند. زیرا کیفیت و کمیت این دو نوع یونولیت با یکدیگر متفاوت می باشد.
  • یونولیت های ساختمانی از ابعاد و وزن بالاتری نسبت به یونولیت های کاردستی برخوردار هستند.
  • کاربرد یونولیت ساختمانی شامل استفاده در سردخانه ها ، احداث استودیوهای صدابرداری ، احداث انواع سازه های مسکونی و تجاری و … است. کاربرد یونولیت کاردستی شامل ساخت ماکت ، کاردستی های دانش آموزی ، تابلوهای تبلیغاتی ، ساخت وسایل تزئینی و دکوری و …. می باشد.

با وجود تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی ، شباهت هایی میان این دو نوع یونولیت وجود دارد که مهمترین آنها نوع مواد اولیه و جنس آنها است. ماده اولیه ساخت هر دو نوع یونولیت ، یکسان می باشد.

بررسی کاربرد یونولیت در ساخت کاردستی

انعطاف پذیری بسیار بالای یونولیت سبب شده است که به آسانی بتوان از آن برای کاردستی و ماکت سازی استفاده کرد. یونولیت را به آسانی می توان برش زده و به فرم و شکل دلخواه درآورد. بنابراین افراد آماتور به راحتی می توانند از یونولیت برای ساخت کاردستی و ماکت و … استفاده کنند. ویژگی هایی که یونولیت دارد ، آن را برای استفاده در ساخت وسایل تزئینی مناسب کرده است.

با یونولیت می توان پروژه های فنی و مهندسی مختلفی را با ظرافت بسیار زیاد ساخت. همچنین با یونولیت می توان کارهای هنری بسیار زیبایی درست کرد. انواع قاب عکس ها ، تابلوهای دیواری ، عروسک های فانتزی ، ماکت سازی ماشین ، ماکت سازی ساختمان و … را می توان با یونولیت درست کرد.

بررسی کاربرد یونولیت در ساختمان‌سازی و تحلیل آن

تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی در مواردی همچون طول و عرض ، ضخامت و دانسیته و … است. چند سالی است که در ساختمان سازی از یونولیت استفاده می شود. یونولیت می تواند هزینه های ساخت و ساز را تا حدی کاهش دهد. یونولیت ها در دو نوع قابل اشتعال و غیرقابل اشتعال وجود دارند که یونولیت مناسب برای ساختمان سازی ، یونولیت غیرقابل اشتعال می باشد. زیرا ایمنی سازه ها باید حفظ شود و به همین دلیل به استفاده از یونولیت غیرقابل اشتعال نیاز است.

یونولیتی که برای ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد همانند یونولیت کاردستی ، سبک است. در واقع یکی از شباهت ها میان این دو نوع یونولیت ، سبکی آنها است. این سبکی موجب شده است که سرعت اجرای کار در حین احداث ساختمان افزایش پیدا کند. تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی این است که یونولیت ساختمانی در مقابل حرارت و حریق از مقاومت بالایی برخوردار بوده و تا چندین دقیق نمی سوزد. اما یونولیتی که در ساخت کاردستی مورداستفاده قرار می گیرد ، مقاومت پایینی دارد و سریعاً می سوزد.

ایمنی سازه های مسکونی و اداری و تجاری و … از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین باید به استفاده از مصالحی که در مقابل حرارت مقاوم باشد ، اهمیت زیادی داد. بلوک های یونولیتی نه تنها در برابر حریق مقاوم هستند بلکه به سبب اینکه فاقد نقش باروری هستند ، در مقابل زمین لرزه هم ایمن می باشند.

به دلیل اهمیت مسئله لازم می دانیم با وجود اینکه موضوع مقاله تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی است به این مسئله اشاره کنیم که برای ساختمان سازی حتماً از یونولیت های استاندارد که از نوع نسوز یا کندسوز هستند ، استفاده کنید.

یونولیت هایی که نسوز یا کندسوز نباشند ، سریعاً در برابر آتش سوزی دچار مشکل شده و جمع می شوند. استفاده از چنین یونولیتی در ساختمان سازی موجب کاهش ایمنی سازه می شود. متأسفانه در کشورمان به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در مواردی اهمیت داده نمی شود. از آنجایی که کشور ایران یک کشور بحران خیز است ، نباید از بلوک های یونولیتی قابل اشتعال استفاده شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین نوع فوم

دیگر تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی چیست ؟

علاوه بر مواردی که نام بردیم تفاوت های دیگری میان این دو نوع یونولیت وجود دارد. یونولیت ساختمانی به دلیل ضخامت و کیفیت بالای خود می تواند عایق صوت باشد. بنابراین با یونولیت می توان ساختمان ها را عایق صوت کرد. همچنین یونولیت های ساختمانی می توانند عایق حرارت – برودت باشند. بنابراین استفاده از یونولیت برای ساختمان سازی بسیار مفید است. یونولیت ساختمانی دارای خواصی است که یونولیت معمولی فاقد چنین خواصی است. زیرا کیفیت و ضخامت یونولیت های ساختمانی بسیار بیشتر از ضخامت یونولیت های کاردستی است. تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی در موارد دیگری نیز می باشد.

کلام آخر

بررسی تفاوت های میان این دو نوع یونولیت از آن جهت صورت گرفت که مصرف کنندگان این یونولیت ها بدانند که در انتخاب یونولیت مناسب کاربرد موردنظر خود دقت زیادی کنند. استفاده از یونولیت ساختمانی با وجود مقاومت و کیفیت بسیار بالایی که دارد برای ساخت ماکت یا کاردستی مناسب نیست. زیرا این یونولیت از ضخامت زیادی برخوردار است و کار را برای شما دشوار می کند. بهتر است از یونولیتی استفاده کنید که با ویژگی های کمی و کیفی متناسب با کاربرد موردنظر شما ، کار را برای شما راحت کند.

دانستن تفاوت یونولیت ساختمانی و یونولیت کاردستی کمک می کند که در انتخاب یونولیت مناسب کاربرد موردنظر خود بهتر عمل کنید. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده به شما برای خرید یونولیت کمک کند. برای خرید بهترین یونولیت با توجه به طول و عرض یونولیت ، ضخامت یونولیت ، دانسیته یونولیت ، یکدست یا یکپارجه بودن یونولیت و … از بهترین تولیدکننده یونولیت اقدام کنید. یکی از بهترین تولیدکنندگان یونولیت در ایران ، مجموعه ایران یونولیت است که تجربه و تخصص بالایی در این زمینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »