تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت

تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت
دسته بندی: ,
چکیده محتوا
تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت

تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت ، یکی از کاربردهای مهم ضایعات است که اهمیت بازیافت ضایعات یونولیت را نشان می دهد.

یونولیت دارای کاربردهای وسیعی در حوزه های گوناگون است. این محصول نه تنها در کاربردهای کوچک و جزئی بلکه در کاربردهای مهم و بزرگ استفاده می شوند. فرقی ندارد که یونولیت در کجا و به چه صورت استفاده شود ، استفاده از یونولیت در هر کاربردی مسلماً ضایعاتی را ایجاد می کند.

این ضایعات هر اندازه و هر کیفیتی که داشته باشند ، قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند. ورود هر نوع ضایعاتی به محیط زیست ، مشکلاتی را بوجود می آورد. پس بهتر است ضایعات قابل بازیافت جمع آوری شوند و به چرخه تولید بازگردند. زمانی که این ضایعات به مواد بازیافتی یونولیتی تبدیل شوند ، برای تولید لوازم و محصولات گوناگونی به کار می روند. با یکی از کاربردهای جالب ضایعات پلاستوفومی آشنا می شویم :

یکی از برترین کاربردهای ضایعات پلاستوفومی

تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت ، یکی از کاربردهای بسیار زیبا و شیک این ضایعات است. در واقع ضایعات پلاستوفومی ، گزینه بسیار خوبی برای ساخت دکوری ها و وسایل تزئینی است. سالانه حجم زیادی از وسایل دکوری مانند مجسمه ، قاب عکس ، آیینه ، ساعت ، سطل و جا دستمال کاغذی ست و … تولید می شوند. اگر برای ساخت این وسایل صرفاً از مواد اولیه دست اول استفاده نشود و چندین درصدی از مواد بازیافتی مانند مواد بازیافتی یونولیتی استفاده شود ، هزینه ساخت این وسایل بسیار کاهش پیدا می کند و در مصرف منابع طبیعی صرفه جویی می شود.

همچنین با استفاده از ضایعات پلاستوفومی می توان قرنیزهای بسیار زیبا و شیکی تولید نمود. قرنیزهایی که در ساختمان ها با هدف محافظت از لبه های پایینی دیوار به کار می روند در انواع مختلفی وجود داشته که یکی از آنها ، قرنیزهای یونولیتی یا فومی می باشد.

تولید بهترین قرنیز با استفاده از ضایعات یونولیتی

تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت ، پس از بازیافت این ضایعات و تبدیل آنها به متریال اولیه مناسب انجام می شود. قرنیز ، محصولی برای پوشش لاین میان کف و دیوار است. معمولاً لاین مرزی میان دیوار و کف دچار نامنظمی ها و نافرمی هایی می شود که می توان آنها را با قرنیز پوشاند.

قرنیزهای پلی استایرن و فومی از مقاوم ترین جنس های قرنیز هستند. این قرنیزها بسیار مرغوب و باکیفیت هستند و ظاهر بسیار شیکی دارند. قرنیزهای پلی استایرن و فومی را از نوعی پلیمر درست می کنند. برای تولید این قرنیزها می توان به صورت ترکیبی از پلیمرها و مواد بازیافتی یونولیتی استفاده کرد.

تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت از نظر اقتصادی به صرفه است. قرنیزهایی که با استفاده از این متریال ساخته می شوند ، قابل شستشو است. البته بهتر است در زمان تمیز کردن آنها ، احتیاط را رعایت کرد.

حسن دیگر قرنیزهای پلاستیکی این است که در برابر حشرات و جانوران موذی مقاوم هستند و هرگز لانه و محل سکونت این جانوران و حشرات نمی شوند. از دیگر ویژگی های قرنیزهای پلاستیکی می توان به مقاومت بالای آنها در برابر حریق اشاره کرد.

از آنجایی که ضایعات یونولیتی سبک هستند و همچنین پلیمرها هم وزن اندکی دارند ، جابه جایی و نصب آنها بسیار آسان است و دشواری خاصی ندارد. تنها کافیست که در زمان نصب آنها اندکی دقت کرد. یکی از مزایای این قرنیزها ، قیمت مناسب آنها است.

بیشتر بخوانید: مراحل تولید یونولیت

نحوه تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت یا پلاستوفوم

نخست باید ضایعات پلاستوفومی را جمع آوری کرد و سپس آنها را از یکدیگر تفکیک کرد تا حدالامکان ناخالصی و زائدات نداشته باشند. پس از آن ضایعات یونولیتی را تمیز کرده و سپس به مراکز بازیافت انتقال می دهند. ممکن است فرآیند تفکیک و پاکسازی در مراکز بازیافت انجام شود. به هر حال ضایعات یونولیتی تفکیک شده و تمیز شده را وارد دستگاه کرده و با توجه به نوع روش بازیافت ، اقدامات لازم را بر روی آن انجام می دهند.

موادی که از دستگاه بیرون می آید را به کارخانه ها و شرکت ها و یا کارگاه های ساخت وسایل تزئینی و … انتقال می دهند. در آنجا این مواد را با مواد دست اول و درجه یک ترکیب نموده و سپس برای ساخت وسایل و لوازم موردنظر استفاده می کنند. کیفیت و مرغوبیت وسایل و لوازم ساخته شده با استفاده از ضایعات یونولیتی بسیار بالا است.

مزایای تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت

– مهمترین مزیت تولید این محصولات با استفاده از ضایعات یونولیتی ، پایین بودن هزینه آن است. هزینه های تهیه مواد اولیه که پایین تر شود ، می توان رقم صرفه جویی شده را به گونه دیگری برای ساخت محصول استفاده کرد.

– قرنیزها و وسایل دکوری ساخته شده با ضایعات یونولیتی ، سبک هستند. این مسئله موجب راحت تر شدن تولید و جابه جایی آنها می شود.

– محصولات تولید شده با ضایعات یونولیتی به صورت آنتی باکتریال هستند.

– این محصولات بسیار منعطف هستند و امکان ایجاد قوس و طرح های خمیده و … در آنها وجود دارد.

– تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت به گونه ای انجام می شود که محصول بوجود آمده فاقد ترکیبات شیمیایی و مواد سمی است.

– محصولات تولید شده با ضایعات یونولیتی در مقابل فرسودگی و خوردگی بسیار مقاوم هستند.

– در تولید این محصولات ، آزادی عمل زیادی وجود دارد و به همین علت می توان محصولاتی با طرح و رنگ متنوع تولید نمود.

کلام آخر

تولید محصولات مختلف با استفاده از ضایعات بازیافت شده ، نشان می دهد که می توان با تکنیک های مختلف به کاهش ضایعات تولیدی و دفع اصولی آنها اقدام نمود. در واقع تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت ، یک نمونه از کارهایی است که می توان برای استفاده مفید از ضایعات انجام داد. امیدواریم مسئولان و متخصصان این حوزه به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند و زمینه را برای تولید محصولات مختلف با استفاده از مواد بازیافتی فراهم کنند تا با پرهیز از دفن و سوزاندن ضایعات ، زمین و هوای سالم تری داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »