دلیل محبوبیت عایق صوتی یونولیت

دلیل محبوبیت عایق صوتی یونولیت
دسته بندی:
چکیده محتوا
دلیل محبوبیت عایق صوتی یونولیت

دلیل محبوبیت عایق صوتی یونولیت ، ارزان بودن این نوع عایق است. قیمت این عایق نسبت به سایر عایق های صوتی کمتر است.

امروزه با هدف ممانعت از انتقال صدا به محیط پیرامون، کاهش آلودگی صوتی از پوشش هایی در دیوارها و سقف استفاده می کنند. نصب این پوشش ها، ایده جدیدی برای برقراری آرامش در ساختمان ها می باشد.

منظور از عایق های صوتی چیست؟

ارتعاش مکانیکی یک فضای مادی، را صدا می گویند. صدا زمانی ایجاد می شود که ذرات فضای مادی پیرامون مرکز تعادل خود در حال نوسان باشد. عایق صوتی، پوششی است که با هدف ممانعت از عبور صدا و به حداقل رساندن شدت صدا، از یک محیط به محیط دیگراستفاده می شود. این عایق ها معمولاً به شکل فوم می باشند و در بخش های گوناگون مانند دیوار، کف و سقف اجرا می شوند و یک تکنولوژی جدید سازگار با محیط زیست می باشند که در سازه های امروزی، کاربرد زیادی دارند.

ضرورت استفاده از انواع عایق های صوتی برای سازه های مختلف

آلودگی صوتی، مشکلی است که جوامع امروزی را به شدت درگیر خود کرده است. آرامش روانی و سلامت تمامی افراد به سکوت و عدم وجود آلودگی های صوتی وابسته می باشد. اما در شهرهای امروزی، این مشکل وجود دارد. بنابراین استفاده از روش های مختلف برای به حداقل رساندن آلودگی های صوتی و عدم نفوذ آلودگی صوتی به داخل ساختمان ها، اهمیت زیادی دارد. با استفاده از انواع عایق های صوتی می توان سازه ها را عایق کرد تا ضمن ممانعت از خروج صدا به بیرون، از ورود صدا به داخل جلوگیری کرد و یک آرامش بسیار خوب در محیط کار یا زندگی ایجاد کرد.

انواع عایق های صوتی و میزان محبوبیت هر یک از آنها

امروزه تنوع عایق های صوتی بسیار زیاد شده است و برای عایق سازی سازه ها دیگر فقط چندین گزینه پیش روی شما نمی باشد و دست شما برای انتخاب بسیار باز است. پشم سنگ، پلی یورتان، پشم شیشه، پشم سرباره، الاستومری، یونولیت، فوم ریباند، ایزوهم، فوم سایلنت، فوم اکوستیک از انواع فوم ها هستند که در سازه ها مورداستفاده قرار می گیرند.

پشم سرباره را از عایق های معدنی محصولات جانبی و بازیافت کارخانه فولاد و ذوب آهن تولید می کنند و امروزه کمتر به کار می آید.

الاستومری: محبوبیت این نوع عایق به دلیل مقاومت بسیار خوب آن در مقابل صدا می باشد. این عایق با وزن کم خود می تواند در بخش های مختلفی مورداستفاده قرار بگیرد.

یونولیت: دلیل محبوبیت عایق صوتی یونولیت را در ادامه عنوان می کنیم. تنها مسئله ای که باید عنوان کنیم این است که این عایق در ممانعت از انتقال صدا بسیار خوب عمل می کند و اخیراً در ساختمان سازی به شدت مورداستفاده قرار می گیرد.

فوم ریباند: ریباند از قرار گرفتن تکه های فوم پلی یورتان درست می شود و کیفیت آن تا حد زیادی به متریال اولیه آن، میزان تراکم و ابعاد فوم ها وابسته است.

ایزوهم: ایزوهم به عنوان یک عایق چندمنظوره به کار می رود و عایق سازی را تا حد بسیار زیادی انجام می دهد.

فوم سایلنت: این فوم برای عایق سازی از جهات گوناگون مناسب است و گاهی در کنار سایر عایق ها مورداستفاده قرار می گیرد.

فوم شانه تخم مرغ یا اکوستیک: این فوم ها برای عایق سازی استودیوها، سینماها، سالن های آمفی تئاتر و … مورداستفاده قرار می گیرند و به خوبی می توانند دفع صدا را انجام دهند تا بتوانند آرامش موردانتظار را فراهم کنند.

مهمترین دلیل محبوبیت عایق صوتی یونولیت چیست؟

یک دلیل را نمی توان برای محبوبیت پلاستوفوم عنوان نمود. چرا که یونولیت به سبب ویژگی های متعددی برای عایق سازی مناسب شده است و یکی از بهترین عایق ها شده است. از محبوبیت این عایق بسیار خوب صدا می توان به وزن اندک، مقاومت بالا در برابر ضربه، مقاومت بالا در برابر فشار، مقاومت بالا در برابر رطوبت، پایداری خوب در برابر صدا، پایداری ایده آل در برابر حرارت و برودت و … اشاره نمود.

اگر بخواهید از عایقی استفاده کنید که تمامی این ویژگی ها را با هم داشته باشد، باید هزینه زیادی کنید. اما یونولیت ضمن داشتن تمامی این خصوصیات، دارای قیمت مناسبی است. بنابراین عایق سازی هر سازه ای با استفاده از یونولیت، هزینه کمی خواهد داشت.

اما دلیل محبوبیت عایق صوتی یونولیت این است که این متریال به خوبی می تواند مانع از انتقال صدا شود. بدین منظور در ساختمان ها از یونولیت سقفی و دیواری استفاده می کنند تا دیوارها و سقف ها به خوبی در برابر صدا عایق شوند.

نگران کاهش استحکام دیوارها وسقف هایی که از یونولیت داخل آنها استفاده شده است، نباشید. چرا که یونولیت دارای مقاومت بسیار زیادی است و به خوبی می تواند استحکام و مقاومت سازه ها را حفظ کند. یک دلیل دیگری که سازندگان و مهندسان را بر آن داشته که از یونولیت به عنوان عایق صدا استفاده کنند این است که عایق سازی دیوارها و سقف ها با پلاستوفوم سبب نمی شود که وزن زیادی به سازه تحمیل شود. چرا که این محصول مانند پر کاه سبک است و اصلاً سقف ها و دیوارها را سنگین نمی کند. دوام یونولیت به اندازه ای است که قابل قبول سازندگان و مهندسان باشد و از سوی آنها برای عایق سازی ساختمان ها مورداستفاده قرار بگیرد.

عایق سازی ساختمان با پلاستوفوم چقدر هزینه خواهد داشت؟

حال پس از بررسی دلیل محبوبیت عایق صوتی یونولیت به قیمت آن می پردازیم. هزینه عایق سازی ساختمان ها با استفاده از پلاستوفوم زیاد نخواهد بود. زیرا این نوع عایق دارای قیمت مناسبی است و با هزینه مطلوبی می تواند عایق سازی هر سازه ای را انجام دهد. حال بر اساس اینکه برای عایق سازی سازه ها به چه اندازه یونولیت نیاز باشد و یونولیتی که برای این کار مورداستفاده قرار می گیرد دارای چه مشخصاتی باشد و در چه سطح کیفیت باشد، هزینه عایق سازی متفاوت خواهد بود. قیمت یونولیت را ویژگی های کمی و کیفی آن تعیین می کنند. با استفاده از بهترین و مرغوب ترین یونولیت های عایق می توان به بهبود کیفیت سازه ها از جهات گوناگون کمک کرد. چنین یونولیت باکیفیت و تراز اولی را می توانید از مجموعه ایران یونولیت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »