راهنمای خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی

خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی
دسته بندی:
چکیده محتوا
راهنمای خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی

خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی با هدف عایق سازی انجام می شود. این متریال ، به خوبی می توانند دیوارها و سقف ها را عایق کنند.

مکان های مختلفی نیازمند ایجاد عایق صوتی هستند تا از ورود و خروج صدا به آنها جلوگیری به عمل آورده شود. افزایش جمعیت و احداث ساختمان های بزرگ ، آلودگی صوتی را افزایش داده است. به همین علت عایق سازی سازه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از روش های عایق سازی سازه ها ، استفاده از پنل‌های صوتی و آکوستیک می باشد.

عملکرد پنل های آکوستیک

خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی برای عایق سازی سازه ها ، بسیار نتیجه بخش است. پنل های آکوستیک بر اساس نوع خود دارای کارکرد گوناگونی هستند. این پنل ها ، تمامی امواج صوت را به خود جذب کرده و موجب کاهش نویز کلی صدا می شوند. این مسئله موجب شفافیت صدا می شود. این همان صدایی است که در یک مکان سرپوشیده با حذف نویز و سایر المان های مزاحم موجب وضوح و رسایی بیشتر صدای گوینده می شود.

در مکان های سرپوشیده ای که در آن حضور داریم ، امواج صوتی از دیوارها گذر کرده و توسط دیوارها و اشیاء موجود در مکان موردنظر پرتاب می شود. چنانچه حالت مربوطه از دستگاه صوتی برخوردار باشد ، نوسانی در لایه بوجود آمده و روزنه ها فیبر می شوند و این مسئله موجب بالا رفتن کشش میان امواج و لایه های الیاف می شود که سرانجام موجب افزایش نیروی حرکتی امواج می شود که این مسئله سبب می شود که در نهایت ، صدایی به گوش نرسد.

مزایای استفاده از پنل آکوستیک

خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی ، امتیازات فراوانی را به دنبال دارد. بهترین روش برای نشنیدن صداهای مزاحم و آلودگی های صوتی و لذت بردن از صدای نمایشگرها و سیستم های صوتی ، اجرای پنل های صوتی و آکوستیک برای دیوارها و سقف و … می باشد.

آلودگی های صوتی موجب کاهش شنوایی افراد می شود و ممکن است در ابتلای افراد به بیماری های مختلف مانند بیماری های اعصاب و قلبی و عروقی و … نقش داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که اگر فردی بیشتر از 8 ساعت در معرض آلودگی صوتی بالا قرار داشته باشد ، فشار خون او تا حدود چندین درجه افزایش پیدا خواهد کرد. با استفاده از پنل های آکوستیک می توان آرامشی در محیط ایجاد کرد که همه افراد از آن لذت ببرند. استفاده از این پنل ها برای محیط هایی که اقدام به ساخت محصولات موسیقی و … می کنند ، امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.

خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی ، مزایای دیگری هم دارد که شامل عایق سازی رطوبتی ، عایق سازی انرژی ، زیبایی نما و دکوراسیون و … می باشد.

بیشتر بخوانید: کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی

انواع پنل های عایق آکوستیک

توجه داشته باشید که پنل های عایق آکوستیک ، نوعی از پنل های صوتی می باشد. این پنل ها با خصوصیات مختلفی تولید می شوند که بر اساس آنها به دسته بندی این پنل ها اقدام می کنند. محبوب ترین پنل های موجود در بازار شامل پنل های فایبرگلاس ، پنل های فومی ، پنل های متالیک و … می باشند.

پنل های فایبرگلاس ، قابل شستشو هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. این پنل ها از هر نظر دارای مقاومت بسیار خوبی هستند. پنل های فومی از یونولیت یا فوم درست می شوند. قدرت پنل های فومی در برابر مقابله با انتقال صدا عالی است. پنل های متالیک از جنس فلز هستند. برای برخی از محیط های اداری و تجاری و صنعتی و … از پنل های متالیک استفاده می کنند. توانایی این پنل ها برای ایجاد آرامش در محیط بسیار زیاد است.

هدف از خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی

مکان های مختلفی مانند آموزشگاه ها ، استودیوها ، اتاق های تمرین ، سالن های سینمایی ، سالن همایشات ، اتاق جلسات و … نیازمند عایق سازی دیوارها و کف و سقف هستند. برای برخی از مکان های باید از پنل های آکوستیک استفاده کرد که دارای خاصیت آکوستیک است. اما برای برخی از مکان ها می توان از عایق های صوتی معمولی استفاده نمود.

در واقع در انتخاب نوع پنل های صوتی باید به میزان اهمیت عایق سازی محیط موردنظر توجه داشت و بر اساس آن به انتخاب پنل های صوتی اقدام نمود. پنل های صوتی موردنیاز برای یک استودیو در کوچه ای خلوت و بزرگ با پنل های صوتی موردنیاز برای یک استودیو واقع در یک جاده شلوغ ، متفاوت است. مسلماً میزان مقاومت پنل صوتی موردنیاز برای استودیویی واقع در محیطی شلوغ باید بیشتر باشد.

چندین نکته مهم درباره خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی

برای خرید این پنل ها باید به چندین نکته توجه کرد که شامل مقدار مقاومت پنل صوتی ، قیمت پنل ها ، برند پنل ها و … می باشد که هر یک از اهمیت زیادی برخوردار هستند. قیمت پنل ها بر اساس مشخصات مختلفی تعیین می شود. پنل هایی که قیمت بسیار پایینی دارند ، ممکن است کیفیت پایینی داشته باشند. بنابراین گول تبلیغاتی که در این زمینه می شود را نخورید و حتماً کیفیت پنل ها را بررسی کنید.

هر یک از پنل های صوتی از لحاظ میزان ورود و خروج صدا ، میزان برقراری سکوت ، میزان حذف یا کاهش فرکانس های خاص و … متفاوت هستند. بنابراین با توجه به نوع مکانی که قصد عایق سازی صوتی آن را دارید ، به انتخاب پنل صوتی مناسب اقدام کنید. جنس پنل ها ، مهمترین مسئله ای است که باید از سوی خریداران مورد توجه قرار بگیرد.

کلام آخر

آلودگی صوتی ، یکی از چالش های بزرگ زمان حال حاضر است که نتیجه رشد جمعیت ، افزایش خودرو و افزایش مراکز صنعتی و تولیدی و … است. این مشکلات سبب می شود که برای عایق سازی صوتی انواع سازه های مسکونی ، اداری ، تجاری و … به دنبال راه های نتیجه بخش و مؤثر باشند. استفاده از پنل های آکوستیک و عایق های صوتی ، یکی از بهترین روش ها برای عایق سازی سازه ها است که نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد. مزیت مهم این عایق ها ، قیمت بسیار مناسب آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »