ساخت قطعات یونولیت

ساخت قطعات یونولیت در ایران یونولیت با کیفیت بالا انجام می شود.
دسته بندی:
چیکید محتوا
ساخت قطعات یونولیت

یونولیت از استایرن مونومر به وجود آمده و پلیمری با وزن مولکولی بالا می باشد. یونولیت مقاومت خوبی داشته و سخت و سفت است. این ماده را می توان به راحتی به شکل اکستروژن پردازش کرد البته با استفاده از قالب گیری تزریق. در این مطلب در مورد نحوه ی ساخت قطعات یونولیت صحبت خواهیم کرد.

ساخت قطعات یونولیت در ایران یونولیت با کیفیت بالا انجام می شود.

نحوه ساخت قطعات یونولیت

با توجه به نوع و چگالی یونولیت بسته بندی مراحل و سبک های مختلفی برای ساخت و تولید آن وجود دارد. همانطور که گفته شد یونولیت از استایرن مونومر ایجاد می شود. در بسیاری از گیاهان، میوه ها، سبزیجات و حتی گوشت به طور طبیعی سطحی پایین از استایرن وجود دارد.

یونولیت از مشتقات اتیلن و بنزن تشکیل شده و توسط فرآیندهای پلیمریزاسیون ساخته می شود. در این فرآیند دانه های شفاف کروی پلی استایرن به اندازه حبه قند تولید خواهند شد. در طی این فرآیند هیدروکربنی با جوش کم که معمولاً گاز پنتان می باشد به منظور کمک به بسط و افزایش مواد در طول پردازش بعدی به آن ها اضافه می شود.

ساخت قطعات یونولیت در سه مرحله اتفاق می افتد:

1. قبل از انبساط یونولیت

ماده ی کفپوشی که در دانه های پلی استایرن وجود دارد( این ماده کفپوش معمولاً یک هیدروکربن است) پس از تماس با بخار شروع به جوشیدن کرده و مهره ها 40 تا 50 برابر حجم اصلی خود گسترش خواهند یافت.

2. تهویه یونولیت

بعد از انبساط مهره ها به منظور رسیدن به فشار و دمای تعادل، دوره ی تکامل را طی خواهند کرد.

3. ساخت قالب یا قالب سازی یونولیت

در مرحله ساخت قالب مثلا قالب پلاستوفوم (قالب یونولیت) بسته بندی، مهره ها درون قالب قرار گرفته و دوباره گرم می شوند. از قبل مهره ها با استفاده از فوم گسترش یافته و تمامی حفره های قالب را پر می کنند. حال مهره ها به شکل قطعات سفارشی قالب ریزی می شوند. در هنگام قالب ریزی تقریباً 98 درصد حجم یونولیت هوا است.

قالب گیری دارای دو فرآیند می باشد:

 در فرآیند اول ابتدا بلوک های بزرگی از یونولیت توسط قالب تولید می شوند. این قالب ها را می توان به اندازه دلخواه برش داد.

 در فرآیند دوم قطعات دارای مشخصات طراحی سفارشی تولید می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی ، محصولی ایده آل برای محافظت از سر در زمان دوچرخه سواری، اسکیت و سایر بازی ها و تفریحات ورزشی است. با

مشاهده »