عایق خارجی یا عایق نمای ساختمان

عایق نمای ساختمان
دسته بندی:
چکیده محتوا
عایق خارجی یا عایق نمای ساختمان

عایق نمای ساختمان با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی به کار می رود. البته استفاده از عایق خارجی ، مزایای دیگری دارد.

با توجه به گرانی انرژی و اهمیت حفظ سرمایه ملی ، عایق سازی ساختمان ها اهمیت زیادی دارد. به منظور صرفه جویی در مصرف برق ، گاز و آب باید به حفظ انرژی موجود در ساختمان اهمیت زیادی داد. بخش اعظمی از انرژی موجود در ساختمان از طریق دیوارها به هدر می رود.

عایق خارجی موجب کاهش هزینه های انرژی می شود. در تمامی کشورهای مدرن از این سبک ، برای عایق کاری ساختمان ها استفاده می کنند. پلی استایرن یا یونولیت ، ماده مناسبی برای عایق کاری ساختمان است.

برای عایق نمای ساختمان می توان از فوم پلی استایرن استفاده نمود. این قطعات بر روی سطح خارجی دیوارها قرار می گیرند. سپس یک توری بر روی آن نصب می شود و سپس ملات کاری می شود. اگر سازه های شما قدیمی یا تازه ساخت باشند ، با استفاده از این روش عایق بندی می شود. بنابراین عایق کاری ساختمان های قدیمی به روشی جدید ، دور از ذهن نمی باشد.

مزایای استفاده از عایق خارجی یا عایق نمای ساختمان

اگر سازه های خود را از بیرون عایق بندی کنید ، به چندین نتیجه مهم دست پیدا می کنید :

– چندین برابر شدن طول عمر ساختمان ها

– جلوگیری از اتلاف انرژی ( ممانعت از خروج گرما در زمستان و ممانعت از خروج سرما در تابستان )

– به حداکثر رسیدن سطح مفید اتاق

– کاهش مبلغ قبوض

– افزایش ایزولاسیون دیوارهای خارجی

– افزایش طول عمر سیستم های سرمایشی و گرمایشی به دلیل کارکرد کمتر ناشی از به هدر  نرفتن انرژی

– و …

بهترین عایق برای عایق‌بندی نمای سازه ها چیست ؟

عایق نمای ساختمان باید با استفاده از عایق های استاندارد و مقاوم انجام شود. فوم پلی استایرن برای عایق کاری سازه ها بسیار مناسب است. بررسی هایی که بر روی ساختار این ماده صورت گرفته است ، نشان می دهد که فوم پلی استایرن دارای شایستگی و پتانسیل لازم برای عایق‌بندی نمای ساختمان می باشد.

استفاده از این عایق بسیار اقتصادی و به صرفه است. با کمترین هزینه ای می توان نمای خارجی سازه را عایق‌بندی نمود. در فوم پلی استایرن ، هیچگونه مواد سمی و خطرناکی وجود ندارد و این مسئله بسیار مهم است. این فوم نه تنها برای عایق بندی حرارتی و برودتی مناسب است ، بلکه از نظر رطوبتی یک عایق بندی مناسب ایجاد می کند. با فوم پلی استایرن می توان هر سازه ای واقع در هر ناحیه ای با آب و هوای مختلف را عایق بندی نمود.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید یونولیت ماکت سازی

اهمیت نمای ساختمان‌ها و عایق‌بندی نما

استفاده از عایق نمای ساختمان با هدف ممانعت از اتلاف انرژی ساختمان و مراقبت از نمای ساختمان صورت می گیرد. نمای ساختمان ، یکی از مهمترین قسمت های ساختمان است که در جذابیت و زیبایی آن اثر زیادی دارد.عایق‌بندی نما موجب مراقبت از نما در برابر رطوبت ، سرما ، گرما ، تابش آفتاب و … می شود.

اخیراً به زیباسازی نمای ساختمان‌ها ، اهمیت زیادی داده می شود. موقعیت کشور ما به گونه ای است که نمای سازه ها ممکن است در معرض خطرات مختلفی باشد. بنابراین با روش های مختلف باید به مراقبت از نما پرداخت. استفاده از مصالح ساختمانی باکیفیت و مقاوم برای نما ، موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عایق نمای ساختمان از هر نظر از نما مراقبت می کند و مانع از خرابی نما در اثر نم و رطوبت ، تغییرات جوی و … می شود. برای عایق‌بندی نما می توان از متریال مختلفی مانند فوم پلی استایرن و مواد نانو و … استفاده نمود که هر یک از مزایا و معایبی برخوردار هستند.

آشنایی با انواع عایق نمای ساختمان

همانگونه که اشاره نمودیم ، متریال مختلفی برای عایق‌بندی نما به کار می روند که هر یک به دلیلی خاص موردتوجه سازندگان قرار گرفته اند. برخی از این مواد عبارتند از :

مواد نانو : مواد نانو به منافذ سطح نفوذ نموده و با تشکیل کریستال از ورود آب به درون سطح جلوگیری می کند. بسیاری از خصیصه های فیزیکی این ماده ، مشابه آب است. مواد نانو کاملاً شفاف و بدون بو هستند. مقاومتی که مواد نانو در برابر عوامل گوناگون دارند ، بسیار عالی است.

فوم پلی استایرن : از انواع فوم ها مانند یونولیت می توان برای عایق‌بندی نما استفاده نمود. این فوم ها از مقاومت بی نظیر و خارق العاده ای در برابر سرما و گرما برخوردار هستند و بی شک از بهترین گزینه ها برای عایق نمای ساختمان می باشند.

رزین : رزین ها دارای غلظت زیادی هستند و مثل چسب می مانند. این مواد به شکل لایه ای یکدست و همگون به پوشش سطح پرداخته و عایق بندی ایده آلی را ایجاد می کنند. استفاده از رزین سبب براق شدن نما می شود. طول عمر رزین ها ، بسیار خوب است.

چسب های پلی یورتان : چسب های پلی یورتان برای آب بندی درزها و ژوئن ها بسیار مناسب هستند. این چسب ها از خصوصیات خوبی مانند مقاومت بالا ، انعطاف پذیری زیاد ، قدرت چسبندگی بالا و … برخوردار هستند و به نحوی برای عایق بندی نما به کار می روند.

عایق های دو جزئی : برای عایق نمای ساختمان می توان از عایق های دو جزئی استفاده نمود که از لحاظ سختی همانند بتن هستند. استفاده از این عایق ها نسبت به سایر عایق ها کمتر است و معمولاً در مواردی که فشار آب منفی وجود دارند ، از این عایق استفاده می شود.

هزینه عایق خارجی چقدر است ؟

هزینه عایق‌بندی نمای سازه ها با توجه به نوع متریال به کار رفته برای عایق‌بندی ، متفاوت است. اگر با صرف هزینه برای عایق بندی ساختمان مخالف هستید ، بدانید که هزینه کردن برای عایق بندی نمای سازه ها واقعاً ارزشمند است و این هزینه از جهات دیگری مانند صرفه جویی در مصرف انرژی ، به تعویق افتادن زمان بازسازی نمای سازه و … جبران می شود. بنابراین حتماً به فکر عایق‌بندی نمای سازه های خود باشید. انتخاب متریال مناسب برای عایق نمای ساختمان یا عایق خارجی ، اهمیت زیادی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »