قطعات جانبی ساندویچ پانل

قطعات جانبی ساندویچ پانل
دسته بندی:
چکیده محتوا
قطعات جانبی ساندویچ پانل

قطعات جانبی ساندویچ پانل برای نصب و اجرای این پانل ها به کار می روند. به مهمترین قطعات لازم برای اجرای این پانل ها اشاره می کنیم.

مسلماً برای نصب هر محصولی به ابزارها و قطعاتی نیاز است. ساندویچ پانل ها هم مانند سایر محصولات باید با استفاده از قطعات و اجزایی و بر اساس دستورالعمل هایی نصب شوند تا بیشترین بازدهی را داشته باشند.

ساندویچ پانل ها به صورت سه لایه هستند که لایه وسط آنها، یک عایق نرم و منعطف است. این عایق ممکن است یونولیت، پشم شیشه، پشم سنگ، پلی اورتان و … باشد. لوازم و ابزارهای جانبی این پانل ها شامل فلاشینگ ها، آبرو، فینیشینگ، پیچ سرمته دار و تیزه سقفی و … می باشند.

فلاشینگ چیست ؟

یکی از قطعات جانبی ساندویچ پانل ، فلاشینگ است که به صورت قطعات نازکی از متریال نفوذناپذیر است. کار این قطعه این است که مانع از نفوذ آب به درون سازه شود و یک عایق ایده آل ایجاد کند. در سازه های مدرن استفاده از فلاشینگ در بخش های دودکش، لوله های هواکش، دیوارها و پنجره ها و … انجام می شود.

فلاشینگ به چند نوع فلاشینگ دیواری و سقفی و … تقسیم می شود. فلاشینگ سقفی در پیرامون ناپیوستگی ها و بیرون زدگی های موجود در پشت بام نصب شده و موجب انحراف آب از درزها می شود. فلاشینگ دیواری بر روی دیوارها نصب شده تا آب هدایت شده به سمت دیوارها را خارج کند. هدف از استفاده از فلاشینگ های دیواری این است که از جذب آب به دیوارها جلوگیری شود.

یکی از قطعات جانبی ساندویچ پانل ، فلاشینگ کانال می باشد که شکلی همانند حرف انگلیسی U دارد. این فلاشینگ در جایی نصب می شود که مثلاً لبه سقف کاشی به دیوار رسیده است. با نصب فلاشینگ کانال در این قسمت، آب گرفته می شود و به دیوار آسیب نمی زند. فلاشینگ پنهانی در زیر پنجره ها یا آستانه درب ها نصب می شود تا مانع از ورود آب به دیوار شود.

فلاشینگ نفوذ سقف با هدف ضد آب کردن لوله ها، کابل ها ، برجستگی ها و … به کار می رود. فلاشینگ های درپوش چکه ای معمولاً در بالای پنجره ها و درب ها نصب می شود. فلاشینگ های قطره ای و فلاشینگ های دودکش، از دیگر فلاشینگ های پر استفاده هستند.

فینیشرها، از قطعات جانبی ساندویچ پانل

فینیشرها باید در مکان هایی قرار بگیرند که ساندویچ پانل ها را به یکدیگر می چسبانند. جنس ورق های فینیشر ممکن است آلومینیوم و یا گالوانیزه باشد. استفاده از این قطعه، اهمیت زیادی دارد.

آبرو چیست ؟

آبرو در مجاورت سقف ها نصب شده و متصل به پانل ها سوار می شود. این قطعات، موجب انحراف آب به طرف پایین شده تا از انباشته شدن آب در سقف و لبه های آن پیشگیری شود و مشکلات نم زدگی و رطوبت در این بخش ها بوجود نیاید.

مقاله پیشنهادی: کاربرد یونولیت در نمای سیمانی شسته

تیزه سقفی چیست ؟

یکی دیگر از انواع قطعات جانبی ساندویچ پانل ، تیزه سقفی می باشد. تیزه سقفی به خوبی می تواند لبه های ساندویچ پانل های سقفی را بپوشاند. این قطعات می تواند هم از پانل ها محافظت کند و هم ظاهر لبه های آنها را زیبا کند.

تیزه ها در طول ، ثابت اما در میزان خم شدن، نوسان دارند و هر یک به اندازه ای خم و راست می شوند. برای ساخت تیزه ها معمولاً از گالوانیزه و یا فویل های آلومینیومی استفاده می شود. برای اتصال این تیزه ها به مکان موردنظر نیاز به پیچ است.

پیچ سرمته دار، یکی از انواع قطعات جانبی ساندویچ پانل

اتصال قطعات ساندویچ پانل ها و اکسسوری های آنها باید با استفاده از ابزاری محکم انجام شود که کار اتصال را دشوار نکند. پیچ سرمته دار، گزینه بسیار خوبی است که به خوبی قطعات و اجزای پانل ها را به یکدیگر وصل می کند.

این پیچ ها برای کاربردهای مختلفی، مورداستفاده قرار می گیرند. مزیت مهم این سرپیچ ها این است که از جنس فولاد ضدزنگ هستند و اصلاً دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شوند. مزیت مهم دیگر این سرپیچ ها این است که سر آنها به صورت نوک مته ای است و برای استفاده از آنها، دیگر نیازی به سوراخ کردن نمی باشد.

برای استفاده از این مورد از قطعات جانبی ساندویچ پانل ، محدودیت ندارید. زیرا این سرپیچ ها در سایزها و ابعاد مختلفی تولید می شوند که استفاده از آنها در هر موقعیتی را ممکن می کنند.

اهمیت استفاده از قطعات جانبی این پانل ها

استفاده از این قطعات به اندازه ای مهم است که بدون وجود آنها، نمی توان نصب ساندویچ پانل ها را به درستی انجام داد. برخی از این قطعات برای اتصال اجزای ساندویچ پانل و قطعات مختلف آنها به یکدیگر و برخی دیگر، برای عایق بندی و ممانعت از ورود آب به سازه و بخش های مختلف آن، به کار می روند. بنابراین استفاده از این قطعات موجب جلوگیری از پوسیدگی سازه می شود.

بررسی کیفیت قطعات جانبی

یکی از نکاتی که در زمان خرید این قطعات باید بدان توجه نمود، کیفیت قطعات است. اگر قطعات جانبی مورداستفاده فاقد کیفیت لازم باشد، سریعاً خراب می شوند. همچنین قطعات بی کیفیت نمی توانند آب بندی را به درستی انجام داده و مانع از ورود آب به سازه شوند. کیفیت قطعات بر روی قیمت آنها اثر می گذارد. اما باید در زمان خرید قطعات جانبی ساندویچ پانل به دنبال خرید قطعات باکیفیت بود و به دنبال خرید قطعات ارزان قیمت نبود.

کلام آخر

هدف از استفاده از قطعات جانبی این است که راندمان، کارایی و اتصال پانل ها بهتر انجام شود. اگر از این قطعات استفاده شود، کوچکترین مشکل نم و رطوبت ایجاد نمی شود. هر یک از این قطعات در کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارند که نرخ هر یک از آنها متفاوت است. برای نصب اصولی و درست ساندویچ پانل ها، نه تنها به ابزارهای جانبی نیاز است بلکه به تخصص و مهارت نیاز است تا فرآیند نصب آنها به درستی انجام شود. در زمان اجرای ساندویچ پانل ها باید به نکاتی توجه داشت تا ساندویچ پانل ها آسیب نبینند و به بهترین نحو نصب شوند. استفاده از قطعات جانبی ساندویچ پانل، اهمیت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »