مصالح ساختمانی ارزان قیمت

مصالح ساختمانی ارزان قیمت
دسته بندی:
چکیده محتوا
مصالح ساختمانی ارزان قیمت

مصالح ساختمانی ارزان قیمت و باکیفیت، هزینه های ساخت و ساز را بدون تحت تأثیر قرار دادن مقاومت و کیفیت آن کاهش می دهند.

نرخ مصالح ساختمانی در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است. همین مسئله سبب شده است که بسیاری از سازندگان به دنبال روش هایی باشند که هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهند. البته آنها دغدغه کیفیت سازه های خود را دارند و نمی خواهند که به دلیل کاهش هزینه های خود، سازه های بی کیفیتی احداث کنند.

یکی از روش هایی که برای کاهش هزینه های ساخت و ساز به کار می رود، استفاده از مصالح ساختمانی ارزان قیمت می باشد. با برخی از مصالح ساختمانی به صرفه و اقتصادی آشنا می شویم:

پانل های پیش ساخته

یکی از دلایل محبوبیت پانل های پیش ساخته، سهولت نصب و اجرای آنها است. این مسئله سبب می شود که پروژه با سرعت بالایی اجرا شود. یکی از مزایای استفاده از پانل های پیش ساخته این است که ضایعات بسیار کمی در زمان اجرای آنها ایجاد می شود. قیمت پانل های پیش ساخته بسیار مناسب است و این مسئله سبب می شود که هزینه های ساخت سازه، چندین درصدی کاهش پیدا کند.

بلوک های سبک و بادوام

یکی از مصالح ساختمانی ارزان قیمت ، بلوک های سبک و بادوام است. بلوک های سبک و بادوام، معمولاً از جنس سیمان و پوکه معدنی درست شده اند. سیل و باد و زمین لرزه نمی تواند آسیبی به این بلوک ها وارد کند. البته اگر شدت زمین لرزه یا سیل و … زیاد باشد، هیچ مصالح ساختمانی نمی تواند سالم باقی بماند و این واقعیتی است که باید عنوان کرد. بنابراین اگر گفته می شود مصالحی صد درصد ضد زلزله است، نباید این حرف را باور کرد. زیرا مصالح ساختمانی ضدزلزله، وجود ندارد. هر مصالحی تا حدی می تواند در مقابل زمین لرزه مقاومت کند.

سازه ال اس اف LSF

یکی دیگر از مصالح ساختمانی ارزان قیمت ، سازه های ال اس اف می باشند. این سازه ها بسیار سبک هستند و برای ساخت سازه های مختلفی از جمله آپارتمان، ویلا، رستوران، مدرسه و … به کار می رود. قاب های فولادی سبک بر اساس پروسه ای به فرم دلخواه درآمده و با آلیاژ زنیک پوشانده می شود. این پوشش سبب می شود که هیچ عاملی موجب پوسیدگی آنها نشود. استفاده از این سازه ها، پرتی بسیار کمی دارد. برای ساخت سازه هایی با حداقل هزینه می توان از این سازه ها استفاده نمود.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با مراحل دیوارچینی

یونولیت، از مصالح ساختمانی ارزان قیمت

یونولیت، از مصالح ساختمانی بسیار خوبی است که از نوعی پلیمر ساخته شده است. با بررسی دقیق ساختار یونولیت می توان گفت که 95 درصد حجم آن را هوا و 5 درصد حجم آن را پلاستیک تشکیل داده است. چنین ساختاری سبب شده است که قیمت یونولیت بسیار مناسب باشد. انواع یونولیت شامل یونولیت سقفی، یونولیت دیواری و … در بخش های مختلفی از ساختمان مورداستفاده قرار می گیرند. کیفیت و مقاومت این یونولیت ها اصلاً کمتر از مصالح ساختمانی به ظاهر سخت و سنگین نمی باشد. زیرا یونولیت دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع فشارها و ضربات است و با توجه به این ویژگی، در موارد متعددی به جای سایر مصالح ساختمانی مورداستفاده قرار می گیرد.

ورقه های فلزی موج دار یا ورقه های فلزی راه راه

آهن موج دار، یکی دیگر از مصالح ساختمانی ارزان قیمت است که از مقاومت بسیار زیادی در برابر حرارت و رطوبت برخوردار هستند. اگر این ورق ها رنگ شوند، اصلاً دچار زنگ زدگی نخواهند شد. البته نکته ای که در ارتباط با این ورقه های آهنی باید دانست این است که این ورقه ها، عایق انرژی نیستند.

بامبو

شاید نام بامبو را تا به حال نشنیده باشید. اما بامبو، یکی از ارزان‌ترین مصالح ساختمانی می باشد که از کیفیت و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این مصالح کاملاً زیست سازگار است. بامبو از دو ویژگی مهم برخوردار است که سبب شده است آن را جایگزین مناسبی برای فولاد و گالوانیزه و … بدانند. این محصول در مقابل حریق و حرارت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین بامبو دارای استحکام کششی بسیار زیادی است.

آجرهای سنتی، از مصالح ساختمانی ارزان قیمت

آجرهای سنتی، دارای طول عمر و مقاومت بسیار زیادی هستند. با وجود مصالح ساختمانی پیشرفته تر، همچنان آجر در ساخت برخی از سازه ها مورداستفاده قرار می گیرد. آجرهای سنتی در مقابل آتش از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند. اما در مقابل زمین لرزه، بسیار ضعیف هستند. بهترین ویژگی آجرهایی سنتی، مقرون به صرفه بودن آنها است.

همچنین آجرهای سنتی از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و تا مدت های طولانی عمر می کنند. آجرهای سنتی از مواد سازگار با طبیعت درست شده اند. لذا دوستدار محیط زیست هستند. نخاله های آجرهای سنتی و آجرهای سنتی کهنه و استفاده شده را می توان بازیافت نمود. سمی نبودن آجرهای سنتی، یکی از دلایلی است که موجب شده است هنوز هم طرفدارانی داشته باشد.

روکش های سنگ

یکی دیگر از مصالح ساختمانی ارزان قیمت ، روکش های سنگ می باشند که جلوه و نمای زیبایی دارند. این روکش ها، نازک هستند و جنس آنها ممکن است از سنگ طبیعی و یا مصنوعی باشد. این روکش ها دارای ویژگی های مثبت فراوانی هستند. وزن اندک، استفاده آسان، طبیعی بودن سطح آن، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر ساییدگی و خوردگی، زیست سازگار بودن و … از جمله ویژگی های روکش های سنگ می باشند. این روکش ها برای طراحی نما و دکوراسیون بخش های مختلفی به کار گرفته می شوند. این روکش ها با خصوصیات مختلفی ساخته می شوند که برخی از آنها به صورت انعطاف پذیر هستند.

ورق های بتنی، از مصالح ساختمانی ارزان قیمت

کاربرد این ورق ها، برای نمای بیرونی ساختمان است. این ورق ها در مقابل صوت، رطوبت، حرارت و … مقاوم هستند. قیمت مناسبی که این ورق ها دارند سبب شده است که بسیاری از سازندگان، آن را برای نمای بیرونی سازه خود انتخاب کنند. نصب ورق های بتنی بسیار آسان و بدون هیچگونه پیچیدگی انجام می شود. با استفاده از این ورق ها می توان هزینه اجرای نما را بسیار کاهش داد. در مورد زیبایی این نما نمی توان اظهارنظر غیرواقع گرایانه ای کرد و آن را از دیگر نماها بهتر دانست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »