نحوه برش یونولیت در ساختمان سازی

برش یونولیت در ساختمان سازی
دسته بندی:
چکیده محتوا
نحوه برش یونولیت در ساختمان سازی

برش یونولیت در ساختمان سازی باید به گونه ای انجام شود که کمترین پرتی و ضایعاتی ایجاد شود. برای این کار باید از بهترین ابزارها استفاده نمود.

مزایای استفاده از یونولیت در ساختمان سازی سبب شده است که از این محصول در بخش های مختلف ساختمان ها استفاده کنند. مزایای ساخت سازه ها با استفاده از یونولیت شامل کاهش چندین درصدی هزینه ها، عایق سازی سازه ها، مقاوم سازی سازه ها در برابر زمین لرزه، افزایش طول عمر سازه ها، سبک سازی سازه ها و … است که هر یک از این موارد برای سازندگان بسیار مهم هستند.

برش یونولیت در ساختمان سازی چگونه انجام می شود ؟

برش یونولیت به چندین روش انجام می شود که شرایط موجود تعیین می کند که از کدام روش استفاده شود. بررسی ها نشان می دهد که بهترین روش انجام این کار، استفاده از دستگاه سی ان سی می باشد. با استفاده از دستگاه سی ان سی می توان برش های پلاستوفوم را به صورت 2d و 3d انجام داد.

از آنجایی که امروزه از یونولیت در موارد مختلفی استفاده می کنند برای برش زدن آنها، ابزارهای مختلفی وجود دارد. تجربیات استفاده از ابزارهای مختلف نشان می دهد که تمیزترین برش با استفاده از دستگاه سی ان سی انجام می شود.

دستگاه سی ان سی برش فوم به گونه ای طراحی و ساخته شده است که توان برش سه بعدی را دارا می باشد. از این دستگاه ها در صنایع مختلفی استفاده می کنند تا برش زدن انواع فوم ها در سریعترین زمان و با بهترین کیفیت انجام شود. در صنعت ساختمان سازی برای برش زدن فوم ها از دستگاه سی ان سی استفاده می شود. دستگاه جدیدتر و پیشرفته تری از دستگاه سی ان سی برای برش زدن فوم، تاکنون به بازار نیامده است. لذا بهترین دستگاه برای برش یونولیت در ساختمان سازی، دستگاه سی ان سی می باشد. قیمت دستگاه سی ان سی بالا نیست و خرید آن برای صاحبان کسب و کارها، بسیار راحت است.

روش های برش زدن پلاستوفوم در ساختمان‌سازی چیست ؟

یکی از روش های قدیمی برای برش یونولیت، استفاده از المنت برقی می باشد. با استفاده از المنت می توان برش های منحنی بر روی یونولیت ایجاد کرد. برخی از روش های قدیمی و دستی برای ایجاد برش های منحنی مناسب نبوده اند.

نکته ای که در ارتباط با برش یونولیت در ساختمان سازی توسط المنت برقی وجود دارد این است که باید از دستگاه برش المنتی استفاده نمود تا امکان برش زدن بدین نحو وجود داشته باشد. در صورتی که این دستگاه را در اختیار نداشته باشید، باید به فکر انتخاب روش های دیگر برای برش یونولیت باشید. دستگاه المنتی معمولاً در ابعاد 2 * 1 *1 متر وجود دارد.

استفاده از بهترین ابزار برای برش فوم، مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از بهترین روش برای برش زدن پلاستوفوم، افزایش سرعت کار است. اگر به روش های سنتی و قدیمی قصد برش زدن پلاستوفوم را داشته باشید، زمان زیادی را از دست خواهید داد و این مسئله موجب کلافگی نیروهای کار می شود.

مقاله پیشنهادی: کاربرد یونولیت در نمای سیمانی شسته

ساده ترین ابزار برای برش یونولیت در ساختمان سازی

اگر بخواهید برای برش یونولیت، ساده ترین ابزار را انتخاب کنید باید کاترهای دستی را انتخاب کنید. البته باید بدانید که این روش فاقد دقت لازم است و نتیجه کار آنچنان تمیز نمی شود. اما برای زمانی که قرار است از یونولیت برای پوشش فضا، پارتیشن بندی و … استفاده شود می توان از تیغ یا کاتر برای این کار استفاده کرد. سرعت برش فوم با کاتر به مهارت فرد بستگی دارد. ممکن است برخی از افراد این کار را با سرعت بالایی انجام دهند. به هر حال استفاده از این ابزار در هر شرایطی توصیه نمی شود.

استفاده از برش یونولیت در ساختمان سازی ، مزایای زیادی دارد. اولین مزیت این است که هزینه زیادی برای برش زدن یونولیت نمی شود و بدون نیاز به خرید دستگاه های گران بها و ابزارهای پیشرفته می توان برش یونولیت را انجام داد. امکان تقسیم کردن یک ورق یونولیت به چندین جزء وجود دارد.

یکی از مزایای بسیار خوب استفاده از تیغ برای برش فوم این است که بدون داشتن هیچگونه مهارتی می توانید این کار را انجام دهید. خوراک اره هایی که ناشی از برش پلاستوفوم با تیغ ایجاد می شود، بسیار کم است.

اما مشکل برش فوم ساختمانی با تیغ این است که درصد احتمال خطا در برش بسیار زیاد است. اگر فرد مرتکب خطا شود ، فوم ساختمانی به هدر می رود. همچنین در این روش نمی توان برش های منحنی ایجاد کرد. بنابراین اگر نیاز باشد که خطی را به صورت منحنی برش زد، نمی توان به تمیز شدن نتیجه کار با استفاده از این روش امیدوار بود. بنابراین باید با سبک و سنگین کردن مزایا و معایب هر یک از روش های برش یونولیت در ساختمان سازی ، به انتخاب روش و ابزار مناسب برش پلاستوفوم اقدام کرد.

لیزر برای برش فوم ساختمانی

یکی دیگر از روش های برش فوم ساختمانی، لیزر می باشد. لیزر بسیار دقیق است و در سریعترین زمان، توان برش یونولیت را دارد. البته معمولاً در ساختمان سازی از لیزر برای برش فوم استفاده نمی شود. اما به هر حال چون ممکن است در مواردی از این روش استفاده شود، لازم دانستیم که توضیحاتی درباره آن بدهیم.

با دستگاه لیزر می توان ورق یونولیت را در ابعاد بسیار بزرگ برش زد. دستگاه لیزر دارای دقت و سرعت بسیار بالایی است و سریعتر از آنچه که تصور شود، برش یونولیت ها را انجام می دهد. اما از این روش نمی توان برای برش فوم های ساختمانی ضخیم استفاده کرد.

کلام آخر

با روش های برش یونولیت در ساختمان سازی آشنا شدیم. استفاده از یونولیت در ساختمان سازی فراتر از حد تصور می باشد. برای استفاده از یونولیت در ساختمان سازی باید از ابزارهای مناسب استفاده نمود. قبل از استفاده از یونولیت در ساختمان سازی، باید به فکر استفاده از ابزارهای مناسب بود. استفاده از کاتر، دستگاه سی ان سی، دستگاه لیزر و … باید با دقت بالا انجام شود تا حاصل کار، تمیز باشد. اگر برش به صورت غیراصولی زده شود، احتمال آسیب دیدن ورق ها و بلوک های یونولیت وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »