نقش یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی

یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی
دسته بندی:
چکیده محتوا
نقش یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی

یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی تأثیرگذار است. زیرا این ماده از خصوصیات عایق بودن برخوردار است.

یونولیت، ماده ای متخلخل و بی اثر است که در مقابل هر یک از عواملی مانند صوت، حرارت و رطوبت و … مقاوم است. خصوصیات یونولیت موردتوجه اغلب کسب و کارها قرار گرفته است و همین مسئله موجب شده است که در هر کسب و کاری به نوعی از آن استفاده شود.

صاحبان هر کسب و کاری از استفاده از محصولی با این خواص بالا و با نرخ مناسب، استقبال می کنند. ویژگی های یونولیت آن را برای ساختمان سازی، بسته بندی، ماکت سازی، خودروسازی، مجسمه سازی، دکورسازی و … مناسب کرده است. اما در این مقاله با یکی دیگر از کاربردهای یونولیت یا پلاستوفوم آشنا می شویم.

نقش یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی و غذایی چیست؟

محصولات خوراکی و غذایی قبل از رسیدن به دست مصرف کننده، پروسه متفاوتی را طی می کنند. حفظ سلامت و کیفیت مواد خوراکی تا زمان رسیدن به دست مصرف کننده، اهمیت زیادی دارد. این محصولات ممکن است در هر یک از مراحل ذخیره سازی، حمل و نقل، عرضه، انبار و … در معرض خطراتی قرار داشته باشند.

به طور مثال گرمای شدید، وارد شدن ضربه یا فشار به بسته بندی محصولات، تابش شدید نور خورشید، آلودگی هوا، وجود مواد شیمیایی در محیط و … از عواملی هستند که سلامت و کیفیت و تازگی محصولات را در معرض خطر قرار می دهند. بنابراین باید اندیشید که چطور می توان محصولات خوراکی را از این مشکلات در امان نگه داشت.

مزایای استفاده از یونولیت برای بسته بندی خوراکی‌ها

یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی ، نقش بسیار مهمی دارد. اما چگونه یونولیت می تواند کیفیت و سلامت محصولات خوراکی را حفظ کند ؟ برای یافتن پاسخ این پرسش باید موارد زیر را مطالعه بفرمایید:

حفظ رطوبت خوراکی‌ها با یونولیت

از آنجایی که یونولیت عایق رطوبت است، در حفظ رطوبت موجود در مواد خوراکی تأثیرگذار است. همچنین این ماده مانع از ورود رطوبت بیرون به داخل مواد خوراکی می شود. ورود رطوبت زیاد به داخل موادغذایی و یا از دست دادن رطوبت موجود در موادغذایی و خوراکی سبب می شود که از کیفیت آنها کاسته شود.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با مراحل دیوارچینی

ممانعت از ورود نور به موادخوراکی

یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی از آن جهت نقش دارد که مانع از ورود نور به داخل آنها می شود. نور، یکی از عواملی است که در کاهش کیفیت و تازگی محصولات خوراکی نقش داشته و مواد خوراکی را خشک می کند. همچنین نور سبب می شود که خاصیت مواد خوراکی تغییر کند. برای مثال ممکن است ویتامین های موجود در آنها به شدت کم شوند.

ممانعت از نفوذ هوا به داخل خوراکی ها

اگر هوا به داخل محصولات خوراکی وارد شود، آنها را خشک می کند. خشک شدن مواد خوراکی، تنها یک مورد از تأثیرات منفی هوا بر روی آنها می باشد. یکی دیگر از تأثیرات منفی هوا بر روی خوراکی ها، اکسیداسیون آنها است. با وجود یونولیت، این مشکلات به وقوع نمی پیوندند.

حفظ طعم و بوی خوراکی ها به دلیل تأثیر یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی

زمانی که محصولات خوراکی تازه باشند، دارای طعم و بوی واقعی خود خواهند بود و کیفیت عطر و طعم خود را از دست نخواهند داد. پلاستوفوم بسته بندی به سبب اینکه عایق است، موجب حفظ طعم و بوی مواد خوراکی می شود. در نتیجه اگر روند حمل و نقل، طولانی شود و محصولات مدت زیادی در انبار بمانند، همچنان خوش عطر و خوش مزه خواهند بود.

افزایش ماندگاری محصولات خوراکی

یکی از دلایل دخیل بودن یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی ، این است که محصولات خوراکی بسته بندی شده با یونولیت تا مدت زیادی سالم باقی خواهند ماند. زیرا استفاده از یونولیت موجب افزایش ماندگاری محصولات خوراکی مختلف می شود و این مسئله، حسن بزرگی است. با وجود این مسئله برای انتقال برخی از محصولات خوراکی به مسیرهای دور، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

حفظ کیفیت و ارزش غذایی به دلیل تأثیر یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی

زمانی که یونولیت از محصولات خوراکی محافظت کند و مانع از تأثیرات منفی بر روی آنها شود، کیفیت و ارزش موادغذایی حفظ می شود. حرارت و نور مستقیم موجب بوجود آمدن تغییرات منفی زیادی در ساختار محصولات خوراکی می شود. این تغییرات منفی سبب می شود که کیفیت و ارزش موادغذایی تحت الشعاع قرار گرفته و آن محصول با وضعیت اولیه خود، تفاوت زیادی کند. یونولیت با محافظت بسیار خوب از محصولات جای گرفته در دل خود، از بوجود آمدن این مشکلات تا حد زیادی جلوگیری می کند.

جلوگیری از آسیب های ناشی از ضربه و فشار

آسیب های زیادی ممکن است در اثر فشار یا ضربه به مواد خوراکی وارد شود. با استفاده از یک بسته بندی خوب می توان از بوجود آمدن این مشکلات جلوگیری کرد. یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی مؤثر است. اما این مسئله یکی از مزایای استفاده از یونولیت برای بسته بندی خوراکی ها است. مزیت مهم دیگر استفاده از یونولیت، مراقبت از محصولات خوراکی در برابر فشار و ضربه است.

خاصیت عایق بودن، تأثیر یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی

یونولیت عایق است و از محصولات بسته بندی شده با خود، از جهات مختلفی مراقبت می کند. خوراکی های بسته بندی شده با یونولیت در برابر هوا، رطوبت، آلودگی، نور و … در امان هستند. بنابراین مزه، رنگ، بو و خاصیت آنها تغییر نمی کند. کیفیت مواد خوراکی بسته بندی شده با یونولیت، مانند روز اول خواهد بود. از خوردن چنین مواد خوراکی با عطر و طعم واقعی، لذت خواهید برد.

کلام آخر

یونولیت های بسته بندی در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می شوند. در صورتیکه مشتریان تمایل به استفاده از یونولیتی با ابعاد و اشکال خاص داشته باشند، یونولیت موردنظر آنها با همان ویژگی ها تولید می شود. با توجه به نقش یونولیت در حفظ تازگی محصولات خوراکی توصیه می شود برای بسته بندی محصولاتی که نیاز به بسته بندی دارند، از یونولیت استفاده شود. شما می توانید یونولیت بسته بندی موردنیاز برای بسته بندی محصولات موردنظر خود را از مجموعه ایران یونولیت خریداری کنید. این مجموعه مطابق با نیاز شما و بر اساس ویژگی های موردانتظار شما، ساخت یونولیت بسته بندی موردنظر شما را انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »