کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی

کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی
دسته بندی: ,
چکیده محتوا
کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی

کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی به دلیل خصوصیات بسیار خوب این فوم ها از جمله عایق بودن ، سبک بودن و مقاوم بودن و … است.

مصالحی که جدیداً به صنعت ساختمان سازی ورود کرده اند ، تفاوت زیادی با نسل پیشین داشته و از خواص جدیدی برخوردار هستند. به سبک سازی و مقاوم سازی مصالح ساختمانی جدید ، اهمیت زیادی داده شده است. زیرا سبک سازی و مقاوم سازی سازه ها با هدف کاهش خسارت های مالی و جانی ناشی از زمین لرزه در سال های اخیر در دستور کار مهندسان و سازندگان قرار گرفته است.

ورود فوم‌های ورقه ای به صنعت ساخت و ساز

کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی در مراحل مختلفی از ساختمان سازی است. گاهی در مراحل سفت کاری و گاهی در مراحل نازک کاری از این فوم ها استفاده می کنند. روی آوردن سازندگان و ساختمان سازان به فوم های ورقه ای سبب شده است که بازار فروش این فوم ها بسیار داغ باشد.

استفاده از فوم های ورقه‌ای در ساختمان سازی با اهداف گوناگونی انجام می شود. با هدف حصول نتایج موردانتظار ، تمرکز بر طراحی و عرضه موادی که در کنار مصالح سنتی مانند آجر ، سیمان ، تیرآهن و … در سازه ها مورداستفاده قرار بگیرند ، الزامی است. مصالحی بدین منظور باید استفاده شوند که دارای خواصی مانند انتقال حرارتی ، کاهش مصرف انرژی ، طول عمر بالا و مقاومت بسیار زیاد و … باشد. فوم های ورقه ای در واقع همان چیزی هستند که به دنبال آن هستیم. این مواد از گرانول های بسیار ریز پلی استایرن مخلوط با پنتان درست شده اند. به سبب ساختار و ویژگی هایی که فوم های ورقه ای دارند ، بهترین گزینه برای ساختمان سازی هستند.

ضرورت استفاده از فوم های ورقه ای جدید در ساخت و ساز

کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی نشان می دهد که این مواد از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار هستند که توجه سازندگان و مهندسان را به خود جلب نموده است. اگر بخواهیم پروژهای عمرانی را با روش های نوین اجرا کنیم ، استفاده از متریالی که مصرف انرژی را کاهش می دهند ، الزامی است.

فوم های ورقه ای با هدف عایق سازی سازه ها در بخش های مختلف سازه مانند دیوار مورداستفاده قرار می گیرند. این فوم ها نه تنها می توانند انتقال انرژی را غیرممکن کنند ، بلکه از انتقال صوت ممانعت به عمل می آورند.

بیشتر بخوانید: مراحل تولید یونولیت

بررسی مزایای استفاده از فوم‌های ورقه‌ای در ساختمان‌سازی

کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی به دلیل مزایای بیشماری است که دارا می باشند. این فوم ها در اندازه های گوناگونی در بازار در دسترس مشتریان هستند. تنوع سایز و اندازه ، تأثیر زیادی در امکان استفاده از آنها در هر بخشی از ساختمان دارد.

استفاده از فوم های ورقه ای در ساختمان‌سازی بسیار به صرفه و اقتصادی است. خوشبختانه استفاده از این فوم ها اصلاً باری به سازه تحمیل نمی کند. چون فوم های ورقه ای بسیار سبک هستند و وزن ناچیزی دارند.

استفاده از این فوم ها در دیواره ها سبب می شود که دیوارها عایق صوت شوند و سروصدای واحدهای مجاور به داخل منتقل نشود. اگر سازه ها در بخش های مختلف خود دارای فوم ورقه ای باشند ، خنک کردن و گرم کردن داخل محیط بسیار آسانتر است.

آشنایی با کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی

کاربردهای مختلفی برای این فوم ها عنوان شده است. این فوم ها به دلیل برتری خود نسبت به مصالح مشابه ، جایگزین بسیاری از آنها شده اند و مشتریان زیادی پیدا کرده اند. از این فوم ها در انواع محیط های اداری ، کارخانه های صنعتی ، ساختمان های مسکونی و … می توان استفاده نمود. در مراکزی که به صورت موقتی احداث می شوند مانند دفاتر مهندسی در محل پروژه ، غرفه ها در نمایشگاه ها و … می توان از فوم های ورقه ای استفاده نمود. در واقع سبکی این فوم ها که موجب جابه جایی راحت و اجرای سریع آنها شده است ، آنها را برای هر کاربردی مناسب نموده است.

کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی شامل عایق سازی صوتی دیوارها ، تقویت بلوک های بتنی و تیرآهن ، دکورسازی و نماسازی بخش های مختلف ساختمان ، عایق سازی حرارتی دیوارها و … می باشند که هر یک به نوعی مهم هستند.

مشخصات فوم‌های ورقه‌ای قابل استفاده در ساختمان‌سازی

این فوم ها می توانند در اندازه های مختلفی مورداستفاده قرار بگیرند. در واقع سایز فوم ها بستگی به محل نصب و ابعاد آن دارد. فوم هایی که در ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرند ممکن است در دانسیته های مختلف شامل 10 ، 20 ، 30 و 40 و … باشند. حساسیت کاربرد موردنظر فوم های سقفی نشان می دهد که از چه فومی با چه دانسیته ای استفاده شود. اگر قرار است فوم را برای عایق سازی پشت بام استفاده کنند ، بهتر است از فوم هایی با چگالی بیشتر از 40 استفاده شود. اما برای عایق سازی دیوارها می توان از فوم هایی با چگالی حدود 10 الی 20 استفاده کرد.

قیمت فوم‌های ورقه‌ای ساختمان‌سازی

کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی در تعیین قیمت آن اثرگذار است. زیرا فوم هایی که به طور مثال در سقف به کار می روند ، چگالی و قدرت بیشتری دارند و همین مسئله موجب می شود که قیمت آنها بیشتر باشد. عوامل دیگری در تعیین قیمت اثرگذار هستند که شامل کیفیت فوم ، برند فوم ، دانسیته فوم ، ابعاد فوم و … می باشند. خریداران فوم ورقه ای باید به کیفیت فوم‌های ورقه ای توجه داشته باشند تا هزینه و سرمایه خود را به هدر ندهند.

فوم‌های ورقه‌ای از قیمت مناسبی برخوردار است و نسبت به دیگر مصالح ، ارزان تر هستند. البته این مسئله نباید سبب شود که به دنبال خرید ارزان ترین فوم ها باشید. حتماً درنظر داشته باشید که ارزان ترین ها ، معمولاً بی کیفیت ترین ها هستند. با توجه به کاربرد فوم ورقه ای در صنعت ساختمان سازی باید از مرغوب ترین و باکیفیت ترین آنها استفاده نمود تا خللی به استحکام و مقاومت سازه ها وارد نشود. بهترین و مستحکم ترین سازه ها را با یونولیت های ایران یونولیت احداث کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »