کاربرد یونولیت در نمای سیمانی شسته

یونولیت در نمای سیمانی شسته
دسته بندی:
چکیده محتوا
کاربرد یونولیت در نمای سیمانی شسته

یونولیت در نمای سیمانی شسته که یکی از متداول ترین نماهای ساختمانی است با هدف یکپارچه تر کردن نما ، به کار می رود.

سازه هایی زیادی دارای نمای سیمانی شسته هستند. نمای سیمانی شسته از جمله نماهای محبوب است که برای سازه های مختلف مانند ساختمان های مسکونی ، دیوار باغ ها ، دیوار ویلاها ، دیوارهای راه پله و … مورداستفاده قرار می گیرد.

مصالح ساختمانی موردنیاز برای اجرای نمای سیمانی شسته

یونولیت در نمای سیمانی شسته به کار می رود. اما برای اجرای این نما ، متریال دیگری کاربرد دارند که مهمترین آنها شامل سنگ ها ، پودرهای رنگی ، سنگ کریستال ، سنگ جوشقان ، پودر جوشقان ، سنگ قرمز ، سنگ لیمویی ، سنگ مرمر ، پودر سنگ و … می باشند. البته ممکن است صرفاً از برخی از این مواد استفاده شود.

پس از گذشت بیست دقیقه که سیمان به گیرش ابتدایی رسید ، توسط فرچه یا ابر خیس به شستن روی کار اقدام شده تا سیمان سفید موجود بر روی سنگ دانه ها از بین برود و سنگ دانه ها کاملاً به چشم بیایند. این فرآیند ، چندین بار انجام می شود. سپس امکان خارج کردن شیشه ها وجود دارد. البته می توان اجازه داد که شیشه ها داخل کار بمانند. حاصل کار ممکن است به شکل خطی ، لوزی ، مربع و یا سایر اشکال باشد.

محصول کاربردی به اسم یونولیت

یونولیت در نمای سیمانی شسته به دلیل ویژگی هایی که دارد ، مورداستفاده قرار می گیرد. یونولیت یا EPS ، تولیدشده از ذرات فشرده پلیمری پلی استر می باشد. خصوصیاتی که یونولیت دارا می باشد را کمتر ماده ای به این شکل و به این میزان دارد. این ماده شامل 5 درصد پلی استر و 95 درصد هوا است. ذرات پلی استر با استفاده از فرآیندهای شیمیایی بدست می آید.

ویژگی هایی که یونولیت دارا می باشد موجب شده است که در بخش هایی از جمله صنعت ، هنر ، دکورسازی ، آموزش و … از آن استفاده شود. به منظور فرم دهی به یونولیت ، نیاز به حرارت است تا یونولیت به صورت مذاب شود و سپس به درون قالب ریخته شود. سپس یونولیت به فرم دلخواه درآمده تا در حوزه های مختلف مورداستفاده قرار بگیرد.

هدف از استفاده از یونولیت در نمای سیمانی شسته

فوم های ورقه ای ، یکی از متریالی است که در بخش های مختلف ساختمان سازی به کار می رود. شهرنشینی با سرعت زیادی رو به افزایش است و این مسئله سبب می شود که ساخت و سازها در شهرهای بزرگ به صورت بی سابقه ای افزایش یابد. در چنین شرایطی از انواع مصالح ساختمانی مانند فوم های ورقه ای به شدت استفاده می شود و بازار فروش آنها بسیار داغ است.

در ساختمان سازی های جدید ، چندین هدف مهم پیش روی سازندگان است. جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای تا حد امکان ، کاهش هزینه های ساخت و ساز ، عایق سازی ساختمان ها ، سبک سازی ساختمان ها و … از جمله این اهداف مهم هستند.

اهداف استفاده از یونولیت در نمای سیمانی شسته و سایر بخش های ساختمان ، همین موارد است. توجه به ویژگی های متریال مورداستفاده در ساختمان سازی مانند دوام ، کیفیت ، ضریب هدایت حرارتی ، ضریب جذب امواج صوتی ، میزان مقاومت مصالح در برابر زمین لرزه و … اهمیت زیادی دارد.

با توجه به این موارد باید از مصالحی استفاده نمود که در راستای دستیابی به اهداف فوق باشد. یونولیت با ویژگی های بسیار خوب خود ، دستیابی به اهداف گفته شده را ممکن می کند. بی دلیل نیست که در اغلب کشورهای بزرگ دنیا از یونولیت در ساخت و سازهای خود استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید یونولیت ماکت سازی

کاربرد دقیق یونولیت در نمای سیمانی شسته چیست ؟

شاید استفاده از یونولیت در این نما با اهداف مختلفی انجام شود. اما مهمترین نقشی که یونولیت در این نما دارد ، یکپارچه نمودن و زیباتر کردن نما طرح نما است. پلاستوفوم برای زیباسازی و یکپارچه کردن طرح این نما ، به صرفه ترین گزینه است. موارد متعددی دیده شده است که از پلاستوفوم (یونولیت) در نمای سیمانی استفاده می شود.

برای چنین نمایی از یونولیت سیمان‌شسته یا شیشه ، پودر سنگ ، سیمان سفید ، سنگ دانه و … استفاده می شود. استفاده از باکیفیت ترین این مصالح ، بسیار مهم است.

مراحل اجرای این نما با استفاده از فوم

اجرای یونولیت در نمای سیمانی شسته ، باید به صورت اصولی انجام شود. نخست ، زیرسازی کار را انجام می دهند. به بیان دیگر ، سطح موردنظر را تراز نموده تا یکپارچه شود. تراز کردن موجب صرفه جویی در مصرف مصالح می شود.

سپس باید یونولیت یا نوار شیشه را آماده کرد. در این مرحله باید طرح نهایی روی کار ریسمان‌کشی نمود و فوم و شیشه را بر اساس ریسمان ، کار گذاشت. سپس بایستی سنگ دانه ، سیمان سفید ، پودر سنگ را برای آماده سازی با ملات مناسب و خوب ترکیب شده ای ، ادغام نمود. اینک نیاز است که از یک تخته ماله استفاده شود و روی سطح موردنظر میان یونولیت ها یا شیشه ها را با این ترکیب ، پر نمود.

در ادامه اجرای یونولیت در نمای سیمانی شسته باید اجازه داد تا سیمان به گیرش موردنظر برسد. سپس از یک فرچه یا ابر استفاده نمود و روی کار را با این ابر خیس ، کشید. این ابر کشیدن سبب پاک شدن سیمان از روی سنگ دانه ها می شود و موجب تمیزی و به وضوح دیده شدن سنگ دانه ها می شود. چنانچه سیمان تمیز نشود ، باید این کار را چندین بار انجام داد تا به پاکسازی موردانتظار دست پیدا کرد.

یونولیت یا شیشه به کار رفته را می توان پس از این کار ، خارج کرد و یا به حال خود رها نمود. برای اجرای این نما می توان از یونولیت سیمان شسته 2 سانت ، 3 سانت ، 4 سانت ، 5 سانت و … استفاده نمود.

یونولیت در نمای سیمانی شسته ممکن است به منظور بندکشی میان شسته ها مورداستفاده قرار بگیرد. همانطور که گفتیم اول زیرسازی و سپس بندکشی انجام می شود. بندکشی با استفاده از مرغوب ترین یونولیت ها و شیشه ها با توجه به دستورالعمل ها انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »