گلدان یونولیتی گل رز

گلدان یونولیتی گل رز
دسته بندی:
چکیده محتوا
گلدان یونولیتی گل رز

گلدان یونولیتی گل رز ، برای کاشت این گل مورداستفاده قرار می گیرد و زمینه پرورش و نگهداری این گل زیبا را فراهم می کند.

گل رز در گروه گل سرخیان قرار دارد. این گیاهان در قسمت های گسترده ای از کره زمین پراکنده می باشند و از نظر رشد و شکل بوته و تولید گل شامل رزهای مینیاتوری، پاسیویی، هیبرید چای، فلورینبدا، درختچه ای، بالارو و رونده هستند.

گل رز را ملکه گل ها می دانند که از زمان عهد باستان تا به امروز به عنوان یکی از گل های محبوب شناخته می شود. نخست این گل ها را در باغ ها کشت می کردند. اما محبوبیت بالای این گل و تقاضای بالا برای خرید آن سبب شد که به کشت گلخانه ای گل رز اقدام کنند. برای کشت گلخانه ای گل رز می توان از گلدان یونولیتی گل رز استفاده کرد.

کشت گل رز

درباره کشت این گل محبوب و زیبا باید به نکاتی توجه داشته باشید. این گل ها به 6 الی 8 ساعت نور مستقیم نیاز دارند. هنگامی این گل ها رشد می کنند که PH خاک آنها بالا و خاک آنها بارور باشد. گل رز معمولاً در جنگل رشد نمی کند. این گل اصلاً به آب زیادی نیاز نداشته و آبدهی به آنها باید با توجه به شرایط اقلیمی و نوع خاک آنها باشد.

انواع گل رز که قابل کشت می باشند شامل رزهای چای هیبریدی، رز فلوریبوندا، رزهای مینیاتوری و … هستند. پرورش گل رز به دو روش انجام می شود. یکی از این روش ها به صورت برش و روش دیگر از طریق دانه های آن است. اغلب باغبان ها مصمم هستند که برش را خودشان انجام دهند و امکانات این کار را تدارک دیده اند تا با استفاده از آنها بتوانند از دانه های کاشته شده، رزهای جدید بوجود بیاورند.

گلدان یونولیتی گل رز چیست؟

این گلدان ها از جنس یونولیت یا پلاستوفوم می باشند که دارای عمق مناسبی است و برای پرورش گل رز بسیار مناسب است. انواع گل های رز را می توان در این گلدان ها کاشت. امروزه در اغلب گلخانه ها از گلدان های یونولیتی برای کشت برخی از گل ها و گیاهان استفاده می کنند.

یونولیتی که برای تولید گلدان یونولیتی مورداستفاده قرار می گیرد، ماده ای سبک و متخلخل می باشد که دارای خواص منحصر به فردی است. ماده اولیه تولید این نوع یونولیت، ذرات پلی استایرنی می باشد که سفید رنگ است و شبیه دانه های مروارید می باشد. یونولیت بر اساس فرآیندهای پتروشیمی تولید می شود.

گلدان یونولیتی گل رز از جنسی برخوردار است که دارای ویژگی های بسیار مثبتی است. ذرات پلی استر که برای تولید یونولیت به کار می روند، نخستین بار از سوی ادوارد سیمون کشف شد. یونولیتی که از فشرده سازی ذرات پلی استر تولید می شود از ساختاری برخوردار است که 95 درصد آن را هوا و 5 درصد آن را پلاستیک تشکیل داده است. این ماده در حالت کلی در دمای معمول به صورت یک ترموپلاستیک جامد می باشد اما در دماهای بالا امکان ذوب شدن دارد. یونولیت نه تنها برای ساخت گلدان های یونولیتی کاربرد دارد، بلکه دارای کاربردهای فراوان دیگری است.

ویژگی های گلدان یونولیتی گل رز

  • این گلدان ها بسیار سبک هستند و حمل و نقل آنها راحت است.
  • گلدان های یونولیتی مخصوص گل رز، عایق رطوبت هستند و در اثر رطوبت و آب خراب می شوند.
  • گلدان های یونولیتی مخصوص گل رز، عایق دما هستند و در اثر سرما یا گرمای زیاد، خراب نمی شوند.
  • طول عمر این گلدان ها بسیار بالا است و حتی می توان به صورت چندین باره از این گلدان ها برای کشت گل رز استفاده نمود.
  • کار با این گلدان ها بسیار آسان است و به راحتی می توان دانه های گل رز را در آنها کاشت و شاهد پرورش و رشد ایده آل گل رز در آنها بود.
  • گلدان یونولیتی گل رز دارای جنسی است که قابل بازیافت می باشد. بنابراین سلامت محیط زیست را به خطر نمی اندازند.
  • سرعت کار کاشت گیاه با این گلدان ها افزایش پیدا می کند. چون این گلدان ها به سبب سبکی، کار کاشت گل رز را بسیار آسان می کنند.
  • این گلدان ها در اثر ضربه مقاوم هستند. در نتیجه اگر گلدان های یونولیتی گل رز، در معرض فشار و ضربه قرار بگیرند، خراب نمی شوند.

نکات مهم برای کاشت گل رز

پس از اینکه گلدان یا ناحیه مناسبی را برای کاشت گل رز انتخاب کردید، نوبت به رعایت نکات لازم می رسد تا پرورش گل به خوبی انجام شود. گلدان یونولیتی گل رز ، گزینه بسیار خوبی برای کاشت گل رز می باشد. برای پرورش و رشد بهتر گل رز باید به نکات زیر توجه کرد:

  • گل رز نباید نزدیک به گیاهان دیگر کاشته می شود. در این شرایط ممکن است گل و گیاه در جذب نور با یکدیگر به رقابت پرداخته و گل رز شکست بخورد و نور لازم را دریافت نکند.
  • خاکی که برای کاشت گل رز درنظر گرفته می شود باید کاملاً بارور باشد و PH آن در حدود 6.5 الی 7 باشد. هنگامی که خاک ضعیف باشد، باید اندکی مواد تقویتی و بارور کننده به آن اضافه شود.
  • هر اندازه که شرایط برای دریافت نور توسط گل بهتر باشد، رشد گل رز بهتر خواهد بود.
  • آبدهی به گل رز باید به اندازه کافی باشد. نوع خاک و شرایط اقلیمی تعیین می کنند که چه میزان آب برای رشد گل رز مناسب است.

قیمت گلدان یونولیتی گل رز

ویژگی اصلی این گلدان ها، قیمت مناسب آنها است. در واقع اصلی ترین دلیل انتخاب گلدان های یونولیتی برای کاشت گل رز، ارزان بودن آنها است. بدین ترتیب می توان شمار بالایی از گل های رز را در این گلدان ها با کمترین هزینه کاشت. ابعاد گلدان گل رز، کیفیت و استحکام گل رز، دانسیته گلدان گل رز و … تعیین کننده قیمت آن هستند. با توجه به ویژگی های بسیار خوبی که این گلدان دارد و قیمت ارزانی که دارد، استفاده از آن کاملاً اقتصادی می باشد. لذا به شما توصیه می کنیم که برای کاشت انواع گل های رز زیبا و جذاب، گلدان های یونولیتی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »