یونولیت در ساخت یخچال

یونولیت در ساخت یخچال
دسته بندی: ,
چکیده محتوا
یونولیت در ساخت یخچال

یونولیت در ساخت یخچال به سبب ویژگی های بسیار خوبی که دارد ، مورداستفاده قرار می گیرد. مزایای استفاده از یونولیت در این وسیله را بررسی می کنیم.

یونولیت در ساخت بسیاری از یخچال‌های مختلف مانند یخچال های بزرگ صنعتی مورداستفاده قرار می گیرد. یخچال‌های صنعتی ، یخچال هایی هستند که در سردخانه ها ، فروشگاه ها و رستوران ها و … استفاده می شوند. پلاستوفوم هایی که برای ساخت این وسیله به کار می روند ، تنوع زیادی دارند. معمولاً از پلاستوفوم عایق فشرده برای ساخت یخچال استفاده می شود.

یونولیت های فشرده به دلیل استحکام و قدرت بیشتری که دارند ، برای ساخت یخچال فریزر مناسب تر هستند. استفاده از این یونولیت ها برای ساخت این وسایل ، مزایای زیادی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

مزایای استفاده از یونولیت در ساخت یخچال

مهمترین امتیاز حاصل از استفاده از پلاستوفوم برای ساخت یخچال ، کاهش اتلاف انرژی در یخچال و فریزرهای صنعتی است. به بیان دیگر ، یونولیت نوعی عایق برودتی را در یخچال ایجاد می کند که به افزایش راندمان یخچال کمک بسیار زیادی می کند. حتماً شنیده اید یا تجربه کرده اید که یخچال های صنعتی چه مصرف برق بالایی دارند. زمانی که از پلاستوفوم در ساخت یخچال استفاده شود ، نوعی عایق سازی در یخچال ایجاد می شود که مانع از به هدر رفتن سرمای داخل یخچال و ورود گرمای بیرون به داخل یخچال می شود و این مسئله موجب می شود که موتور یخچال کمتر کار کند ، در نتیجه برق کمتری مصرف می شود.

زمانی که موتور یخچال کمتر کار کند ، کمتر داغ شده و عمر بیشتری می کند. مزیت دیگر استفاده از پلاستوفوم در یخچال این است که وزن محصول زیاد نمی شود و جابه جایی آن راحت انجام می شود. زیرا پلاستوفوم ها سبک هستند و وزن ناچیزی دارند. استفاده از یونولیت در ساخت یخچال ، به واقع سودمند است.

چرا پلاستوفوم در صنعت یخچال‌سازی ؟

پلاستوفوم دارای ویژگی های مختلفی است که برخی از آنها بسیار عالی و مثبت هستند. همین مسئله سبب شده است که صنایع مختلفی از جمله صنعت یخچال‌سازی با اهداف گوناگونی از یونولیت به شکل های مختلف استفاده کنند. ممکن است پلاستوفوم برای بسته بندی انواع یخچال به کار رود و یا اینکه پلاستوفوم برای ساخت برخی از یخچال ها مانند یخچال های صنعتی به کار روند.

عایق بودن پلاستوفوم ، همان ویژگی است که یخچال‌سازان به دنبال آن هستند. یخچال ، باید عایق باشد تا عملکرد مطلوب و طول عمر بالایی داشته باشد. مقاومت پلاستوفوم بسیار بالا است و این مسئله سبب می شود که ماده مناسبی برای ساخت یخچال و یا بسته بندی آنها باشد.

چیدمان مولکولی یونولیت به گونه ای است که میل به واکنش با هیچ ماده ای ندارد. بنابراین استفاده از آن در صنعت یخچال‌سازی ، هیچگونه مشکلی از این حیث ایجاد نخواهد کرد. استفاده از یونولیت در ساخت یخچال و بسته بندی آنها از هر نظر سودمند است. یونولیتی که بدین منظور خریداری می شود ، حتماً باید استانداردهای لازم را دارا باشد.

علت پایین بودن قیمت پلاستوفوم عایق فشرده داخل یخچال

یکی از مزایای استفاده از پلاستوفوم در صنعت یخچال‌سازی ، پایین بودن قیمت آن است. برخی گمان می کنند که چون یونولیت ارزان است ، حتماً کیفیت و مقاومت آنچنانی ندارد. در حالیکه اصلاً اینگونه نبوده و بالعکس این محصول دارای مقاومت و کیفیت بسیار بالایی است ، به ویژه اگر از تولیدکنندگان حرفه ای و بزرگ مانند ایران یونولیت خریداری شود.

علت پایین بودن قیمت پلاستوفوم این است که حجم اعظمی از یونولیت را هوا تشکیل داده است. این مسئله سبب می شود که یونولیت دارای نرخ پایینی باشد و یک محصول مقرون به صرفه و اقتصادی باشد. البته درباره استفاده از یونولیت در ساخت یخچال و بسته بندی آنها باید بدانید که یونولیت هایی را خریداری کنید که کیفیت استاندارد را داشته باشند و بسیار پایین تر از نرخ بازار نباشند. زیرا ارزانی بیش از اندازه ، شک برانگیز است و اصلاً منطقی به نظر نمی آید.

استفاده از یونولیت در ساخت یخچال و بسته بندی یخچال

یکی از موارد مصرف پلاستوفوم در یخچال‌سازی ، بسته بندی آنها است. یخچال ، وسیله ای ارزشمند است که نسبت به ضربه و فشار حساس و آسیب پذیر است. لذا پروسه انتقال این محصول از کارخانه به مغازه یا سایر مکان ها باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. بسته بندی یخچال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا تضمین کننده سلامت یخچال است و آن را از هرگونه آسیبی در امان نگه می دارد.

یونولیت هیچگونه ضعفی در مقابل ضربه و فشار از خود نشان نمی دهد. بنابراین می تواند انواع یخچال‌ها را صحیح و سلامت به دست مصرف کنندگان و مشتریان برساند. اگر کارتن های بسته بندی یخچال‌ها تا مدت های زیادی در انبار باقی بمانند ، هیچگونه رطوبتی به داخل یخچال نفوذ نمی کند. زیرا پلاستوفوم مانع از این کار می شود. پلاستوفوم ها ، مکان نامناسبی برای زندگی حشرات هستند و بدین ترتیب امکان ورود حشرات و جانوران به داخل یخچال های بسته بندی شده موجود در انبار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: مراحل تولید یونولیت

طول عمر بالای پلاستوفوم های مورداستفاده در یخچال‌سازی

یکی از دلایل استفاده از یونولیت در ساخت یخچال ، طول عمر بالای آنها و بالاتر از حد تصور می باشد. بعید است که عایقی وجود داشته باشد که بیش از یکی دو سال عمر کند ، اما پلاستوفوم دارای طول عمر بالای ده سال است. پس حتی در صورت انبار کردن مقدار زیادی از یونولیت در انبار ، نگرانی درباره از دست دادن کیفیت آن نداشته باشید. طول عمر یونولیت در مواردی بالاتر از بیست سال است. طول عمر یونولیت به دانسیته آن و مرغوبیت مواد اولیه آن بستگی دارد.

کلام آخر

با استفاده از یونولیت در ساخت یخچال می توانید به امتیازات ارزشمندی مانند صرفه جویی در مصرف انرژی دست پیدا کنید. محصولات مشابهی که عایق سازی را مانند یونولیت انجام می دهند ، دیگر ویژگی های مثبت یونولیت را ندارند. بنابراین پلاستوفوم را می توان بهترین متریال عایق برای یخچال‌سازی و بسته بندی یخچال دانست. اگر برای کسب و کار و پروژه های مختلف خود به یونولیت نیازی دارید ، از مجموعه ایران یونولیت به خرید یونولیت باکیفیت و استاندارد اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »