یونولیت عایق شیب بندی

یونولیت عایق شیب بندی
دسته بندی:
چکیده محتوا
یونولیت عایق شیب بندی

یونولیت عایق شیب بندی است و نسبت به سایر محصولاتی که بدین منظور مورداستفاده قرار می گیرد ، برتری هایی دارد.

یونولیت به سبب ساختار خاص خود به عنوان عایق مورداستفاده قرار می گیرد. این ماده در موارد مختلف به عنوان عایق مورداستفاده قرار می گیرد. یونولیت برای شیب‌بندی بسیار مناسب است و با خاصیت عایق پذیری خود مانع از اتلاف انرژی می شود.

یونولیت که ساختاری متخلخل دارد سبب هدایت جریان آب حاصل از برف و باران به طرف راه آب می شود. البته یونولیتی که بدین منظور مورداستفاده قرار می گیرد باید کیفیت بالایی داشته باشد. نحوه شیب بندی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین برای اینکه مشکل رطوبت و نم زدگی و تخریب ایزوگام ها و آسفالت و … بوجود نیاید ، باید به دو مسئله اهمیت داد که شامل شیب بندی درست و عایق بندی درست شیب بندی است.

پلاستوفوم در نقش یونولیت شیب‌بندی

یونولیت عایق شیب بندی ، به خوبی می تواند ساختمان ها را عایق بندی کند. برای اینکه ساختمان ها در برابر اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی به خوبی مقاوم شوند ، باید به درستی عایق بندی شود. اصلی ترین بخش هر ساختمان که نیاز به عایق بندی دارد ، سقف و پشت بام است. عایق بندی سقف و پشت بام بسیار مهم است.

مواد مختلفی برای عایق بندی سقف و پشت بام وجود دارد که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. اما محصولی که بیشترین مزایا و کمترین معایب را دارد ، یونولیت است. این ماده با خواص بسیار خوب خود دارای کمترین معایب است و می تواند جایگزین هر عایقی شود. استفاده از پلاستوفوم در ساختمان سازی با اهداف مختلفی انجام می شود که مهمترین آنها ، عایق بندی است.

ویژگی های پلاستوفوم عایق شیب بندی

یونولیت عایق شیب بندی دارای ویژگی های مختلفی است. در مجموع یک ورق یونولیت دارای ویژگی های متعددی مانند عایق صوت ، مقاومت بالا در برابر فشار ، وزن اندک و … است ، اما ویژگی که برای استفاده از یونولیت در سقف و پشت بام مهم است ، ویژگی عایق رطوبت و حرارت است.

پلاستوفوم عایق شیب بندی از یک ضخامت استاندارد برخوردار است. سبکی پلاستوفوم عایق شیب بندی سبب می شود که هیچ وزن اضافی بر سازه تحمیل نشود. اجرای پلاستوفوم عایق شیب بندی در ساختمان بسیار راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد. عایق بندی سقف یا پشت بام با استفاده از پلاستوفوم در سریعترین زمان انجام می شود.

یونولیت عایق شیب بندی دارای وزن بسیار سبکی است اما این وزن اندک به منزله استحکام کم آن نمی باشد. برعکس ، استحکام یونولیت بسیار زیاد است و این مسئله سبب می شود که این ماده ، محصولی مناسب برای عایق بندی پشت بام باشد.

مزیت قابل توجه یونولیت این است که تا اندازه ای انعطاف پذیر است و امکان تغییر حالت آن وجود دارد. بنابراین با توجه به محل استفاده می توان به شکل موردنظر از یونولیت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین نوع فوم

برای عایق بندی سقف از یونولیت استفاده شود یا پشم سنگ ؟

یونولیت عایق شیب بندی ، محصولی کاملاً ایده آل برای عایق بندی سقف است. یکی از رقبای این محصول در عایق بندی سقف ، پشم سنگ می باشد. اگر میان این دو گزینه مردد هستید و نمی دانید که کدامیک را انتخاب کنید باید بگوییم که یونولیت ، انتخاب بهتری می باشد. در واقع در مقایسه میان برتری های یونولیت و پشم سنگ ، کف ترازو به سمت یونولیت سنگین تر است.

در ساختمان سازی های جدید بیشتر از یونولیت برای ساختمان سازی استفاده می شود و کمتر از پشم سنگ استفاده می شود. یونولیت بهتر از پشم سنگ می تواند مانع از اتلاف انرژی شود و این مسئله کاملاً به اثبات رسیده است.

یونولیت عایق شیب بندی برای عایق بندی پشت بام و سقف ، بسیار ارزان تر از پشم سنگ در می آید. تمامی این موارد سبب می شود که افراد میان این دو گزینه ، یونولیت را انتخاب کنند. البته منکر ویژگی های بسیار خوب پشم سنگ نمی شویم. اما با مقایسه دقیق و آنالیز ریز ساختار این دو ماده و ویژگی هایی که دارند ، متوجه می شویم که یونولیت از پشم سنگ برتر است.

پشم سنگ در موارد مختلفی برای عایق بندی ساختمان ها مورداستفاده قرار می گیرد. این ماده دارای الیاف معدنی است. متریال تشکیل دهنده این عایق ، سنگ بازالت می باشد. پشم سنگ دارای عملکرد بسیار خوبی است و کاملاً ضد رطوبت است. اما نقطه ضعف آن این است که قیمت بالایی دارد.

سایر ویژگی های خوب یونولیت عایق شیب بندی

بسیاری از افرادی که یونولیت را به پشم سنگ ترجیح می دهند ، به خاطر قیمت مناسب آن است. واقعاً استفاده از یونولیت ، هزینه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. پلاستوفوم از قبل کاملاً قالب گیری شده و هیچ احتیاجی به تعمیرات ندارند. امکان برش زدن یونولیت ها وجود دارد تا بتوان آنها را به اندازه دلخواه درآورد و در مکان موردنظر استفاده کرد.

مزیت مهم دیگر یونولیت ها این است که همیشگی هستند و برای طولانی مدت می توان از آنها استفاده کرد. شرایط محیطی و عوامل فرسایشی و … نمی توانند موجب خرابی یونولیت شوند. ویژگی مثبت دیگر یونولیت این است که همیشه به فراوانی وجود دارد. در واقع کارخانه ها می توانند در کوتاهترین زمان به تولید این محصولات در حجم بسیار بالا اقدام کنند. یونولیت برای عایق بندی سقف و پشت بام انواع سازه های موجود در هر شرایط آب و هوایی مناسب است. این محصول می تواند علاوه بر عایق کردن سقف از نظر رطوبتی و حرارتی ، یک عایق صوتی هم ایجاد کند. بنابراین استفاده از یونولیت عایق شیب بندی از هر نظر سودمند است.

بررسی قیمت محصول

قیمت این محصول بر اساس کیفیت و کمیت آن تعیین می شود. تمامی تولیدکنندگان ، پلاستوفوم عایق شیب‌بندی را با کیفیت یکسانی تولید نمی کنند. بنابراین در زمان خرید این محصول باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید و انتظار شنیدن قیمت های یکسان را نداشته باشید. با توجه به کیفیت یونولیت به خرید بهترین پلاستوفوم عایق شیب بندی ، اقدام فرمایید و هرگز کیفیت را قربانی هزینه ها نکنید. زیرا در اندک زمان با خسارت این بی توجهی ، مواجه می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »