یونولیت فشرده عایق پشت بام

یونولیت فشرده عایق پشت بام
دسته بندی:
چکیده محتوا
یونولیت فشرده عایق پشت بام

یونولیت فشرده عایق پشت بام ، با خصوصیاتی که دارد به خوبی پشت بام را عایق نموده و مانع از نم زدگی و رطوبت سقف طبقات می شود.

یکی از قسمت های مهمی که در سازه باید عایق سازی شود ، پشت بام است. پشت بام ، آخرین سقف سازه است که در معرض آسیب های مختلفی قرار دارد. لذا اهمیت مصالح ساختمانی مورداستفاده برای پشت بام بیشتر از سایر سقف ها است.

یونولیت فشرده عایق ، مصالحی خوب و کاربردی برای ساختمان سازی است که به شکل ورقه ای است. متریال اولیه برای ساخت این ورق ها ، پلی استایرن می باشد. این ورق ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. تفاوت جرم و حجمی که این ورق ها دارند ، موجب تنوع دانسیته آنها شده است.

آشنایی با یکی از بهترین مصالح ساختمانی برای اجرای سقف پشت بام

یونولیت فشرده عایق پشت بام ، یکی از بهترین مصالح ساختمانی برای اجرای سقف می باشد. خصوصیت بارز این نوع یونولیت ، فشردگی بالای آن می باشد. این مسئله موجب شده است که یونولیت فشرده از استحکام بسیار زیادی برخوردار باشد.

بهره گیری از یونولیت فشرده برای اجرای سقف ساختمان ، یک انتخاب شایسته و مطمئن است. این ورق ها به خوبی می توانند عایق سازی پشت بام را انجام دهند و مانع از آسیب دیدگی پشت بام شوند. استفاده از یونولیت فشرده قطعاً در افزایش مقاومت سازه ، اثرگذار است. با اجرای یونولیت ورقه ای فشرده در سقف پشت بام ، این بخش در برابر انواع عوامل آسیب زا مانند تغییرات جوی و … ایمن خواهد بود.

انواع یونولیت ها و کاربردهای هر یک از آنها در ساختمان سازی

یونولیت فشرده عایق پشت بام ، از نوع یونولیت فشرده می باشد. این یونولیت برای سقف و کف ساختمان ، به کار می رود. فشردگی که این نوع یونولیت دارد ، آن را بسیار مستحکم و مقاوم نموده است. تنها یونولیت های فوق فشرده ، از این نوع یونولیت مستحکم تر هستند. استحکام این یونولیت ، دست کمی از مصالح ساختمانی سخت ندارد. این یونولیت ها را یونولیت سقفی می گویند.

یونولیت های دیواری ، دیگر یونولیتی است که در ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد و امکان ساخت دیوارپوش فوم ، فوم دیواری تزئینی و … را فراهم می کند. با توجه به نام این یونولیت مشخص است که از آن در چه بخش هایی از سازه استفاده می کنند.

عایق سازی مقاوم و مطمئن پشت بام

یونولیت فشرده عایق پشت بام ، بهترین انتخاب برای اجرای سقفی مستحکم و مقاوم است که در مقابل انواع عوامل آسیب زا ، پایدار باشد. سقف و بام ، از اصلی ترین قسمت هایی هستند که در تعیین مقاومت سازه اثرگذار هستند. بنابراین پرداختن به این بخش ها به خوبی به افزایش مقاومت و استحکام سازه کمک می کنند.

هر چند که برای عایق سازی پشت بام به استفاده از متریال دیگری نیاز است. اما استفاده از یونولیت فشرده ، هم استحکام سقف یعنی استحکام پشت بام را افزایش می دهد و هم موجب عایق سازی آن می شود. بنابراین مطمئن ترین و بهترین روش برای عایق سازی و مقاوم سازی پشت بام ، استفاده از یونولیت ورق فشرده می باشد.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید یونولیت ماکت سازی

مزایای یونولیت فشرده عایق پشت بام چیست ؟

اگر این مصالح به سایر مصالح مورداستفاده در این بخش ، ترجیح داده می شود به دلیل ویژگی هایی است که دارا می باشد. مهمترین ویژگی های این ورق ها عبارتند از :

– ورق فشرده مخصوص پشت بام از وزن اندکی برخوردار است و این مسئله موجب می شود که اجرا و جابه جایی آنها بسیار آسان باشد.

– این متریال از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و با سختی بالا ، دچار آسیب دیدگی های مختلف نمی شوند.

– هیچگونه مواد سمی و شیمیایی در ترکیبات یونولیت فشرده عایق پشت بام وجود ندارد و کار با آنها ، هیچ ضرری را ایجاد نمی کند.

– ورق یونولیت فشرده تا میزان زیادی ضدآب می باشد و این مسئله موجب می شود که بارش های باران و برف و … نتواند اثر سوء بر روی پشت بام بگذارد و مسبب رطوبت و نم زدگی و … شود.

– اگر پشت بام عایق صوتی شود ، در ایجاد آرامشی دلنشین در ساختمان تأثیر بسیار زیادی دارد. ورق یونولیت فشرده بدین منظور مناسب می باشد.

– عایق سازی حرارتی ، دیگر نیاز یک ساختمان می باشد. با به کار بردن این یونولیت در سقف پشت بام می توان چنین نیازی را مرتفع نمود.

نکاتی درباره یونولیت فشرده عایق پشت بام

این مصالح بیشتر از آنچه که تصور می شد ، محبوب واقع شد. بنابراین در ساختمان های زیادی از این متریال برای پشت بام استفاده می شود. کاربرد این ورق ها تنها در بخش سقف و کف نیست در سایر بخش های ساختمان می توان از آنها استفاده کرد.

سبک سازی و مقاوم سازی سقف ساختمان با روش های مختلفی قابل دستیابی است که کم هزینه ترین و مطمئن ترین آنها ، استفاده از ورق های یونولیتی فشرده می باشد.

زمانی که وزن پشت بام توسط استفاده از این متریال کاهش پیدا می کند ، احتمال بروز خسارت های و مالی و جانی در زمان وقوع زمین لرزه های چند ریشتری کاهش پیدا می کند.

حفاظت پشت بام از رطوبت و نم زدگی با استفاده از یونولیت فشرده عایق پشت بام ، تضمین شده است. تغییرات جوی و بارندگی و … می توانند هر سقفی را ویران کنند و آثار مخرب زیادی را به مرور زمان ایجاد کنند. لذا از روش های مختلف مانند استفاده از ورق های یونولیتی فشرده ، شیب بندی پشت بام ، ایزوگام و … باید برای ایمن سازی پشت بام از نظر رطوبتی اقدام نمود.

کلام آخر

با استفاده از یونولیت فشرده عایق پشت بام به افزایش استحکام و مقاومت سقف سازه های خود کمک کنید. نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید این است که هر تولیدکننده ای ، توان تولید یونولیت های ورقه ای فشرده را ندارد. بنابراین در خرید این یونولیت های ورقه ای ، با دقت و توجه زیاد عمل کنید. تمامی شاخص های مهم ورق های یونولیتی فشرده را درنظر گرفته تا انتخاب درستی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »