هزینه راه‌اندازی خط تولید یونولیت سقفی

هزینه راه‌اندازی خط تولید یونولیت سقفی
دسته بندی:
چیکید محتوا
هزینه راه‌اندازی خط تولید یونولیت سقفی

هزینه راه‌اندازی خط تولید یونولیت سقفی (پلاستوفوم سقفی) با توجه به نوع و میزان امکانات موردنیاز متفاوت خواهد بود.

یونولیت سقفی، یکی از رایج ترین مصالح ساختمانی است که امروزه برای ساخت سازه های مختلف مورداستفاده قرار می گیرد. زمانی که تولید یونولیت به حجم انبوه رسید، تحول بزرگی در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی بوجود آمد.

یونولیت با ویژگی های بسیار خاص خود مانند وزن اندک، قابلیت بازیافت، مقاومت عالی در برابر فشار و ضربه، مقاومت عالی در برابر حرارت و برودت، پایداری بسیار زیاد در برابر رطوبت و … به حوزه ساختمان سازی نیز ورود کرده است و برای ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد.

تهیه ماده اولیه تولید یونولیت

علاوه بر اختصاص هزینه راه‌اندازی خط تولید یونولیت سقفی باید برای خرید ماده اولیه هزینه درنظر گرفت. یونولیت، محصولی با وزن ناچیز و مکانیزمی متخلخل می باشد که در رنگ سفید تولید می شود. چرا که اساساً ماده اولیه تولید این محصول، سفید رنگ است. هر اندازه که ماده اولیه ای که برای تولید این محصول درنظر می گیرند، باکیفیت تر باشد، کیفیت محصول نهایی بیشتر خواهد بود و خواص محصول نهایی افزایش پیدا خواهد کرد.

استایرن مونومر برای تولید یونولیت مورداستفاده قرار می گیرد و در حقیقت، ماده اولیه تولید یونولیت است. ماده ای که از استایرن مونومر درست می شود دارای نام های دیگری مانند آکاسیف، پلاستوفوم، استایروفوم، پلی استایرن انبساطی و … می باشد و جایگزین بسیار ایده آلی برای برخی از مصالح ساختمانی می باشد.

تجهیزات ضروری برای تولید انواع پلاستوفوم

هزینه راه‌اندازی خط تولید یونولیت سقفی با توجه به نوع تجهیزات موردنیاز، متفاوت خواهد بود. قطعاً برای راه اندازی چنین خط تولیدی به استفاده از تجهیزات و دستگاه های مختلفی نیاز است تا روند تولید به خوبی انجام شود و حاصل کار، یک محصول باکیفیت باشد.

تولیدکنندگان یونولیت باید برای خرید خودروی انتقال مواد، سیستم سیلو، ماشین قالب زنی بلوک، تجهیزات سیستم لوله کشی، دستگاه های برش از جمله دستگاه سی ان سی و برش عمودی و افقی، دستگاه های بازیافت پلاستوفوم جهت درست کردن گرانول از ضایعات یونولیت، دیگ بخار، ماشین آلات مواد پز، ماشین آلات خشک کن مواد یونولیت، ماشین آلات آسیاب جهت ریز کردن دور ریختنی های یونولیت، ماشین آلات بلوکر، سیستم سختی گیر مراقبت کننده از دیگ بخار و به کمترین میزان رساندن میزان استهلاک دستگاه ها، مخزن کندانس برای کاهش هزینه های سوخت و انرژی، دستگاه های شوتینگ، شیرهای بخار و … هزینه هایی را درنظر بگیرند و بدانند که به استفاده از جدیدترین و بهترین این دستگاه ها نیاز دارند.

پروسه تولید یونولیت در خط تولید کارخانه های کوچک و بزرگ

قبل از بررسی هزینه راه‌اندازی خط تولید یونولیت سقفی به صورت تقریبی با نحوه تولید یونولیت در کارخانه ها آشنا می شویم. ماده اولیه که به صورت گرانول جامد سفید رنگ می باشد را به همراه عامل پف کننده درون دستگاه پخت اولیه با همزن و ورودی بخار وارد می کنند. این آیتم، همان پیش انبساط می باشد.در این آیتم، چگالی محصول را مشخص می کنند. بیشتر متداول است که برای یونولیت سقفی، چگالی 13 الی 14 کیلوگرم بر مترمکعب را درنظر بگیرند. اما در مواردی هم مشاهده شده است که یونولیت سقفی را در دانسیته های بالاتر و یا پایین تر تولید می کنند.

گاز پنتان که به دلیل حرارت دهی توانسته است موجب انبساط ذرات بخار آب شود و یک پف ایده آل درست کند، نقش اصلی در افزایش حجم ذرات را ایفا می کند. ماده پف کرده را درون قالب ها ریخته و یک حرارت دهی دیگر به آن انجام می دهند. در این آیتم، ذرات پف کرده اولیه در همدیگر رفته و یک خروجی یکدست ایجاد می کنند. بلوک های تولیدی را به میز برش سی ان سی می فرستند تا به ابعاد و اندازه دلخواه برش بخورند.

بررسی مشخصات خروجی نهایی ( بررسی هزینه راه‌اندازی خط تولید یونولیت سقفی )

با اختصاص هزینه مناسب برای راه اندازی خط تولید و توجه به تمامی جزئیات کار، محصولی تولید خواهد شد که دارای ویژگی های موردانتظار باشد. به بیان دیگر اگر از بهترین تجهیزات و امکانات برای تولید یونولیت استفاده شود و مواد اولیه باکیفیتی تهیه شود، محصولی بدست می آید که با استانداردهای بین المللی مطابقت خواهد داشت و تمامی گواهینامه ها و استانداردهای لازم را دریافت خواهد کرد.

ضربه پذیری بسیار بالای یونولیت، برش پذیری بسیار خوب یونولیت، جابه جایی بسیار یونولیت، نصب آسان یونولیت، انعطاف پذیری بسیار خوب یونولیت، انعطاف پذیری فوق العاده بالای یونولیت، عایق صوت بودن یونولیت، عایق حرارت بودن یونولیت، عایق رطوبت بودن یونولیت و … از خصوصیات محصولی هستند که خروجی خط تولید یونولیت در کارخانه ها می باشند.

هزینه راه‌اندازی خط تولید یونولیت سقفی به صورت تقریبی چقدر است؟

از آنجایی که تولیدکنندگان مختلف برای راه اندازی خط تولید یونولیت از دستگاه ها و تجهیزات مختلفی در برندهای گوناگون و خصوصیات متفاوت استفاده می کنند، هزینه راه اندازی برای هر تولیدکننده ای متفاوت خواهد شد. ممکن است برخی از تولیدکنندگان قصد داشته باشند که با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات دست دوم به راه اندازی خط تولید خود اقدام کنند و طبیعتاً در این شرایط، هزینه کمتری برای این کار پرداخت می کنند. خرید دستگاه های برند که از برندهای مطرح و تولید کشورهای پیشرفته است، هزینه ها را افزایش می دهد. تولیدکنندگان باید به کیفیت و کارایی دستگاه های موردنیاز برای راه اندازی خط تولید، اهمیت زیادی دهند و کیفیت کار را قربانی صرفه جویی در هزینه ها نکنند. خرید دستگاه های دست دوم و بی کیفیت سبب اتلاف هزینه های شما می شود.

هزینه راه‌اندازی خط تولید یونولیت سقفی صرفاً مربوط به هزینه خرید دستگاه ها نیست و شامل خرید امتیازات برق، آب و گاز می شود. همچنین زمین یا کارخانه ای که برای این کار درنظر گرفته می شود حداقل باید هزار متر باشد که برای خرید چنین زمینی، هزینه ای لازم است. با توجه به توضیحات فوق می توان گفت که چندین میلیاردی برای راه اندازی خط تولید یونولیت لازم است که نرخ دقیق این عدد را جزئیات کار مشخص می کنند. همچنین برای زدن استارت کار باید امکانات دیگری فراهم نمود که تمامی موارد فوق بر هزینه کلی کار خواهند افزود. البته سودی که تولیدکنندگان در عرض یک یا دو سال خواهند کرد، تمامی این هزینه ها را جبران خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »