افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال 1402

قیمت یونولیت سقفی
دسته بندی:
چیکید محتوا
افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال 1402

با توجه به شرایط نابه سامان اقتصادی و سیاسی ، طی سال 1402 قیمت یونولیت سقفی افزایش پیدا کرد .‌ ما در این مطلب از خود در ایران یونولیت بررسی خواهیم کرد ، که علت افزایش قیمت ها به چه دلیلی بوده و چگونه قابل کنترل است !

یونولیت سقفی به عنوان یکی از پُرکابردترین و پُرمصرف‌ترین مواد ساختمانی مورد استفاده می‌باشد و به علت خاصیت عایق حرارتی و صوتی ، سبک وزن و قیمت مقرون به صرفه ، از جانب متخصصان ساختمانی مورد توجه قرار می گیرد .

معرفی یونولیت سقفی

همانطور که گفتیم ، یونولیت سقفی یکی از مواد ساختمانی مورد بهره گیری در صنعت ساختمانی می‌ باشد ، که به علت خواص عایق حرارتی ، صوتی ، سبک وزن ، پُرمصرف‌ است . از سویی قیمت یونولیت سقفی بسیار مناسب بوده و شما می توانید ، با صرف هزینه ای کم آن را تهیه کنید .

فوم سقفی از یک ترکیب پلی استایرن و مواد پُرکننده طراحی و تولید شده ، که به شکل پانل سقفی به سمت بازار روانه گردیده است . این مواد به علت برخورداری از وزنی کم ، در نصب و حمل نقل بسیار ساده بوده و برای ساخت سقف در ساختمان مسکونی یا تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرد .

علاوه بر این ها یونولیت سقفی دارای خواص عایق حرارتی و صوتی بسیار بالا بوده و همچنین به عنوان یک عایق رطوبتی مورد استفاده است . جالب است ، که به این نکته اشاره داشته باشیم ، این ماده حاوی ویژگی ضد آب و ضد حریق می باشد .

در مجموع قیمت یونولیت سقفی بسیار مناسب بوده و به دلیل ویژگی های خاصی که در دِل خود جای داده در طراحی و ساخت ؛ سقف ها ، بازسازی و تعمیر آپارتمان ، ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری بسیار مورد استقبال است .

نگاهی به بازار یونولیت سقفی در سال 1402

می توان چنین گفت ، که در سال 1402 بازار یونولیت سقفی با شرایطی بسیار متفاوت و عجیب نسبت به سال های پیش رو به رو بود . طی این سال ، با توجه به تحریم های اعمالی علیه ایران و نوسانات نرخ ارز ، قیمت تمامی مواد ساختمانی به طور کلّی رو به فزونی گذاشت .

در این بینابین بود ، که قیمت یونولیت سقفی به طرز چَشمگیری افزایش یافت . تحلیل ها این گونه نشان می دهد ، که افزایش قیمت فوم طی این سال به علت عوامل اقتصادی و سیاسی می باشد .

علاوه بر تمامی این ها ، کاهش تولید محصولات در داخل کشور و افزایش واردات این کالا به افزایش قیمت آن در بطن بازار کمک شایانی نموده است . با توجه به تحلیل های صورت گرفته از جانب کارشناسان ما قیمت یونولیت سقفی بنابر دلایل بیان شده در قسمت زیر افزایش پیدا کرده ؛

تحریم اقتصادی علیه ایران

طی سالِ 1402 ایران با تحریم و فشارهای اقتصادی گزاف رو به رو شد ، که موجب کاهش میزان واردات کالاها به درون کشور گردید . نهایتاً آنچه که رُخ داد ، افزایش قیمت تمامی مواد ساختمانی و قیمت فوم سقفی بود .

بیشتر بخوانید: یونولیت بسته بندی

نوسانات نرخ ارز

طی سالِ 1402 نرخ ارز در کشور نوسانات بسیاری را تجربه کرد و همین مسئله منجر به افزایش قیمت تمامی کالاهای موجود در بازار شده است . جالب است ، به این نکته بسیار مهم هم اشاره کنیم ، که قیمت یونولیت سقفی نیز رو به فزونی گرفت .

کاهش تولید کالا در داخل کشور

با توجه به شرایط نابه سامان اقتصادی و سیاسی کشور طی سال های گذشته ، تولید این کالا در ایران کاهش یافته و به علت افزایش مقدار واردات ، قیمت آن درون بازار سَر به فلک کشید . البته در این بینابین ایران یونولیت توانسته است ، نسبت به دیگر رقبای موجود در بازار قیمت ها را در حد متناسب نگه دارد .

ارزیابی تحریم اقتصادی و سیاسی و تأثیر آن برروی قیمت یونولیت سقفی

تحریم اقتصادی و سیاسی و نوسانات نرخ ارز دو عامل جدای ناپذیر می باشند ، که بر بازار این کالا و افزایش قیمت یونولیت سقفی اثرگذار بوده اند .

نخستین عاملی که می تواند ، قیمت این محصول را تحت سلطه خود فرا گیرد ، کاهش میزان تولیدات داخلی است . در دوران تحریم ، تولیدات داخلی امکان دارد ، به علت کاهش مقدار تقاضا از جانب مشتریان و بعضی از چهارچوب هایی دیگر کاهش یابد .

تمامی این مسائل می تواند ، موجب افزایش قیمت یونولیت سقفی شود ، چرا که با کاهش میزان تولیدات داخلی تقاضای خریداران این محصول نسبت به عرضه افزایش پیدا می کند .

عامل دیگر نوسانات نرخ ارز است . طی این دوران پر فراز و نشیب ، قیمت تمامی مواد و کالاها بیشتر شده و یونولیت سقفی هم جدای از این ماجرا نیست . علاوه بر تمامی این ها ، در دوران تحریم اقتصادی و سیاسی ، نرخ ارز بسیار تحت تأثیر بوده است .

سخن آخر

بنابر تمامی بررسی های انجام شده از جانب کارشناسان می توانیم ، به چنین نتیجه ای دست پیدا کنیم ، که افزایش قیمت یونولیت سقفی بیشتر به علت اعمال تحریم اقتصادی و سیاسی علیه ایران بوده است .

در واقع طی سال گذشته بنابر تحریم صورت گرفته علیه ایران و افزایش نرخ ارز ، قیمت تمامی کالاها همانند یونولیت سقفی رو به افزایش رفت .

البته شما می توانید ، یونولیت سقفی را از ایران یونولیت با قیمتی بسیار مناسب تر از سایر فروشندگان این عرصه تهیه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی ، محصولی ایده آل برای محافظت از سر در زمان دوچرخه سواری، اسکیت و سایر بازی ها و تفریحات ورزشی است. با

مشاهده »