بررسی دستگاه برش حرارتی یونولیت

دستگاه برش حرارتی
دسته بندی:
چکیده محتوا
بررسی دستگاه برش حرارتی یونولیت

آیا می دانید ، که یونولیت های مادر توسطِ دستگاه برش حرارتی یونولیت به انواع یونولیت سقفی ، دیواری و … تبدیل می گردند!. بهره گیری از تجهیزات جدید در صنایع متنوع می تواند ، مزایای بسیاری داشته باشد و انجام امور گوناگون را ساده تر نماید . یونولیت به عنوان یکی از کاربردی ترین مواد پلیمری معرفی می شود ، که از به هنگام کشف تا اکنون انقلاب عظیمی در صنایعی چون ؛ ساختمان سازی و بسته بندی یا … ایجاد نموده است .

یونولیت در سه مرحله اصلی پیش انبساط ، تثبیت ، قالب گیری تولید می گردند ! در پایان بلوک های یونولیت مادر به واسطه ی دستگاه های برش حرارتی به انواع فوم سقفی ، دیواری و … تبدیل می گردند . ما در ادامه به بررسی همه جانبه این دستگاه ها خواهیم پرداخت .

مراحل برش حرارتی

دستگاه برش حرارتی یکی از قابل توجه ترین فرآیندهای تولید در صنایع گوناگون است و در درجه نخست به معنی بهره گیری از انرژی به اشکال متنوع برای بریدن هریک از مواد می باشد . برش حرارتی را می توانیم ، براساس الزامات زیر طبقه بندی نماییم ؛

  1. نوع تولید
  2. حامل انرژی
  3. فرآیند بعد از برش
  4. نوع مواد برش داده شده و ضخامت آن ها
  5. تحمل قطــعــاتی که بــرش خـــورده اســت
  6. فیزیک روند برش و اثر برجای مانده برروی مواد

معرفی دستگاه برش حرارتی

به عبارتی دستگاه برش حرارتی نوعی دستگاه است ، که با بهره مندی از انرژی گرما و حرارت مواد گوناگون چون ؛ پلاستیک ، پارچه ، یونولیت و … را برش می دهد . دستگاه برش اغلب حاوی قابلیت تنظیم دما و حرارت بوده و جهتِ برش هریک از انواع مواد می تواند ، در دماهایی گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد .

دستگاه برش می تواند ، به صورت دستی یا اتوماتیک باشد و هریک می توانند ، مزیت ها و کاربردهایی متعدد داشته باشند . حرارت این دستگاه ها غالباً توسطِ المنت های حرارتی به تیغه یا سیم برش منتقل می شود و عملکرد دستگاه ها با نیروی برق است .

کاربرد دستگاه حرارتی در برش یونولیت

همانطور که گفتیم ، یونولیت ها در چند مرحله و به حالت بلوک های یونولیت مادر تولید می گردند و پس از انبار و ذخیره سازی در انبارها می تواند ، به انواع یونولیت دیواری ، ورقه ای و … تبدیل بشوند . حال در این میانه ها دستگاه برش حرارتی چه کاربردی دارد ؟

بلوک یونولیت مادر در اندازه بزرگ تولید شده و برای آن که به بلوک یونولیت ساختمان چون ؛ سقفی و ورقه هایی نازک تر تبدیل شود ، بایستی از دستگاه هایی مخصوص مثل ؛ دستگاه سی ان سی و دستگاه برش حرارتی استفاده نمود .

جهتِ برش فوم ها با استفاده از این قبیل دستگاه ها می توان ، ابتدا تنظیمات دستگاه را معین نمود و سپس یونولیت را در اندازه و سایز مدّنظر برش داد .

بیشتر بخوانید: یونولیت بسته بندی

نقش تیغ ها در برش فوم

علاوه بر دستگاه دستی و اتوماتیک می توان ، جهتِ برش یونولیت ها از ابزار دیگری استفاده کرد . مهم ترین این ابزارها ؛ المنت برقی ، تیغ و کاتر همچنین دستگاه CNC هستند .

روش برش یونولیت با دستگاه لیزری

دستگاه لیزری یا دستگاه CNC به عبارتی نوعی وسیله برش مدرن است ، که قابلیت های بسیاری دارند . این قبیل از دستگاه ها می توانند ، در دو مدل لیزری و فرزی تهیه شده و برای برش انواع مواد چون ؛ یونولیت ها مورد استفاده قرار گیرد .

برش یونولیت با استفاده از دستگاه برش حرارتی مزیت هایی بسیار دارد ، که دربرگیرنده موارد زیر است ؛

  1. این شیوه می تواند ، سرعت و دقّت عمل بالایی داشته در مقایسه با تیغ ، کارتر و المنت کارآیی بهتری دارد .
  2. برش یونولیت که از اندازه و ابعاد بزرگی برخوردار است ، با استفاده از تیغ و المنت مشکلات و چالش هایی بسیار به همراه دارد . حال با دستگاه برش لیزری بسیار راحت تر و سریع تر خواهد بود .
  3. بهره گیری از دستگاه لیزری امکان برش یونولیت در طرح و شکل هایی سه بعدی را مهیا می سازد .
  4. با استفاده از دستگاه برش حرارتی فوم ، یونولیت ها کاملاً یکدست و یک تکه برش داده خواهد شد .‌

روش برش یونولیت با استفاده از المنت برقی

یکی از قدیمی ترین شیوه ها و بهترین راه کارهای برش یونولیت بهره گیری از المنت برقی بوده ، که در مقایسه با ابزارهای ساده چون ؛ کارتر و تیغ مزایای بسیاری دارد . المنت برقی می تواند ، حتی برای برش منحنی یونولیت مناسب باشد .

ما از مهم ترین و قابل توجه ترین مزیت های استفاده از المنت برقی را می توانیم ، در موارد زیر خلاصه نماییم ؛

  1. شما می توانید ، از این روش برای برش انواع یونولیت های ضخیم استفاده کنید .
  2. برش بلوک یونولیت توسطِ دستگاه برش حرارتی کاملاً یکپارچه و صاف پیش می رود و هیچ گونه بریدگی و ناهمواری در سطح فوم نخواهد بود .

قیمت دستگاه برش حرارتی چقدر است ؟

این دستگاه ها هم اکنون می تواند ، در صنایع گوناگونی کاربرد داشته باشند .‌ به همین خاطر است ، که از تنوع و گستردگی بسیاری برخوردار می باشند و قیمت آن ها تحت تأثیر فاکتورها و پارامترهای گوناگونی خواهد بود .

برخی از مهم ترین عواملی که برروی قیمت دستگاه برش حرارتی اثرگذار است ، عبارت می باشد از ؛

  1. هزینه نصب
  2. هزینه حمل نقل
  3. نوسانــــات ارز
  4. اندازه و ابعاد دستگاه
  5. قطعات جانبی و تجهیزات
  6. نوع دستگاه با توجه به فرآیند برش

سخن آخر

دستگاه برش حرارتی به گونه ای از دستگاه صنعتی گفته می شود ، که با استفاده از دما و حرارت مواد گوناگونی چون ؛ پلاستیک ، فلزات یا … را برش می دهد . این دستگاه ها انواع متنوعی دارد ، که دربرگیرنده نوع دستی و اتوماتیک است .

حال از نظر فرآیند برش این دستگاه ها دربرگیرنده ؛ المنتی ، لیزری و … می باشد . قطعاً هریک از این دستگاه ها کاربردها و قابلیت های مختص به خود را دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »