یونولیت قالب سازی

دسته بندی:
چیکید محتوا
یونولیت قالب سازی

یونولیت قالب سازی – یونولیت یا پلاستوفوم بدون نیاز به قالب نیز ساخته می شوند. به این منظور کافی ست مراحل اولیه ساخت یونولیت انجام شود و تزریق پلی استایرن نیز صورت پذیرد بعد از اینکه پلی استایرن انبساطی تولید شد، می توان آن را در ابعاد و اشکال مورد نظر برش زد.

این برش ممکن است با سیم داغ انجام پذیرد ممکن است با دستگاه سی ان سی CNC انجام شود. اما مهم این است که همان شکل و همان ابعادی که سفارش داده بودید را تحویل می گیرید.

برای انجام برش توسط دستگاه سی ان سی در ابتدا باید طرح و اندازه دلخواه خود را بر روی یک محور دو بعدی پیاده کنید. این محور همان محور مختصات ایکس و ایگرگ می باشد. بعد از آن این شکل به صورت سه بعدی طراحی و در کامپیوتر نمایش داده می شود. در این مرحله برنامه نویس اندازه و شکل را با نوشتن یک برنامه تحت عنوان کد جی، به دستگاه سی ان سی داده و دستگاه شروع به برش می کند. در این صورت بدون نیاز به قالب می توان پلاستوفوم در ابعاد دلخواه را تولید کرد.

در برخی موارد که کار در ابعاد کوچک تر انجام می شود مانند ساخت کاردستی، ماکت یا مجسمه سازی می توان با چاقو، اره یا کاتر برش ایجاد کرد و یونولیت را به شکل دلخواه دراورد. از آنجایی که این محصول سمباده خوری خوبی دارد می تواند به شکل صیقل داده شده از آن استفاده نمود.

دلایل استفاده از یونولیت در صنعت قالب سازی

امروزه بسیار دیده ایم که در صنایع مختلف از یونولیت بسیار استفاده می کنند در این بخش علل استفاده در حجم گسترده را بررسی می کنیم.

یونولیت بسیار سبک است و حمل و نقل آسانی دارد.

گذشته از آن به راحتی می توام آن را به ابعاد دلخواه درآورد و یا برش داد.

به شدت ضربه پذیر است و می تواند در برابر فشار از خود مقاومت نشان دهد.

به عنوان عایق حرارتی شناخته می شود و اگر در کنار آن از پشم سنگ یا مواد سلول باز دیگری استفاده شود می تواند به عنوان عایق صوتی بی نظیری هم درآید.

به منظور کاهش بار مرده ساختمان به جای بلوک های سیمانی یا سفالی می توان از پلاستوفوم سقفی استفاده کرد. وزن ساختمان را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.

در برابر رطوبت مقاوم است و جانوران موذی به درون آن راهی ندارند به همین دلایل طول عمر زیادی دارد و در نهایت می توان آن را بازیافت کرد.

با استفاده از رزین هم می شود آن را لمینت کرد.

تنها عیوب آن به شکل زیر است

در برخی موارد با مواد دیگر ترکیب می شود می تواند برای ازن خطرناک باشد.

در کنار مواد نفتی از خود واکنش نشان داده و شعله ور می شود.

در برابر حلال های آلی نیز مقاوم نمی باشد.

یونولیت در صنایع مختلفی کاربرد دارد که مختصر توضیح می دهیم

در دیوار ها، سقف و کف ساختمان کاربرد دارد و می تواند ایمنی ساختمان را افزایش دهد و اتلاف انرژی را تاحد امکان کاهش دهد. بار مرده ساختمان را کم می کند و وزن ساختمان را کاهش می دهد.

در کشاورزی به عنوان بستر کشت استفاده می شود و خاک را با استفاده از آن هوا دهی می کنند.

شیشه جلوی خودرو نیز از یونولیت ساخته می شود.

عایق صوتی هواپیما می باشد.

در بسته بندی جلوی انتقال خون از کم شدن دما و آب شدن در نهایت فاسد شدن آن جلوگیری می کند.

در بسته محصولات از وارد شدن ضربه به آن ها جلوگیری می کند.

به منظور ساخت موتور های شناور بر آب لز یونولیت استفاده می کنند. برای شناور ماندن لوله های گار هم از این متریال استفاده می کنند.

ساخت لوازم ورزشی مخصوص شنا هم در بسیاری از موارد یونولیت می باشد.

درز گیر و پر کننده حجم هم می باشد.

تنها باید دقت داشته باشید که نوع غیر قابل اشتعال آن را تهیه کنید. هر جند که آن هم در برابر آتش سوزی و حرارت تنها 20 دقیقه دوام می آورد. بنابراین بهتر است از انبار کردن آن ها خود داری کنید. این متریال به شدت در برابر مواد نفتی و رنگ ها حساسیت نشان داده و به سرعت شعله ور می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی ، محصولی ایده آل برای محافظت از سر در زمان دوچرخه سواری، اسکیت و سایر بازی ها و تفریحات ورزشی است. با

مشاهده »