یونولیت برای بسته بندی

یونولیت برای بسته بندی
دسته بندی:
چیکید محتوا
یونولیت برای بسته بندی

یونولیت یا پلاستوفوم برای بسته بندی انتخاب مناسبی می باشد. چرا که جابه جایی برخی از کالاها بسیار حساس بوده و نیاز به دقت بالایی دارد مانند کالاهای الکترونیکی، ظروف چینی، صنایع دستی، تجهیزات پزشکی، دارویی و انتقال خون. به علاوه برخی  از مواد غذایی تازه و یا یخ زده ماننده سبزیجات، مرغ یا گوشت برای ثابت ماندن دمای آن ها در بسته بندی و انتقال باید خیلی دقت شود. به همین منظور پلاستوفوم بهترین گزینه برای تمامی این موارد است. به دلیل ویژگی های خاصی که یونولیت ها دارند.

یونولیت برای بسته بندی

یونولیت در بسته بندی لوازم خانگی بسیار پر کاربردتر است اما موارد دیگر مانند کندوهای عسل فومی، یخدان های یونولیتی، جعبه های بسته بندی به منظور جابجایی مواد غذایی یا تجهیزات پزشکی مانند خون، به منظور ضربه گیری لواز صنعتی مانند الکترو موتورها، بسته بندی صنایع چوبی و غیره همه و همه از کاربردهای یونولیت و ضرورت استفاده از آن ها را بیان می کند.

می توان گفت پلاستوفوم هایی که در صنعت ساختمان به کار می روند نیز از همین دسته یونولیت های بسته بندی هستند. تنها تفاوت آن ها در قالبشان می باشد. بهتر است بدانید ماشین الات به کار رفته در تولید یونولیت ها یکی ست، تنها در قالب و شاخه کاربردی تفاوت داردند.

بسته بندی محصولات تولیدی با استفاده از یونولیت به منظور جلوگیری از وارد آمدن ضربه به آن ها می باشد. در برخی موارد حساسیت محصولی که قرار است جا به جا شود خیلی بالا ست که در ادامه برخی از آن ها را مرور می کنیم.

کاربرد یونولیت در صنایع مختلف بسته بندی

بسته بندی خون در سازمان انتقال خون

به منظور جابجایی و نگهداری خون آن را در دمای منفی 35 فریز می کنند، در صورتی که نیاز به انتقال و جابجایی باشد باید از بسته بندی استفاده شود که عایق برودت باشد تا بتوان آن را در حالت فریز شده نگه دارد و تغییر دما نداشته باشد. به همین منظور بهترین گزینه یونولیت می باشد. به علاوه یونولیت می تواند از صدمات احتمالی به آن جلوگیری کند.

بسته بندی صنایع چوبی

معمولا صنایع دستی برای ما ارزش زیادی دارند و بهتر است برای بسته بندی آن ها ماده ای انتخاب شود که بتواند از فشار و خوردگی و صدمات دیگر جلوگیری کند. یکی از این صنایع، چوب می باشد در برخی موارد سفارشات چوبی بسیار زیاد می شود و برای بسته بندی آن ها بهترین گزینه یونولیت می باشد.

جابجایی لوازم خانگی

برخی از لوازم خانگی بسیار حساس هستند و بهتر است به خوبی بسته بندی شوند. برای بسته بندی این مورد از یونولیت با چگالی متوسط استفاده می شود.

استفاده در لوازم گرمایشی

در برخی از صنایع برودتی و گرمایشی از یونولیت در دیواره محصولات استفاده می کنند تا با این کار بتوانند از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند و کیفیت محصول افزایش یابد. به منظور جابجایی یا حمل و نقل این محصولات هم از ورق فشرده یونولیت استفاده می کنند.

از جمله ویژگی های یونولیت بسته بندی

وزن بسیار کمی دارد.

عایق ایده آلی ست.

در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است.

دیر می شکند.

عمر زیادی دارد.

به محیط زیست آسیب نمی زند و قابل بازیافت است.

در برابر رطوبت عایق است.

از نفوذ حشرات و جانوارن موذی جلوگیری می کند.

حمل و نقل ساده ای دارد.

به راحتی برش می خورد.

به همراه پشم سنگ عایق صدای خوبی ست.

عایق حرارتی ست.

موارد مصرف از این متریال

در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد.

می توان از آن در سقف به عنوان بلوک های سقفی به جای بلوک های سیمانی یا سفالی استفاده کرد. این کار باعث می شود تا وزن ساختمان کاهش یابد. به منظور عایق حرارتی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی از آن در دیوارها استفاده می گردد. در صورتی که به همراه پشم سنگ در دیوار کار شود می تواند به عنوان عایق صوتی نیز عمل کند. از آنجایی که سبک است در ساختمان های بلند هم وزن و هم هزینه ساخت را بسیار کاهش می دهد. به علاوه سرعت کار را افزایش می دهد.

در نهایت می تواند ایمنی ساختمان را در برابر زلزله بالا برد. به راحتی برای کارگران قابل حمل است.

در صنایع دیگر از جمله خودروسازی، هواپیماسازی، کشاورزی نیز کاربردهای فراوانی دارد.

پوسیده نمی شود و به راحتی می تواند از پوسیدگی جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی ، محصولی ایده آل برای محافظت از سر در زمان دوچرخه سواری، اسکیت و سایر بازی ها و تفریحات ورزشی است. با

مشاهده »