آشنایی با ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی

ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی
دسته بندی:
چکیده محتوا
آشنایی با ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی

ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند ، مورداستفاده قرار می گیرند و احتمال آسیب دیدن آنها را کاهش می دهند.

ورق های فشرده در چندین نوع وجود دارند که یکی از آنها ، از جنس یونولیت می باشد. ورق های فشرده یونولیتی با خصوصیات خوبی که دارند در موارد مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند که یکی از آنها ، بسته بندی ظروف و لوازم شکننده و حساس است.

سالهای سال است که از ورق های فشرده یونولیتی با اهداف مختلف در زمینه های گوناگون استفاده می شود. انواع لوازم شکننده و حساس مانند ظروف چینی ، لوازم شیشه ای ، یخچال ، تلویزیون ، رایانه و … را می توان با استفاده از ورق های فشرده یونولیتی بسته بندی نمود.

اهمیت بسته بندی انواع لوازم شکننده و حساس

ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی ، بسیار مناسب هستند. یکی از دغدغه های افرادی که با ظروف و لوازم شکننده و حساس سروکار دارند ، این است که در زمان جابه جایی این محصولات هیچگونه صدمه ای به آنها وارد نشود.

با توجه به این دغدغه و نگرانی باید از روش های ایمن و اصولی برای بسته بندی این محصولات استفاده کرد. برای بسته بندی لوازم حساس و شکننده به ابزارهایی مانند ورق های فشرده ، نایلون های حباب دار ، چسب ، سلفون ، کارتن ، هاردباکس ، پرکننده ها ، کاغذهای کرافت و … نیاز است. اگر بسته بندی به درستی انجام شود ، لوازم به صورت صحیح و سالم به مقصد موردنظر منتقل می شوند.

نحوه بسته بندی ظروف شکستنی چگونه است ؟

استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی باید به صورت اصول لازمه انجام شود. یکی از نکات مهم در ارتباط با بسته بندی لوازم شکننده و حساس ، توجه به فرم و شکل آنها است. استفاده از کارتن هایی که ابعاد آنها متناسب با ابعاد جسم موردنظر باشد ، اهمیت زیادی دارد. اگر کارتن ها بیش از اندازه بزرگ باشند ، امنیت اجسام را به خطر انداخته و احتمال شکسته شدن آنها را افزایش می دهند.

پر کردن تمامی نواحی خالی داخل کارتن ، اهمیت زیادی دارد. هر چه فضای خالی بیشتری داخل کارتن وجود داشته باشد ، احتمال شکسته شدن و آسیب دیدن اجسام بیشتر است. علاوه بر ورق های فشرده ممکن است به متریال دیگری نیاز باشد تا بسته بندی این محصولات به صورت ایمن انجام شود.

نکات مهم برای استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی

استفاده از ورق ‌های فشرده برای بسته‌بندی لوازم شکننده و بسته بندی آنها باید با توجه به نکات مهمی انجام شود:

– استفاده از جعبه های کوچک برای اجسام شکننده سنگین

– پوشاندن پایین جعبه یا کارتن با استفاده از مواد بسته بندی منعطف و نرم مانند یونولیت محافظ حبه قندی

– عدم استفاده از کارتن ها و جعبه های شل و ول

– محکم کردن پایین جعبه با استفاده از نوارهای چسب اضافی

– قرارگیری اجسام سنگین تر در پایین جعبه

– استفاده از تقسیم کننده ها و فیکساتورها ( آشنایی با مزایای استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی )

– پر کردن اجسام توخالی با استفاده از متریال مناسب مانند یونولیت محافظ حبه قندی یا محافظ های حباب دار و …

– استفاده از سلفون برای بسته بندی لوازم و ظروف حساس و شکننده

– به کاربردن روش های جدید و نوین برای بسته بندی محصولات

– عدم استفاده از کارتن یا جعبه های پاره

– تفکیک کارتن یا جعبه های دارای ظروف شکستنی و حساس از سایر کارتن ها در زمان جابه جایی و حمل و نقل آنها به دلیل توجه بیشتر افراد به جابه جایی آنها ( نوشتن روی کارتن و … )

– استفاده از کارتن هایی با مقاومت متناسب با وزن محصولات

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید یونولیت ماکت سازی

مزایای استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی

بسته بندی محصولات شکننده و حساس باید به گونه ای انجام شود که احتمال آسیب دیدن آنها در زمان جابه جایی به کمترین میزان برسد. به قدری محصولات گران شده اند و خرید آنها دشوار شده است که مراقبت از آنها چه برای تولیدکنندگان چه برای مصرف کنندگان آنها ، مهم است.

ورق های فشرده به ویژه ورق های فشرده یونولیتی با انواع ضربات و فشارهای وارده مقابله نموده و مانند سدی محکم در برابر آنها ایستادگی می کنند. بنابراین محصولات موجود در دل آنها ، صحیح و سالم باقی می ماند.

هیچ آسیبی به ظاهر محصولات بسته بندی شده با ورق های فشرده ، وارد نمی شود. حتی کوچکترین خط و خشی بر روی آنها ایجاد نمی شود.

از آنجایی که این ورق ها سبک هستند موجب سنگین شدن کارتن یا جعبه حاوی اجسام شکستنی نمی شوند و جابه جایی آنها را سخت نمی کنند.

ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی به دلیل ترکیبات سالمی که دارد ، مناسب است و موجب تغییری در بافت و ساختار آنها نمی شود. ممکن است استفاده از برخی از مواد برای بسته بندی لوازم حساس و شکننده سبب ایجاد لکه بر روی آنها شود. اما فوم های یونولیتی هیچگونه آثار سوئی بر روی محصولات ندارند.

این ورق ها برای بسته بندی انواع محصولات با ویژگی های مختلف در ابعاد گوناگون قابل استفاده می باشد.

ورق های فشرده در برابر حرارت و رطوبت از مقاومت ایده آلی برخوردار هستند و از لوازم شکننده و حساس در برابر رطوبت و حرارت و … محافظت می کند.

ورق های فشرده یونولیتی از جنسی هستند که بازیافت می شوند و در صورت بازیافت ، سلامت محیط زیست را تهدید نمی کنند. البته نحوه جمع آوری و بازیافت آنها ، بسیار مهم است.

ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی ها و سایر اجسام

موارد مصرف ورق های فشرده بسیار زیاد هستند. از این محصولات صرفاً برای بسته بندی ظروف و لوازم شکستنی استفاده نمی شود و برای بسته بندی سایر محصولات استفاده می شود. تنها کارخانه ها ، استفاده کنندگان از ورق های فشرده نمی باشند بلکه افراد عادی هم برای بسته بندی اسباب و لوازم خود در زمان جابه جایی و اسباب کشی از ورق های فشرده استفاده می کنند. به هر حال این ورق ها دارای قیمت مناسبی هستند و استفاده از آنها صد درصد به صرفه است. خصوصیات کمی و کیفی این ورق ها ، متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »