دیوارپوش یونولیتی چیست؟

دیوارپوش یونولیتی
دسته بندی:
چکیده محتوا
دیوارپوش یونولیتی چیست؟

دیوارپوش یونولیتی ، با ظاهر زیبا و کیفیت بالایی که دارد می تواند در مکان های مختلفی مورداستفاده قرار بگیرد.

یونولیت به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی به شکل های مختلفی در ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد. یکی از انواع شکل های استفاده از یونولیت در ساختمان، استفاده برای طراحی دکوراسیون ساختمان می باشد.

یونولیت، سازه سبکی می باشد که با ذرات پلی استر فشرده درست شده است. به گونه ای که 95 درصد یونولیت را هوا و 5 درصد آن را پلاستیک تشکیل داده است. دانه های پلاستیکی پلاستوفوم (یونولیت) از جنس استایرن مونومر هستند.

بررسی اجمالی ویژگی های یونولیت یا پلاستوفوم

قبل از آشنایی با دیوارپوش یونولیتی با مهمترین ویژگی های یونولیت آشنا می شویم. پلاستوفوم دارای چندین ویژگی مهم است که آن را از سایر متریال مشابه، متمایز نموده است. مهمترین این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد:

  • این محصول به سبب سبکی در هر حوزه ای به آسانی مورداستفاده قرار می گیرد.
  • یونولیت یا پلاستوفوم در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و محصولات ساخته شده با آن، دارای این ویژگی هستند.
  • یونولیت یا پلاستوفوم در برابر حرارت مقاوم است و دیوارپوش های تولیدی با آن در اثر حرارت، سریع جمع نمی شوند و تا حد ممکن، مقاومت می کنند.
  • عایق صوت بودن، یکی از برترین ویژگی های پلاستوفوم است که آن را تبدیل به یکی از مؤثرترین عایق های صوتی نموده است.
  • محصولات یونولیتی مانند دیوارپوش یونولیتی قابل بازیافت هستند و محیط زیست را دچار مشکل نمی کنند.
  • دوام یونولیت و محصولات تولیدی با آن، بسیار زیاد است.
  • اجرای یونولیت بسیار آسان است و با سرعت بالایی می توان از یونولیت در کاربردهای مختلف استفاده نمود.

دیوارپوش یونولیتی به چه عنوان مورداستفاده قرار می گیرد؟

این دیوارپوش ها برای دکوراسیون داخلی مورداستفاده قرار می گیرند. امروزه از انواع مختلفی از دیوارپوش ها استفاده می کنند که یکی از بهترین آنها، دیوارپوش های پلاستوفومی می باشند. دیوارپوش ها می توانند کاربرد کاغذ دیواری را داشته باشند. دیوارپوش های جدید قابل استفاده در مکان های مختلف هستند. زیرا بر اساس جدیدترین تکنولوژی ها ساخته شده اند.

این دیوارپوش ها می توانند دیوار را به خوبی پوشش دهند و ظاهر زیبایی برای آن ایجاد کنند. هدف از استفاده از دیوارپوش ها ممکن است زیباسازی، عایق سازی، مقاوم سازی و …  باشد. این دیوارپوش ها نسبت به برخی از دیوارپوش ها دارای مزایایی است و همین مسئله موجب استقبال بالا از استفاده از انها شده است.

خصوصیات دیوارپوش یونولیتی

مهمترین خصوصیت این دیوارپوش ها، عایق صوت بودن است. در واقع در برخی از مکان ها از دیوارپوش های پلاستوفومی با هدف عایق سازی دیوارها استفاده می کنند. بله، این دیوارپوش ها می توانند مانع از انتقال سروصدا شوند. یکی دیگر از مهمترین ویژگی های دیوارپوش های پلاستوفومی این است که در برابر آب حساس نیستند و حالت خود را از دست نمی دهند.

حرارت در حد فاصل مشخصی به این دیوارپوش ها آسیب نمی زند. اما اگر دیوارپوش ها به حرارت بسیار نزدیک باشند، حتماً آسیب می بینند. با وزن اندکی که دیوارپوش های پلاستوفومی دارند به آسانی می توان آنها را نصب نمود. حسن این دیوارپوش ها این است که موجب سنگین شدن دیوارها نمی شوند، زیرا خود وزنی ندارند.

دیوارپوش یونولیتی بسیار زیبا است و می تواند هر دیواری را جذاب و زیبا کند. تنوع رنگ و طرح این دیوارها بسیار زیاد است و این مسئله استقبال از خرید آن را بیشتر کرده است. این دیوارپوش ها، مدت زیادی عمر می کنند و سریع خراب نمی شوند.

ضربه و فشار نمی تواند سبب خراب شدن دیوارپوش های یونولیتی شود. البته اگر اجسام نوک تیز به این دیوارپوش ها کشیده شوند، حتماً صدمه می بینند. در واقع باید اعتراف نمود که این دیوارپوش ها دارای یک نقطه ضعف بزرگ هستند و آنهم، حساس بودن در برابر اجسام برنده و تیز می باشد.

کاربردهای دیوارپوش‌های پلاستوفومی

کاربرد دیوارپوش یونولیتی بسیار زیاد است. امروزه در مکان های مختلفی به نصب دیوارپوش‌های پلاستوفومی اقدام می کنند. باشگاه های ورزشی، هتل ها و رستوران ها، تالارها و موزه ها، سالن های همایشات و نمایشگاه ها، شرکت ها و دفاتر، منازل و … از جمله مکان هایی هستند که در آنها به نصب دیوارپوش‌های یونولیتی اقدام می شود.

در بخش های مختلفی از منازل از دیوارپوش ها استفاده می کنند. آشپزخانه، سرویس بهداشتی، سالن استخر و سونا، اتاق ورزش، اتاق ها، حمام و … از موارد مصرف دیوارپوش های پلاستوفومی در منزل می باشند.

چندین امتیاز مهم استفاده از دیوارپوش های پلاستوفومی

  • بدون آنکه هزینه زیادی کنید می توانید دکوراسیون خود را زیبا و جذاب کنید.
  • این دیوارپوش ها، قابل شستشو هستند و به آسانی می توان آنها را تمیز نمود.
  • دیوارپوش یونولیتی دارای رنگ بندی کاملی است و این مسئله سبب شده است که با هر سلیقه ای بتوان از این دیوارپوش ها استفاده نمود.
  • انعطاف پذیری دیوارپوش های پلاستوفومی بسیار بالا است. بنابراین برای استفاده از دیوارپوش ها، محدودیتی وجود ندارد.
  • نصاب ماهری نیاز نیست که برای نصب دیوارپوش های پلاستوفومی دست به کار شود. حتی مبتدی ترین افراد می توانند دیوارپوش های پلاستوفومی را نصب کنند.
  • در ساختار این دیوارپوش ها، هیچگونه ماده شیمیایی وجود ندارد. بنابراین می توان با خیال راحت از این دیوارپوش ها در مکان هایی مانند مهدکودک و مدرسه استفاده نمود و نگران به خطر افتادن سلامتی افراد نبود.
  • هر اندازه ضربات محکمی به دیوارپوش ها وارد شود، این دیوارپوش ها صدمه نمی بینند.

قیمت دیوارپوش یونولیتی

نرخ دیوارپوش ها، بسیار مناسب است. هر اندازه که کیفیت دیوارپوش ها بالاتر باشد، قیمت آن بالاتر است. اما در مجموع این دیوارپوش ها ارزان هستند و به صرفه ترین مصالح برای دکورسازی می باشند. طول عمر این دیوارپوش ها بالا است و این مسئله موجب می شود که استفاده از آنها، واقعاً اقتصادی باشد. در زمان خرید دیوارپوش ها باید به کیفیت و دوام آنها توجه زیادی نمود و صرفاً به قیمت ها توجه نکرد. مقاومت بالای دیوارپوش ها، کیفیت بالای دیوارپوش ها، یکدست بودن ظاهر دیوارپوش ها، ضخامت مناسب دیوارپوش ها، قدرت بالای چسبندگی دیوارپوش ها و … از جمله موارد مهمی هستند که باید در زمان خرید دیوارپوش موردتوجه قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »