موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها

موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها
دسته بندی:
چکیده محتوا
موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها

موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها ، بسیار زیاد است. در واقع یونولیت یا پلاستوفوم ، جزء لاینفک برخی از صنایع می باشد.

نخست به شما توضیح دهیم که یونولیت یا پلاستوفوم ، ماده ای سبک و مشبک است که در نزد اغلب افراد با نام پلاستوفوم یا آکاسیف شناخته می شود. این عایق سفید رنگ ، طی فرآیندهای شیمیایی بوجود می آید.

این ماده در حقیقت پلیمری است که ماده اولیه آن در پتروشیمی ، مونومر استایرن می باشد و دارای ساختار مولکول بنزنی می باشد و از این رو به آن ، پلی استایرن گفته می شود. ای ماده با ویژگی های بسیار خوبی که دارد توانسته است نظر هر تولیدکننده ای را به خود جلب کند و به منظور استفاده های مختلف ، به کار رود.

مهمترین موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها چیست ؟

پلاستوفوم در برخی از کارخانه ها ، نقش مهمی دارد تا جاییکه نمی توان تصور نمود که اگر از این ماده استفاده نشود چه جایگزینی برای آن وجود دارد. کاربرد موردنظر پلاستوفوم با توجه به نوع تولیدات کارخانه متفاوت است. در برخی از کارخانه ها از یونولیت صرفاً برای بسته بندی محصولات استفاده می شود. اما برخی از کارخانه ها از یونولیت برای تولید محصولات استفاده می کنند. به طور مثال کارخانه ها یا کارگاه های مجسمه سازی از یونولیت در ساخت مجسمه استفاده می کنند.

اما در کارخانه تولید لوازم خانگی از یونولیت فقط برای بسته بندی محصولات استفاده می شود. بنابراین نوع استفاده با توجه به نوع تولیدات ، متفاوت می باشد. به هر حال به شکل های مختلفی می توان از پلاستوفوم در کارخانه ها استفاده نمود.

عمده ترین موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها

درست است که از یونولیت به شکل های مختلفی در کارخانه ها استفاده می شود. اما متداول ترین شکل استفاده از یونولیت ، بسته بندی محصولات است. با توجه به ویژگی های یونولیت ، این ماده برای بسته بندی اغلب محصولات مناسب است و هیچ ناسازگاری با مواد مختلف ندارد.

بدین ترتیب از یونولیت برای بسته بندی تجهیزات پزشکی ، مواد دارویی ، لوازم خانگی ، تجهیزات رایانه ای ، قطعات اسباب بازی ، تجهیزات صنعتی و … استفاده می شود. مواد مختلفی وجود دارد که می تواند برای بسته بندی محصولات به کار رود. اما هیچ یک از آنها دارای خواص یونولیت نیستند. بنابراین یونولیت را می توان ماده ای بدون رقیب برای بسته بندی محصولات دانست که عالی ترین انتخاب برای بسته بندی انواع محصولات می باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین نوع فوم

ویژگی های یونولیت که آن را مناسب استفاده در صنعت کرده است

حال با توجه به فراوانی موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها ، این سؤال در ذهن ایجاد می شود که مگر یونولیت چه خواصی دارد که این چنین محبوب صنایع مختلف شده است ؟ یونولیت یا پلاستوفوم به دلایل زیر موردتوجه صنایع مختلف قرار گرفته است :

– یونولیت در برابر ضربه و فشار مقاوم است و این مسئله سبب می شود که تولیدکنندگان آن را برای محافظت از تولیدات خود ، مناسب بدانند و اطمینان داشته باشند که محصولات تولیدی آنها به صورت صحیح و سالم به دست مشتریان می رسد.

– اگر نیاز باشد امکان چاپ یا برچسب گذاری بر روی یونولیت وجود دارد و این حسن مهمی برای برخی از تولیدکنندگان است.

– وزن یونولیت بسیار ناچیز است. به همین دلیل اگر یونولیت در ساخت محصولات به کار رود ، موجب سنگین شدن آن محصولات نخواهد شد. همچنین اگر یونولیت در جعبه یا کارتن محصولات با هدف محافظت از آنها و فیکس نمودن آنها در جعبه به کار رود ، موجب سنگینی کارتن ها و دشواری جابه جایی آنها نخواهد شد.

– یکی از دلایل فراوانی موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها این است که تولیدکنندگان به خوبی می دانند که یونولیت با هیچ ماده ای به منظور برقراری تغییرات ، وارد واکنش نمی شود و بنابراین ساختار محصولات آنها را دچار تغییر نمی کند و خللی به آنها وارد نمی کند.

– یونولیت ، ایمنی بسیار خوبی دارد و از این جهت کاملاً مورداطمینان است.

– یونولیت از نظر زنگ زدگی و پوسیدگی ، حافظ محصولات شما خواهد بود. زیرا این ماده در برابر آب و رطوبت مقاوم است و هیچگونه ضعفی در برابر آنها از خود نشان نمی دهد. بنابراین اگر سالها ، کارتن محصولات در انبارها بماند هیچگونه آسیبی متوجه آنها نخواهد بود.

با یونولیت های بسته بندی پس از دور ریخته شدن چه می کنند ؟

حال که متوجه فراوانی موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها شدیم ، ممکن است این سؤال برای دوستداران محیط زیست بوجود بیاید که این همه یونولیت بسته بندی پس از استفاده و درآوردن محصولات از جعبه یا کارتن چه می شود ؟ ورود این حجم از ضایعات یونولیت به محیط زیست ، قطعاً درسرساز خواهد بود و سلامت کره زمین را به خطر خواهد انداخت.

دوستداران محیط زیست نگران نباشند. چرا که خوشبختانه یونولیت قابل بازیافت است. یعنی اگر فرهنگ جمع آوری این ضایعات وجود داشته باشد و جمع آوری ضایعات یونولیتی به درستی صورت بگیرد ، با بازیافت آنها می توان آنها را دوباره به چرخه تولید بازگراند تا به شکل های مختلف از آنها استفاده شود.

پس نگران فراوانی موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها و استفاده زیاد از این محصولات در صنایع مختلف نباشید. زیرا این ماده به شرط مدیریت درست جمع آوری ضایعات آن ، مجدد استفاده شده و به دامان طبیعت وارد نمی شود.

در سال های اخیر به استفاده از ضایعات یونولیت توجه شده است و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است تا این ضایعات به محیط زیست وارد نشود و به شیوه های مختلف قابل استفاده مجدد باشد.

یونولیت ، ماده ای مقرون به صرفه برای کارخانه ها

یکی از دلایل فراوانی موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها ، این است که این محصول بسیار مقرون به صرفه است و قیمت پایینی دارد. به هر حال تولیدکنندگان به دنبال آن هستند که از محصولات ارزان و البته باکیفیت برای تولیدات خود استفاده کنند. یونولیت مطابق با این خواسته تولیدکنندگان است. از آنجایی که حجم اعظم این مواد از هوا است ، ماده اولیه کمی برای ساخت آن به کار می رود و این مسئله سبب ارزانی آن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »