یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی چه کاربردهایی دارد؟

یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی چه کاربردهایی دارد؟
دسته بندی:
چیکید محتوا
یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی چه کاربردهایی دارد؟

یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی چه کاربردهایی دارد؟  یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی یکی از انواع یونولیت می باشد، که در اثر فرآیند پتروشیمی حاصل شده استیونولیت یا پلی استایرن انبساطی گرانولی سفید می باشد که در زمان تولید گاز پنتان حل نشده در آن حبس می شود. پلی استایرن انبساطی بعد از اینکه یک بار پخته می شود توسط حرارت ناشی از بخار آب تشکیل می شود.

یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی چه کاربردهایی دارد؟

این بخار آب درواقع باعث می شود تا گاز پنتان از درون سلول های  یونولیت خارج شود. همین امر باعث انبساط پلی استایرن می شود. زمانی که گاز پنتان از یونولیت خارج می شود حجم یونولیت 40 برابر حجم اولیه می شود.

بعد از آن می توان با توجه به نوع درخواست مشتری و کاربرد پلی استایرن آن را قالب گیری کنند.

کاربرد یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی

برای استفاده از یونولیت به عنوان ورق عایق ساختمانی باید چگالی یا دانسیته آن بین 6 تا 80 باشد و همچنین بسیار سبک باشد.

برای استفاده از یونولیت به عنوان درز انقطاع باید چگالی آن بین 6 تا ده کیلو گرم بر متر مربع باشد.

در صورتی که یونولیت به عنوان یونولیت یا پلاستوفوم عایق استفاده می شود باید دارای چگالی بین 25 تا 40 کیلو گرم بر متر مربع باشد.

معرفی یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی عایق

این یونولیت برای عایق کردن ساختمان در بربر صدا، حرارت، دما و رطوبت استفاده می شود.

چگالی استاندارد برای این منظور 25 کیلوگرم بر متر مربع به بالا می باشد. با توجه به این امر هر چه ضخامت و دانسیته یا چگالی یونولیت افزایش یابد عایق بهتری برای ساختمان محسوب می شود.

زمانی که از یونولیت عایق در کف، سقف و دیواره ها استفاده می شود می تواند به خوبی ساختمان را عایق کرده و رفاه بیشتری را برای ساکنین ایجاد کند.

ضخامت های ورق عایق از بین 3 تا 30 سانتی متر ممکن است باشد.

همچنین طول ورق عایق می تواند 100 تا 200 سانتی متر و 6 متر نیز باشد.

عرض ورق های عایق ساختمانی می تواند از 1 تا 200 سانتی متر ادامه داشته باشد.

ویژگی های یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی

یونولیت یا پلاستوفوم عایق به منظور حفظ دما و سرمای محیط استفاده می شود و جلوی ورود و خروج هوا را می گیرد به همین منظور از یونولیت برای سرد خانه ها و گرم خانه ها استفاده می کنند.

یونولیتی که به منظور عایق برودتی استفاده می شود باید دارای چگالی بالا از 40 تا کیلو گرم بر متر مربع بوده و فوق فشرده باشد.

این نکته را مد نظر داشته باشید که هرچه ضخامت، دانسیته و چگالی یونولیت ورق عایق بالاتر باشد بهتر است.

به طور عمومی به منظور استفاده از یونولیت به عنوان عایق حرارتی باید یونولیت دارای چگالی بالای 25 کیلوگرم بر متر مربع و دارای ضخامتی از 5 تا 10 سانتی متر باشد. طول و عرض این مورد ممکن است از 1 تا 200 سانتی متر باشد.

یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی درز انقطاع

در برخی مواقع ممکن است فضای خالی بین دو سازه را نیز با یونولیت پر کنند. این یونولیت که پر کننده حجم می باشد را یونولیت درز انقطاع می نامند.

این یونولیت در نهایت باعث می شود تا دیوارها یکپارچه عمل کرده و در برابر زلزله نیز مقاوم تر می شوند.

این یونولیت باید سبک و دارای چگال و دانسیته پایین باشد. همچنین از این یونولیت به صورت استوانه برای پر کردن درز انقطاع استفاده می گردد.

برش یونولیت یا پلاستوفوم ورق ساختمانی

 برش این محصول عموما بر اساس قالب گیری ست اما در صورتی که حجم کار کم باشد می توان از دستگاه سی ان سی استفاده نمود. دستگاه سی ان سی CNC با توجه به نقشه ای که برنامه نویس به کامپیوتر داده و اصطلاحا آن را کد جی می نامند، برش را انجام می دهد. قبل از برش نقشه ی پونولیت را در یک محور دو بعدی رسم می کنند بعد از آن با یک برنامه به کامپیوتر می دهند.

در برخی از مواقع نیز برش یونولیت با استفاده از سیم داغ یا HOT WIRE  انجام می شود.

همچنین در مواردی که از یونولیت به منظور ساخت ماکت یا کاردستی استفاده می شود می توان آن را با تیغ کاتر یا اره برش داد. برای اینکه یونولیت سطحی صاف تر داشته باشد می توان آن را با سمباده صیقل داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی ، محصولی ایده آل برای محافظت از سر در زمان دوچرخه سواری، اسکیت و سایر بازی ها و تفریحات ورزشی است. با

مشاهده »