ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن
دسته بندی:
چیکید محتوا
ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن ، امکان پذیر است. این سقف ها، در بهره وری مصرف انرژی و ایجاد محیط داخلی خنک تر مؤثر هستند.

امروزه روش های مختلفی برای اجرای سقف وجود دارد که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. فاکتورهای متعددی برای انتخاب سقف وجود دارند. در انتخاب روش اجرایی سقف به این مسئله توجه می شود که آیا این نوع سقف، عایق انرژی می باشد و در خنک سازی محیط در تابستان و گرم کردن محیط در زمستان مؤثر است یا خیر؟

در ساخت و سازهای جدید به انتخاب مصالح و روش های اجرایی که به بهره وری انرژی کمک کند، اهمیت زیادی داده می شود. همین مسئله سبب شده است که به اجرای سقف های خنک به ویژه در نواحی گرمسیری اهمیت داده شود. البته گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی موجب گرم شدن کره زمین شده است. در نتیجه، سقف های خنک می تواند برای احداث هر سازه ای در هر ناحیه ای مناسب باشد.

مزایا و ویژگی های سقف های خنک

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن و دیگر مصالح ساختمانی دارای مزایای زیر است:

  • کاهش مصرف آب به دلیل کاهش تغییرات فیزیکی و تهویه مطبوع
  • کاهش مصرف برق به دلیل جلوگیری از اتلاف انرژی و منابع ارزشمند
  • تغییر در پیک تقاضای برق به سبب تهویه مطبوع در فصول گرم
  • تشکیل جزیره گرمایی کمتر شهری و کاهش گاز ناشی از این مسئله
  • کاهش تولید مواد شیمیایی و کاهش میزان آلودگی در شهرها
  • طول عمر و دوام بالای سقف های خنک

اهمیت ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن

ساخت سقف‌های خنک، دارای اهمیت زیادی است. زیرا مسئله صرفه جویی در مصرف انرژی، مسئله بسیار مهمی است که نتایج ارزشمندی به همراه دارد. صرفه جویی در مصرف انرژی به نوعی به سلامت محیط زیست کمک می کند. تنوع مصالحی که می تواند برای ساخت سقف خنک مورداستفاده قرار بگیرد، بسیار زیاد است و پلی استایرن، تنها یکی از آنها می باشد.

غشاهای ورقه ای هیدروکربنی اصلاح شده از یک یا چندین لایه از مواد پلاستیکی یا لاستیکی با افزودنی های تقویت کننده برخوردار است که گرانول های معدنی بر روی آنها کار می شود. این مواد می توانند بر روی سقف اجرا شوند و در حکم سقف هیبریدی باشند.

بیشتر بخوانید

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن باید با استفاده از پلی استایرن مرغوب و باکیفیت انجام شود. سقف های پلی فوم اسپری با ادغام دو ماده شیمیایی مایع در امتداد آنها بوجود آمده و وارد واکنش می شود و دچار انبساط می شود تا یک قطعه جامد بوجود بیاید که متصل به سقف باشد.

فوم ها در مقابل صدمات مکانیکی، رطوبت و امواج ماوراء بنفش، به شدت صدمه پذیر و حساس هستند و متکی بر یک پوشش محافظ هستند. پوشش های محافظ به صورت منعکس کننده می باشند و موجب خنک سازی سقف می شوند.

مزایای ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن یا یونولیت

با استفاده از پلی استایرن، امکان تشکیل یک پوشش بازتابنده بر روی سقف با هدف ساخت سقف خنک، وجود دارد. با اضافه کردن یک پوشش بازتابنده از پلی استایرن به سطح سقف، امواج خورشیدی منعکس شده و مقدار جذب گرما از سوی سازه ها کاهش پیدا می کند. در نتیجه مصرف انرژی کنترل می شود و محیط داخلی به خوبی خنک می شود.

نتیجه ارزشمندی که سقف های خنک دارند، کنترل و مدیریت مصرف سیستم های سرمایشی می باشند. زیرا با خنک سازی محیط داخلی، نیازی به تنظیم درجه سیستم های سرمایشی بر روی بیشترین درجه نمی باشد و کمترین درجه سیستم های سرمایشی باعث خنک سازی محیط می شود. این مسئله سبب می شود که طول عمر این تجهیزات افزایش پیدا کند که این مسئله نیز، ارزشمند می باشد.

انواع روش های اجرای سقف های خنک

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن دارای اصول خاصی است که باید به آنها توجه نمود. اما برای اجرای سقف های خنک، چندین روش وجود دارد و طراحی سقف خنک به چندین نحو انجام می شود:

  • سقف های شیب دار: این سقف ها معمولاً از خاک رس، تخته سنگ، بتن و … درست می شود. این سقف ها برای عایق سازی رطوبتی بسیار مناسب هستند. بعضی از این سقف ها، انعکاس کننده هستند و کاملاً نزدیک به استانداردهای سقف های خنک می باشند.
  • سقف های فلزی: فلزات رنگ نشده به خوبی می توانند یک بازتاب دهنده قدرتمند باشند. البته این فلزات، ساطع کننده های حرارتی ضعیفی هستند، به گونه ای که در حد بسیار کمی می توانند نیازهای سقف خنک با شیب کم را تأمین کنند. رنگ آمیزی این سقف موجب افزایش ضریب انعکاس نور و انتشار حرارتی می شود.
  • بام های سبز: بام های سبز، انتخاب مناسبی برای ساختمان های شهری با سقف های صاف یا گودال های کم عمق هستند. علل انتخاب این سقف برای سازه ها، مدیریت آب طوفان و برخورداری از مزایای یک محیط روباز است.

چرا عایق کاری سقف مهم است؟

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن و دیگر مصالح، از آن جهت حائزاهمیت است که نتایج بسیار مثبتی را به همراه دارد. برخی از دستاوردهای مهم عایق کاری سقف شامل موارد زیر است:

  • کاهش هزینه ها: سقف های عایق با جلوگیری از اتلاف انرژی، تأثیر زیادی در کاهش هزینه ها دارد. صرفه جویی در مصرف انرژِی حتماً در کاهش هزینه ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش دارد.
  • خنک سازی راحت تر: با وجود سقف های عایق، کاهش دمای محیط بسیار آسان تر است. کاهش دما در این شرایط، راحت تر و سریعتر انجام می شود.
  • افزایش طول عمر سقف: زمانی که سازه ها دارای سقف خنک باشند، عمر طولانی تری دارند و در این حالت، هزینه های تعمیر و نگهداری کاهش پیدا می کند.
  • شاخص گرمای کاهش یافته: یکی از مزایای ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن ، کاهش دمای محیط نزدیک به ساختمان است.
  • کاهش انتشار مواد زائد و آلوده: با کاهش سریع دما و خنک سازی محیط، از سیستم های سرمایشی کمتر استفاده می شود و این مسئله سبب می شود که سوخت های فسیلی و گازهای گلخانه ای کمتری تولید شود.
  • بهبود کیفیت هوا: کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مواد زائد و آلوده ناشی از استفاده کمتر از سیستم های سرمایشی، موجب کیفیت بهتر هوا می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی ، محصولی ایده آل برای محافظت از سر در زمان دوچرخه سواری، اسکیت و سایر بازی ها و تفریحات ورزشی است. با

مشاهده »