کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت

کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت
دسته بندی:
چیکید محتوا
کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت

کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت ، اهمیت فراوانی دارد. در این مقاله، اطلاعات مفیدی درباره یونولیت‌های ضربه گیر ارائه می دهیم.

یکی از نیازهای صنایع مختلف، استفاده از متریالی به عنوان ضربه گیر و محافظ است. با توجه به این نیاز، انواع ضربه گیرها و محافظ های پلاستیکی، فومی، مقوایی و … تولید شده اند تا پاسخگوی این نیازها باشند.

اهمیت استفاده از ضربه گیرهای مختلف در صنایع

کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت نشان می دهد که به تولید یونولیت ضربه گیر مقاوم و باکیفیت، نیاز مبرمی است. در حال حاضر در عصر تکنولوژی به سر می بریم. پیشرفت های زیادی در حوزه های مختلف بدست آمده است و صنایع نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به صورت چشمگیری پیشرفت کرده اند.

در عصر حاضر، تولیدات کارخانه های مختلف دارای ارزش زیادی هستند و نمی توان نسبت به سالم ماندن و محافظت از آنها تا رسیدن به دست مشتریان، بی تفاوت بود. همین مسئله سبب شده است که بسته بندی محصولات مختلف نسبت به قبل، اهمیت زیادی پیدا کند. برای بسته بندی محصولات تولیدی صنایع گوناگون، از بهترین متریال استفاده می کنند و به رعایت اصولی خاص، اهمیت زیادی می دهند.

هدف از این صحبت ها این است که کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت را به خوبی متوجه شویم. برای آنکه بسته بندی محصولات مختلف به خوبی انجام شود و از محصولات مختلف به خوبی محافظت شود تا به دست مشتریان برسد، لازم است که از ضربه گیرهای مناسب استفاده شود. یکی از برترین ضربه گیرهایی که تاکنون تولید شده اند، ضربه گیرهای یونولیتی می باشد.

ضربه گیرهای یونولیتی موجب می شوند که تولیدات کارخانه ها به صورت ایمن انتقال پیدا کنند و در مسیر دچار هیچ آسیب دیدگی نشوند. قطعاً مسئولیت اصلی آسیب دیدگی محصولات مختلف داخل کارتن بسته بندی در زمان جابه جایی بر عهده تولیدکنندگان خواهد بود. زیرا آنها موظف هستند که یک بسته بندی مناسب و اصولی برای تولیدات خود انتخاب کنند.

ضربه چیست؟

کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت را زمانی بهتر متوجه می شویم که بدانیم ضربه چیست و اساساً چطور تهدیدکننده سلامت و ایمنی محصولات و وسایل گوناگون خواهد بود. ضربه یا شوک، نیرویی است که به دنبال تغییر یهویی به یک عضو وارد می گردد. اگر در زمان جابه جایی محصولی، یکی از کارتن های بسته بندی آن از تجهیزات حمل بار به زمین بیفتد و سقوط کند، قطعاً آسیب شدیدی به آن وارد می شود. اما اگر بسته بندی مناسب و خوبی برای محصول موردنظر انجام شده باشد، احتمال آسیب دیدگی آن در صورت برخورد با زمین بسیار کم خواهد بود.

یک کالا ممکن است پس از خروج از کارخانه، مسیر متفاوتی را طی کند. بنابراین نمی توان گفت که با جابه جایی اصولی و در نظر گرفتن احتیاط های لازم می توان مانع از آسیب دیدگی کالاهای مختلف شد. باید همه چیز درنظر گرفته شود و وقوع هر حادثه و اتفاقی، محتمل شمرده شود. با این تفاسیر، اهمیت بسته بندی مناسب و باکیفیت برای اجناس گوناگون مشخص می شود.

نتیجه استفاده از ضربه گیرها در بسته بندی کالا

کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت ، محافظت از محصولات مختلف است. استفاده از ضربه گیرها برای بسته بندی محصولات مختلف در کارخانه ها، اهمیت زیادی دارد. بر اساس بررسی هایی که به عمل آمده است، بسته هایی که سنگین تر هستند نسبت به بسته هایی که سبک تر هستند، بیشتر احتمال آسیب دیدگی دارند. بنابراین برای بسته بندی اجسام و کالاهای سنگین باید دقت بیشتری را به خرج داد و اهمیت بیشتری به بسته بندی درست محصولات داد.

نتایج نشان می دهد که محصولاتی که با استفاده از ضربه گیرها بسته بندی شده اند، اصلاً در زمان جابه جایی صدمه نمی بینند. بنابراین باید از ضربه گیرها استفاده کرد تا از خسارت ندیدن در این زمینه، اطمینان حاصل کرد.

و اما یونولیت …

پس از مقدماتی که ارائه نمودیم باید به این مسئله بپردازیم که یونولیت چیست و به چه عنوان برای بسته بندی و ساخت ضربه گیر انتخاب شده است. کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت از آن جهت حائزاهمیت است که احتمال خسارت های مالی را برای تولیدکنندگان کاهش می دهد.

یونولیت، ماده ای سبک و خنثی است که به دلیل ویژگی های خاصی که دارد برای تولید مواد مختلف و عایق سازی انتخاب شده است. این ماده، تنها با یونولیت شناخته شده نیست و نام های دیگری دارد که از جمله آنها می توان به پلاستوفوم، آکاسیف و فیبر سفید اشاره نمود. بررسی ساختار این ماده نشان می دهد که حجم اعظمی از این ماده را هوا تشکیل داده است و درصد کمی از آن، پلاستیک می باشد.

یونولیت در سال های دور توسط ادوارد سیمون اختراع شد و پس از گذشت سالها به تولید انبوه رسید و برای کاربردهای مختلف، به کار رفت. ساختمان سازی، خودروسازی، دکوراسیون، بسته بندی، صنعت مبلمان و … از کاربردهای یونولیت یا پلاستوفوم می باشند که هر یک از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.

مهمترین نقش و کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت

کاربرد این ماده در صنعت، برای بسته بندی محصولات است. این ماده عایق است و به خوبی می تواند از جهات مختلف از محصول مراقبت کند و اجازه آسیب دیدگی به محصولات مختلف را نخواهد داد. این پلیمر سفید رنگ، بیشتر به سبب عایق ضربه بودن در صنعت بسته بندی به کار گرفته می شود. اما دیگر ویژگی های یونولیت در انتخاب آن به عنوان ضربه گیر بی تأثیر نبوده است.

بنابراین ویژگی هایی مانند سبکی، ضد رطوبت بودن، عایق انرژی بودن، مقاوم و پایدار بودن، قابل بازیافت بودن، سهولت استفاده و … در انتخاب یونولیت به عنوان ماده ضربه گیر نقش داشته اند.

کلام آخر

توضیحاتی که گفته شد هر چند مختصر بودند، اما به خوبی توانستند اهمیت کاربرد یونولیت ضربه‌گیر در صنعت را نشان دهند. امیدواریم که تولیدکنندگان به این مسئله توجه داشته باشند و از بهترین متریال برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنند. ضربه گیرها باید در بسته بندی محصولات وجود داشته باشند تا مانع از صدمه دیدن آنها در زمان برخورد با اجسام دیگر و یا وارد شدن فشار به آنها شوند. ضربه گیرها می توانند از محصولات مختلف در برابر عوامل متفاوتی، محافظت کنند. قطعاً ضرورت استفاده از ضربه گیرها را متوجه شدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهریار

خرید یونولیت در شهریار

خرید یونولیت در شهریار با قیمت مناسب را از کارخانه بزرگ ایران یونولیت انجام دهید که از بزرگترین تولیدکنندگان یونولیت در ایران است. یونولیت یا

مشاهده »
خرید یونولیت در ری

خرید یونولیت در ری

خرید یونولیت در ری باید بر اساس نوع یونولیت، ابعاد یونولیت، دانسیته یونولیت، سطح کیفی یونولیت و برخورداری از استانداردها صورت بگیرد. شهرری با مساحت

مشاهده »
خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »