یونولیت بسته‌ بندی دارویی

یونولیت بسته‌بندی دارویی
دسته بندی:
چیکید محتوا
یونولیت بسته‌ بندی دارویی

یونولیت بسته‌ بندی دارویی ، برای بسته بندی داروهای مختلفی قابل استفاده می باشد. کیفیت بسته بندی داروها با پلاستوفوم (یونولیت)، بسیار بالا خواهد بود.

محصولات دارویی در بسته بندی اولیه گوناگون مثل آمپول، ویال، نوار، بلیستر، سرنگ و … وجود دارند. اما برای جابه جایی و انتقال این محصولات به بسته بندی دیگری نیاز است. بسته بندی مناسب دارو، سلامت دارو را در زمان جابه جایی، فروش، انبار و استفاده و … ضمانت می کند.

بسته بندی از داروها با چندین هدف شامل جابه جایی راحت آنها، حفاظت فیزیکی و شیمیایی، کنترل اندازه و امنیت دارو و … انجام می شود. سه بسته بندی برای دارو انجام می شود که شامل بسته بندی اولیه، بسته بندی ثانویه و بسته بندی سوم می باشد. بسته بندی اولیه در تماس مستقیم با دارو است. به همین دلیل از اهمیت بیشتری برخوردار است. بسته بندی ثانویه و بسته بندی سوم با هدف تسهیل جابه جایی و محافظت از داروها در زمان جابه جایی و … انجام می شوند. یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی محصولات دارویی برای حمل و جابه جایی، پلاستوفوم می باشد.

اهمیت بسته بندی دارو

یونولیت بسته بندی دارویی ، حمل و نقل دارو را ایمن و راحت می کند. بسته بندی دارو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بسته بندی دارو با هدف حفاظت از کیفیت دارو، ممانعت از تغییر شکل دارو، اطمینان از سلامت دارو،  سهولت استفاده از دارو، سهولت جابه جایی دارو و … انجام می شود.

بسته بندی دارو باید با توجه به استانداردهایی انجام شود. تمامی شرکت ها و کارخانه ها موظف هستند که به این اصول پایبند باشند. استانداردهای داخلی و استانداردهای ملی و بین المللی مختلفی برای بسته بندی دارو وجود دارند. همچنین توجه به استانداردهای محیطی و ایمنی و استانداردهای کیفیتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ویژگی های یونولیت بسته‌ بندی دارویی چیست ؟

یونولیتی که بدین منظور مورداستفاده قرار می گیرد از خصوصیات مختلفی برخوردار است:

محافظت از دارو در مقابل صدمات خارجی

با استفاده از یونولیت بسته بندی می توان بسته بندی داروها را به خوبی انجام داد تا در مقابل آسیب های فیزیکی در امان باشند. یونولیت به خوبی می تواند هر ضربه ای را دفع کند تا اثرات آن به دارو وارد نشود. مقاومت یونولیت در برابر رطوبت، سرما، گرما، ضربه، فشار و … بی نظیر است و همین مسئله سبب می شود که این ماده را برای بسته بندی محصولات دارویی و پزشکی انتخاب کنند.

تنوع طرح و اندازه یونولیت بسته‌ بندی دارویی

طرح و اندازه یونولیت را می توان مطابق با خواست خود تعیین نمود. اینکه یونولیت از این انعطاف پذیری برخوردار است، سبب می شود که برای بسته بندی دارو بسیار مناسب باشد. امکان تولید پلاستوفوم بسته بندی دارو در اشکال و ابعاد مختلف وجود دارد. بنابراین با استفاده از این ویژگی یونولیت می توان بسته بندی هر نوع دارویی را انجام داد.

سهولت جابه جایی و حمل و نقل دارو

یکی از مزایای استفاده از یونولیت بسته‌ بندی دارویی این است که جابه جایی داروها را بسیار آسان می کند. زمانی که انواع داروها با استفاده از یونولیت بسته بندی شوند، فیکس و ثابت خواهند بود و در زمان جابه جایی اصلاً آسیب نخواهند دید. بنابراین نیروهای کار در زمان جابه جایی اطمینان خواهند داشت که خسارتی ایجاد نخواهد شد.

قیمت مناسب یونولیت بسته بندی دارو

یکی از مزایای استفاده از یونولیت مخصوص بسته بندی دارو، این است که قیمت آن بسیار مناسب است. بنابراین هزینه بسته بندی داروها زیاد نخواهد شد. در میان انواع محصولاتی که برای بسته بندی داروها مورداستفاده قرار می گیرند، ارزان ترین گزینه یونولیت می باشد.

عایق بودن یونولیت بسته‌ بندی دارویی

پلاستوفوم از یک ویژگی بسیار خوب برخوردار است و این است که عایق گرما و سرما می باشد. این مسئله سبب می شود که استفاده از یونولیت برای بسته بندی دارو بسیار مناسب باشد. زیرا یونولیت تضمین می کند که گرمای شدید هوا موجب فساد و خرابی دارو نمی شود. داروهایی که در دمای خاصی باید نگهداری شوند، در یخدان های یونولیتی جابه جا می شوند. بنابراین ویژگی عایق بودن یونولیت به شدت موردتوجه صنعت داروسازی قرار گرفته است. با یونولیت می توان سلامت دارو را تضمین نمود و اطمینان حاصل کرد که تغییرات دمایی موجب تغییر در ساختار دارو نمی شوند.

خرید یونولیت بسته‌ بندی دارویی

یونولیت مناسب برای بسته بندی انواع داروها باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. اما آیا هر تولیدکننده ای، توان تولید چنین یونولیتی را دارد؟ آیا هر تولیدکننده ای از متریال باکیفیتی برای تولید یونولیت استفاده می کند؟ در طراحی و تولید پلاستوفوم بسته بندی دارو، توجه به کمیت و کیفیت اهمیت زیادی دارد. حتی یک خطای میلی متری سبب می شود که یونولیت مناسب بسته بندی محصول موردنظر نباشد و یا فیکس بودن آن در زمان حرکت را تضمین نکند. به همین دلیل توصیه می کنیم که تولید یونولیت بسته بندی محصولات موردنظر خود را به یک کارخانه حرفه ای همانند مجموعه ” ایران یونولیت ” سفارش دهید.

اهمیت استفاده از مواد اولیه باکیفیت و بهداشتی برای تولید پلاستوفوم بسته بندی دارو

یونولیت بسته‌بندی دارویی باید با استفاده از تکنولوژی مناسبی تولید شود. استفاده از مواد و تجهیزات ضد باکتریال، اهمیت زیادی دارد. اگر از تولید یونولیت سالهای زیادی گذشته باشد و بافت و ساختار آن تغییر کرده باشد، اصلاً مناسب بسته بندی دارو نمی باشد.

بسته بندی دارو باید به گونه ای انجام شود که از نشت و ورود آلودگی به داخل کارتن یا جعبه دارو، ممانعت به عمل آورده شود. یک ماده مناسب مانند یونولیت به خوبی می تواند مانع از نفوذ ارگانیسم ها به درون جعبه شود.

کلام آخر

یونولیت بسته‌بندی دارویی با توجه به استحکامی که دارد به خوبی می تواند محافظ دارو در زمان جابه جایی باشد. بسته بندی اولیه برخی از داروها به گونه ای است که بسیار آسیب پذیر هستند. لذا بسته بندی دیگر آنها باید به گونه ای باشد که ایمنی آنها را تأمین کند. استفاده از یک بسته بندی مناسب برای انواع داروها علاوه بر پایبندی به استانداردها و اصول مربوطه، موجب حفظ سلامت عمومی و اطمینان خاطر مصرف کنندگان از کیفیت آن می شود. بنابراین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان دارو باید توجه ویژه ای به بسته بندی داروها داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهریار

خرید یونولیت در شهریار

خرید یونولیت در شهریار با قیمت مناسب را از کارخانه بزرگ ایران یونولیت انجام دهید که از بزرگترین تولیدکنندگان یونولیت در ایران است. یونولیت یا

مشاهده »
خرید یونولیت در ری

خرید یونولیت در ری

خرید یونولیت در ری باید بر اساس نوع یونولیت، ابعاد یونولیت، دانسیته یونولیت، سطح کیفی یونولیت و برخورداری از استانداردها صورت بگیرد. شهرری با مساحت

مشاهده »
خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »