یونولیت یا پی وی سی برای سقف مناسب است ؟

یونولیت یا پی وی سی برای سقف
دسته بندی:
چیکید محتوا
یونولیت یا پی وی سی برای سقف مناسب است ؟

یونولیت یا پی وی سی برای سقف مورداستفاده قرار می گیرند. انتخاب مصالح مناسب برای سقف به عوامل مختلفی بستگی دارد.

هر سازه ای از قسمت های مختلفی درست می شود که هر یک نقش مهمی دارند. یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان، سقف می باشد. انواع مختلفی از سقف وجود دارند که برای اجرای هر یک از آنها از مصالح مختلفی استفاده می شود.

سقف های کامپوزیت، سقف های چوبی، سقف های تیرچه بلوک، سقف های طاق ضربی، سقف های حفره وافل، سقف های پیش تنیده، سقف های کوبیاکس، سقف های یوبوت و … از انواع سقف های اجرایی برای سازه های مختلف هستند که مصالح متعددی برای اجرای آن نیاز است. دو مصالحی که برای اجرای سقف های اصلی و کاذب به کار می روند، یونولیت و PVC می باشند.

استفاده از PVC برای اجرای سقف سازه

برای اینکه بدانیم یونولیت یا پی وی سی برای سقف مناسب تر است، باید با خصوصیات هر یک از این متریال آشنا باشیم. پی وی سی، متریال مناسبی است که برای بخش های مختلفی از ساختمان سازی کاربرد دارد. پی وی سی یا پلی وینیل کلراید، یک ویژگی بسیار خوب است و آنهم این است که به نگهداری اندکی نیاز دارد.

پی وی سی از پلاستیک درست شده است و در صنایع مختلفی به کار می رود. تولید پی وی سی، پروسه ای اتوماتیک با فناوری بالا است که تمامی پرتی های آن به چرخه تولید برمی گردند. بررسی ها نشان می دهد که تولید پی وی سی صرفاً یک درصد آلودگی حاصل از مصارف گاز و نفت را تشکیل می دهد و انرژی مصرفی برای ساخت پی وی سی چندین برابر کمتر از انرژی مصرفی برای ساخت آلومینیوم می باشد که این مسئله جای تأمل بسیار دارد.

دلیل انتخاب یونولیت سقفی برای اجرای سقف سازه های کوچک و بزرگ

تشخیص اینکه یونولیت یا پی وی سی برای سقف مناسب تر است، به شرایط پروژه بستگی دارد. یونولیت سقفی، گزینه مناسبی برای اجرای سقف ساختمان ها است. یونولیت سقفی دارای وزن کمی است و به کاهش وزن سازه کمک بسیار زیادی می کند. وزن یونولیت بر اساس ضخامت، چگالی و ابعاد آنها مشخص می شود.

به منظور اینکه یونولیت های سقفی از کیفیت لازم برخوردار باشد، باید چگالی بالایی داشته باشد و چگالی آن، حداقل از 10 کمتر نباشد. ایمنی، سرعت بالای اجرا، مقاومت بسیار خوب و سایر خصوصیات مثبتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم سبب شده است که یونولیت سقفی را مصالح بسیار خوبی برای سقف بدانیم.

یونولیت یا پی وی سی برای سقف ؟ آیا پی وی سی بهتر است ؟

مزایای استفاده از PVC موارد زیر است:

– پی وی سی نسبت به پلاستیک های دیگر تراکم بیشتری دارد.

– پی وی سی دارای سختی قابل قبولی است و در مقابل ساییدگی، بسیار مقاوم است.

– این ماده دارای درصد زیادی از کلر است که این مسئله سبب خود خاموش شوندگی آن می شود. در نتیجه مقاومت این ماده در برابر شعله ور شدن بسیار زیاد است.

– پی وی سی دارای استحکام کششی بسیار زیاد است و در برابر تغییر شکل و حالت بسیار پایدار است و فرم خود را از دست نمی دهد.

– پی وی سی در صورت تماس با مواد شیمیایی و اسیدها و قلیایی های رقیق، صدمه نمی بیند و از این نظر دارای مقاومت بسیار زیادی است.

– این ماده به خوبی بازیافت می شود که این مسئله موجب آلودگی کمتر محیط زیست می شود.

– در انتخاب میان یونولیت یا پی وی سی برای سقف ساختمان باید توجه داشته باشید که پی وی سی و یونولیت، هر دو در مقابل نیروی الکتریسیته مقاوم هستند.

– پی وی سی در برابر آتش، آب، حرارت، ضربه، خش و … مقاوم است.

– تمیز کردن پی وی سی بسیار آسان است.

– این ماده بسیار سبک است و استفاده از آن در بخش های مختلف ساختمان، موجب افزایش وزن ساختمان نمی شود.

– پی وی سی در برابر حشرات موذی از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است.

– نصب پی وی سی بسیار آسان است و به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد.

– طول عمر پی وی سی در حد قابل قبولی است.

– امکان رنگ کردن پی وی سی وجود دارد.

– پی وی سی از مقاومت بسیار خوبی در مقابل تغییرات دمایی برخوردار است.

یونولیت یا پی وی سی برای سقف ؟ آیا یونولیت سقفی بهتر است ؟

یونولیت سقفی از استحکام بالایی برخوردار است و این مزیت یونولیت سقفی، غیرقابل انکار است. نکته ای که سازندگان را بیش از پیش به استفاده از یونولیت سقفی ترغیب نموده است، سبکی یونولیت سقفی است که از چندین جهت حائزاهمیت است.

یونولیت سقفی از موادی تشکیل می شود که هیچکدام از آنها، خطری را برای محیط زیست ندارند. بنابراین دوستداران محیط زیست اصلاً نگران استفاده از یونولیت سقفی در ساخت و سازها نباشند. اجرای یونولیت سقفی در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. زیرا یونولیت سقفی هرگز خطری برای نیروهای کار در زمان اجرای آنها نخواهد داشت.

در انتخاب میان یونولیت یا پی وی سی برای سقف به این مسئله هم توجه داشته باشید که یونولیت همانند پی وی سی قابل بازیافت است. حتی کوچکترین ضایعات یونولیت را می توان بازیافت نمود تا به شکل های مختلف در تولید از آنها استفاده کرد.

یونولیت سقفی (پلاستوفوم سقفی) به صورت قابل توجهی عایق گرما و سرما است. همچنین در عایق سازی صوتی سقف، فراتر از انتظارات عمل می کند. عدم جذب آب و ممانعت از ایجاد رطوبت، دیگر ویژگی تحسین برانگیز یونولیت سقفی می باشد.

روش نصب پلاستوفوم و PVC

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد می توان در انتخاب یونولیت یا پی وی سی برای سقف با اطمینان بیشتری تصمیم گیری نمود. امروزه سازندگان از PVC و پلاستوفوم به کرات برای ساختمان سازی استفاده می کنند. کاربردهای PVC و پلاستوفوم در ساختمان سازی فقط برای اجرای سقف نیست و در بخش های مختلفی از ساختمان می توان از این محصولات استفاده نمود.

نصب PVC و پلاستوفوم توسط هر پیمانکاری قابل انجام است. برای این کار به چندین ابزار ساده نیاز است. استفاده از چسب یا ابزارهای برش برای چسباندن و برش این محصولات، بسیار آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهریار

خرید یونولیت در شهریار

خرید یونولیت در شهریار با قیمت مناسب را از کارخانه بزرگ ایران یونولیت انجام دهید که از بزرگترین تولیدکنندگان یونولیت در ایران است. یونولیت یا

مشاهده »
خرید یونولیت در ری

خرید یونولیت در ری

خرید یونولیت در ری باید بر اساس نوع یونولیت، ابعاد یونولیت، دانسیته یونولیت، سطح کیفی یونولیت و برخورداری از استانداردها صورت بگیرد. شهرری با مساحت

مشاهده »
خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »