راهنما محاسبه تعداد بلوک یونولیت

بلوک یونولیت
دسته بندی:
چکیده محتوا
راهنما محاسبه تعداد بلوک یونولیت

استفاده از بلوک یونولیت در صنایع ساختمان سازی به دلیل برخورداری از ویژگی هایی فوق العاده چون ؛ وزن پایین ، استحکام بالا در مقابل ورودِ ضربات و فشار ، قیمت مقرون به صرفه و … رواج بسیار زیادی دارد . به عبارتی این مواد جایگزین مصالح سنتی و قدیمی مثل ؛ بلوک های سفالی شده است .

بهره مندی از بلوک های یونولیتی بسیار راحت است و نیازمند وجودِ تخصص و مهارت خاصی نیست ! ولی در این میانه ها محاسبه تعداد فوم مورد نیاز از اهمیت شایانی برخوردار است . بنابراین پیش از آن که شما در راستای خرید فوم اقدام کنید ، باید ارزیابی دقیقی از مقدار یونولیت مورد نیازتان داشته باشید .

با ما همراه باشید ، قطعاً ما در ادامه این مطلب از ایران یونولیت مطالب جذابی را بازگو می کنیم .

بلوک یونولیتی چیست ؟

به طور کلی می توانیم ، یونولیت را ماده ای سفید رنگ ، متخلخل و خنثی معرفی کنیم . این ماده از نوعی پلاستیک تهیه شده از استایرن مونومر تولید می گردد .

در واقع بلوک یونولیت در سه مرحله اصلی ؛ پیش انبساط ، تثبیت و شکل دهی تولید گردیده و به حالت بلوک های یونولیتی مادر انبار می شود . در نتیجه توسطِ دستگاه هایی مخصوص به اندازه بلوک های یونولیت ، دیواری و … تبدیل می گردند .

جالب است ، به این نکته بسیار مهم توجه بکنید ، که از این بلوک ها جهتِ پُر نمودن حدفاصل میان تیرچه سیمانی یا فلزی بهره گیری می شود و می تواند در افزایش استحکام ساختمان و کاهش وزن آن تأثیر بسیاری داشته باشد .

همچنین بلوک یونولیت می تواند ، در عایق بندی آپارتمان به لحاظ رطوبت ، حرارت و صوت کاربرد فراوانی داشته باشد . هم اکنون فوم هایی که در صنایع ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد ، تحت استاندارد مخصوصی به اسمِ استاندارد 11108 ساخته می شوند .

بیشتر بخوانید: یونولیت بسته بندی

روش محاسبه تعداد بلوک یونولیت

همانطور که در قسمت فوقانی متن گفتیم ، ارزیابی و محاسبه تعداد بلوک پلاستوفوم مورد نیاز در اجرای سقف ساختمان از اهمیت شایانی برخوردار است . چرا که شما می توانید ، هزینه های خود را مدیریت کرده و سرعت عمل اجرای کار را افزایش بدهید .

بلوک های یونولیت اغلب در اندازه و ابعاد استانداردی تولید و روانه بازار می شود . به همین خاطر محاسبه مقدار مورد نیاز شما کار چندان دشواری نخواهد بود ! این مواد در اندازه 200*50*25 و با دانسیته 12 تولید می گردد ‌.

البته باید به این مسئله توجه داشته باشید ، که هم اکنون شرکت های تولید فوم امکان تولید بلوک یونولیت با اندازه های متنوع را مهیا ساخته است . بنابراین امکانِ تولید فوم با ابعاد سفارشی وجود دارد !

علاوه بر این ها باید در نظر داشته باشید ، که اندازه تیرچه ها با یکدیگر متفاوت است . این مسئله به تنهایی می تواند ، در محاسبه مقدار یونولیت مورد نیاز تأثیرگذار باشد . تیرچه هایی که دارای اندازه بزرگ تری هستند ، به مقدار فوم کمتری نیاز خواهند داشت .

از جمله متداول ترین اندازه بلوک یونولیت نسوز می توانیم ، به موارد زیر اشاره کنیم ؛

  1. فوم تیرچه فندوله یا بتنی با طولی برابر 2 متر ، عرض 50 سانتی متر ، ارتفاع 25*20 سانتی متر .
  2. فوم تیرچه کرومیت و یا نوع فلزی با طولی برابر 2 متر ، عرض 65 سانتی متر ، ارتفاع 25*20 سانتی متر .
  3. فوم تیرچه پیش تنیده شــده با طولی برابر 2 متر ، عرض 50 سانتی متر ، ارتفاع 15 سانتی متر .

تعداد بلوک یونولیتی در هر متر مربع چقدر می باشد ؟

همانطور که گفتیم ، بلوک یونولیت استاندارد در اندازه 200*50*25 طراحی و تولید می شوند ‌. با توجه به این اندازه تعداد بلوک های یونولیتی در هر متر مربع برابر با 0.68 فوم است . مثلاً ؛ برای یک سقف با مقدار مساحت دویست متر مربع به تعداد 136 بلوک یونولیتی نیاز خواهد بود .

البته جهتِ محاسبه یونولیت هایی با اندازه سفارشی این تعداد متفاوت است و بایستی به دقّت محاسبه شود .

مهم ترین مزیت های استفاده از بلوک های یونولیتی در صنعت ساختمان سازی

فوم برای نخستین بار در سالِ 1839 کشف گردید و هم اکنون به یکی از پُرکابردترین مواد در صنایع گوناگون تبدیل شده است . برخی از مهم ترین مزایای استفاده از بلوک یونولیت در ساختمان سازی عبارت است ، از ؛

  1. هر یک از بلوک های یونولیتی برابر با ده عدد بلوک سیمانی می باشد و می تواند ، در کاهش مصرف مصالح ساختمانی اثرگذار باشد .
  2. یونولیت ها نقش بسیار پررنگی در کاهش وزن کلی ساختمان خواهند داشت و می توانند ، سرعتِ عمل اجرای عملیات را افزایش بدهند .
  3. فوم ها می توانند ، در عایق بندی آپارتمان به لحاظ رطوبت ، حرارت و صوت مؤثر بوده و همچنین استحکام ساختمان را بالا ببرند .

مهم ترین موضوعات در خرید بلوک آکاسیف

شما باید برای خرید بلوک پلاستوفوم نکاتی را مدّنظر قرار بدهید . ما به مهم ترین این نکات در قسمت زیر اشاره خواهیم کرد ؛

  1. به هر مقدار که عرض بلوک یونولیتی افزایش یابد ، بایستی از ضخامت بیشتری هم برخوردار باشد . این گونه فوم به هنگام عملیات بتن ریزی میزان فشار بیشتری متحمل شده و استحکام مناسبی از خود نشان می دهند .
  2. فوم بایستی تحت استانداردهایی خاص تولید شود و تأییدیه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن را به دست آورد .
  3. بهترین یونولیت ها جهتِ استفاده در سقف ساختمان ها ، آکاسیف هایی کندسوز خواهند بود . این نوع از فوم ها مقدار مقاومت بیشتری از خود در مقابل حرارت و حریق نشان می دهند .
  4. ظاهر و ساختار یونولیت ها باید کاملاً یکپارچه بوده و فواصل دانه استایرن به یک اندازه باشد . به عبارتی شیوه تولید بلوک یونولیت و پخت آن اهمیت بالایی دارد .
  5. فوم ها حتماً باید از مواد اوّلیه تازه ساخته شوند و به هیچ وجه نباید نوع بازیافتی در سقف آپارتمان ها مورد استفاده قرار بگیرد . زیرا این نوع یونولیت ها عملکرد و کیفیتِ خوبی نخواهد داشت .

سخن آخر

بلوک یونولیت یکی از متداول‌ ترین و پرمصرف ترین مصالح جدید در صنایع ساختمان سازی محسوب می شود ، که جایگزین بسیار خوبی برای مصالح قدیمی است . از آن سوی که این مواد در اندازه و ابعاد گوناگونی تولید می گردند ، محاسبه مقدار مورد نیازتان موضوعی پراهمیت خواهد بود .

بلوک های یونولیتی استاندارد در اندازه 200*50*25 تولید می گردد . به همین خاطر برای هر متر مربع از سقف به میزان 0.68 یونولیت مورد نیاز خواهد بود . البته یونولیت هایی که به صورت سفارشی هستند ، شرایط متفاوتی داشته و باید تعداد آن ها به دقّت محاسبه بشود . با مراجعه به ایران یونولیت قادر به خرید بهترین یونولیت ها خواهید بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »