قیمت فوم و یونولیت در سال 1402

قیمت فوم و یونولیت
دسته بندی:
چکیده محتوا
قیمت فوم و یونولیت در سال 1402

طی سالِ 1402 با توجه به شرایط نابه سامان اقتصادی و سیاسی کشور ، قیمت فوم و یونولیت افزایش پیدا کرد . ما در طولِ این نوشتار از خود مایل هستیم ، به بررسی علل افزایش قیمت فوم ها و یونولیت ها بپردازیم .

قیمت فوم و یونولیت

یونولیت سقفی به عنوان یکی از مواد ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد ، به دلیل خاصیت عایق حرارتی و صوتی ، قیمت مناسب و وزن کم ، از جانبِ متخصصان ساختمانی به عنوان یکی از پُرکابردترین ها در صنعت ساختمان معرفی شده است .

معرفی یونولیت به عنوان یکی از مواد ساختمانی مورد استفاده

پیش از پرداختن به قیمت فوم و یونولیت بهتر است ، که کمی بیشتر با این مواد پُرمصرف و کاربردی آشنا بشوید .

فوم یا یونولیت یکی از مواد ساختمانی مورد استفاده در ساخت و ساز است . در واقع فوم ها به خاطر خواص عایق حرارتی ، صوتی ، وزن بسیار کم ، قیمت مناسب ، پُرطرفدار هستند .

یونولیت از یک ترکیب پلی استایرن و مواد پُرکننده ساخته شده ، که به حالت پانل های دیواری یا سقفی به سمت بازار روانه می شود . این مواد به دلیل برخورداری از وزنی سبک ، در نصب و حمل نقل راحتی شما را مهیا می کنند . بنابراین شما می توانید ، با اطمینان خاطر از سقف یونولیتی یا دیوارهای فوم در ساختمان های مسکونی ، تجاری و صنعتی استفاده نمایید .

علاوه بر تمامی این ها در ارزیابی قیمت فوم و یونولیت در نظر داشته باشید ، که آن ها عایق صدا و حرارت هستند . این ماده دارای خواص ضد آب بوده و شما می توانید ، آن ها را در محیط هایی با رطوبت بالا مورد استفاده قرار بدهید .

در مجموع یونولیت ها با توجه به ویژگی هایی که در دِل خود جای داده اند ، به عنوان یکی از مواد ساختمانی در ساخت سقف ، بازسازی و تعمیرات ساختمانی ، در ساخت و ساز ساختمان مسکونی ، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند .

بیشتر بخوانید: یونولیت بسته بندی

نگاهی به بازار یونولیت طی سال 1402 و تغییرات صورت گرفته

می توانیم ، چنین تجزیه و تحلیل کنیم ، که بازار یونولیت ایران با شرایطی متفاوت نسبت به چند سال پیش رو به رو شده است . در سالِ 1402 با توجه به تحریم های صورت گرفته علیه ایران و نوسانات نرخ ارز در کشور ، قیمت فوم و یونولیت به طرز فاجعه باری افزایش پیدا کرد . در واقع قیمت تمامی مصالح ساختمانی بود ، که افزایش یافت .

تجزیه و تحلیل هایی که در این حیطه صورت گرفت ، بیان کننده تأثیر عوامل اقتصادی و سیاسی برروی قیمت فوم بوده است . علاوه بر این ها کاهش میزان تولید یونولیت در داخل کشور و افزایش واردات این محصول به ایران ، افزایش قیمت ها را همراهی نموده است .‌

یا توجه به تحلیل های صورت گرفته ، از جانب کارشناسان ایران یونولیت افزایش قیمت فوم و یونولیت تأثیرپذیر از عوامل زیر می باشد ؛

  • تحریم های اقتصادی علیه ایران

طی سالِ 1402 ایران با تحریم هایی تنگاتنگ رو به رو شد ، که موجب کاهش تولید و اکتفاء به واردات کالاها شد . این عامل خود ، موجب افزایش قیمت یونولیت شد و ساخت و ساز را تحت فشار قرار داد !

  • نوسانات نرخ ارز و دلار

طی سالِ 1402 نرخ ارز با نوسانات چَشم گیری همراه بود و این مسئله موجب افزایش قیمت تمامی کالاها چون فوم و یونولیت شد .

  • کاهش تولید یونولیت در داخل کشور

با توجه به شرایط نابه سامان اقتصادی و سیاسی کشور طی سالِ 1402 تولید یونولیت در درون کشور کاهش پیدا کرد و به علّت افزایش واردات قیمت آن درون بازار به طرز عجیبی بالا رفت .

البته در این بینابین ایران یونولیت سعی بر آن داشته است ، که قیمت فوم و یونولیت را نسبت به دیگر رقباء در کمترین حد خود حفظ کند . هدف ما جلب رضایت تمامی مشتریان خود است ، امیدواریم که همین طور نیز باشد .

بررسی تحریم ها علیه ایران و تأثیر نوسانات نرخ ارز برروی قیمت یونولیت

تحریم اقتصادی علیه ایران و نوسانات نرخ ارز دو عامل بسیار مهم می باشد ، که بر بازار یونولیت سقفی و دیواری و افزایش قیمت آن ها طی سالِ 1402 اثرگذار بوده است .

  • نخستین عامل که می تواند ، موجب افزایش قیمت یونولیت سقفی و دیواری در دوره های تحریم اقتصادی شود ، کاهش میزان تولید داخلی می باشد . به عبارتی در دوران تحریم داخلی امکان دارد ، به علت کاهش تقاضا و بعضی از چهارچوب ها کاهش یابد .

این مسئله خود به تنهایی می تواند ، موجب افزایش قیمت فوم و یونولیت بشود . چرا که با کاهش میزان تولید داخلی ، تقاضا برای خرید فوم بیش از عرضه آن خواهد شد .

  • عامل دیگر ، نوسانات نرخ ارز می باشد . در دوران نوسانات نرخ ارز ، قیمت کلّیه مواد و کالاها بیشتر شده و یونولیت ها هم مستثنی نبوده اند ! علاوه بر این ها در دوران تحریم اقتصادی و سیاسی نرخ ارز به شدّت تحت تأثیر بوده و این مسئله می تواند ، به افزایش قیمت فوم منجر گردد .

سخن آخر

بنابر بررسی های صورت گرفته می توانیم ، افزایش قیمت فوم و یونولیت را تحت تأثیر از عوامل اقتصادی و سیاسی در نظر بگیریم . در طول سالِ 1402 با توجه به تحریم های اعمالی علیه ایران و نوسانات نرخ ارز قیمت تمامی مصالح ساختمانی به طور کلّی افزایش یافت .

علاوه بر این ها کاهش مقدار تولید فوم ها در درون کشور و افزایش مقدار واردات این محصول به افزایش قیمت ها تنش بیشتری وارد کرد . در نتیجه برای کاهش هزینه های ساختمانی ، بهره گیری از جایگزین هایی با کیفیت مشابه به شما توصیه می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »