محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی

محاسبه تعداد آکاسیف
دسته بندی:
چکیده محتوا
محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی

محاسبه تعداد آکاسیف به صورت دقیق باعث می شود ، تا مدیریت صحیحی بر هزینه ها داشته باشیم و این محصول را به میزان مورد نیاز خریداری کنیم .

محاسبه تعداد آکاسیف

خرید بیش از حد سبب پرداخت هزینه بیشتر شده و خرید کمتر از مورد نیاز ، ما را با مشکلات مختلفی مواجه خواهد کرد . از این رو نیازمند یک فرمول محاسبه خاص هستیم . در این مقاله خواهان بررسی این موضوع هستیم ، خواهشمندیم با ما همراه شوید .

میزان آکاسیف مورد نیاز برای ساختمان

برای محاسبه تعداد آکاسیف در ساختمان ، اطلاعات بیشتری به مورد نیاز است . آکاسیف ( Acacieve ) و پلاستوفوم ( Polystyrene ) مصالحی هستند ، که معمولاً در عایق بندی ساختمان ها استفاده می شوند . به طور کلی ، این مواد برای کاهش انتقال حرارت و تأثیرات صوتی در ساختمان استفاده می شوند .

اما برای تعیین نیاز به این مصالح ، لازم است اطلاعات زیر را داشته باشید ؛

  1. نوع ساختمان : آیا قصد ساخت ساختمان مسکونی ، تجاری یا صنعتی را دارید ؟
  2. منطقه جغرافیایی : ساختمان در منطقه ای با شرایط آب و هوایی خاص قرار می گیرد ؟ برای مثال ، مناطق سردسیری یا گرمسیری .
  3. نوع دیواره ها : ساختمان دارای دیواره های بلند ( با ارتفاع بالاتر از 3 متر ) است یا نه ؟
  4. کد و استانداردهای ساختمانی : در منطقه ی شما ، ضوابط خاصی برای عایق بندی ساختمان تعیین شده است ؟
  5. بودجه : چه حدود بودجه ای را برای عایق بندی ساختمان در نظر دارید ؟

پاسخ به این سوالات در محاسبه تعداد آکاسیف مورد نیاز به شدت اهمیت دارد ، چرا که هر کدام از فاکتور ها این تعداد را تحت تاثیر قرار می دهند . شما هنگام خرید پلاستوفوم مورد نیاز خود بایستی به مجموعه ای همچون ایران یونولیت مراجعه کنید و خدمات مشاوره ای را دریافت نمایید .

فرمول محاسبه تعداد آکاسیف مورد نیاز برای ساختمان

برای محاسبه تعداد آکاسیف مورد نیاز برای ساختمان سازی ، باید اطلاعات دقیق تری درباره ساختمان و نیازهای عایق بندی آن داشته باشید . اما به طور کلی ، محاسبه مقدار آکاسیف می تواند براساس مساحت سطحی ساختمان و ضخامت آکاسیف صورت بگیرد . فرمول زیر را می توانید برای محاسبه استفاده کنید ؛

تعداد آکاسیف = ( مساحت سطح ساختمان ) / ( مساحت یک واحد آکاسیف )

در این فرمول ، مساحت سطح ساختمان به متر مربع است و مساحت یک واحد آکاسیف نیز به متر مربع است . برای محاسبه مساحت سطح ساختمان ، باید طول و عرض دیوارها و سقف ها را در نظر بگیرید و مساحت هر یک را محاسبه کنید . همچنین ، ضخامت مورد نیاز آکاسیف را نیز باید مشخص کنید .

لطفا توجه داشته باشید که محاسبه تعداد آکاسیف بر اساس این فرمول یک روش تخمینی است و برای محاسبات دقیق تر نیاز به اطلاعات و شرایط ساختمان بیشتری دارید . برای محاسبات دقیق تر و مناسب تر ، می توانید از خدمات مشاوره ای کارشناسان فروش ایران یونولیت استفاده کنید .

بیشتر بخوانید: یونولیت بسته بندی

کاربرد آکاسیف در ساختمان سازی

در مبحث محاسبه تعداد آکاسیف قصد داریم ، به کاربرد این محصول نیز اشاره کنیم . آکاسیف ( Styrofoam ) در صنعت ساختمان به عنوان یک ماده عایق و سازگار با محیط زیست استفاده می شود . کاربردهای آن در ساختمان سازی عبارتند از ؛

  1. عایق حرارتی : این محصول به عنوان عایق حرارتی در دیوارها ، سقف ها و کف ها استفاده می شود . این ماده قابلیت جذب و نگهداری حرارت را داراست و از انتقال حرارت غیرمطلوب از داخل به خارج یا بالعکس جلوگیری می کند .
  2. عایق صوتی : این ماده توانایی کاهش انتقال صدا را داشته و در کاهش نویزهای خارجی به داخل ساختمان مؤثر است . بنابراین ، در ساختمان هایی که نیاز به عایق صوتی دارند ، آکاسیف مورد استفاده قرار می گیرد . محاسبه تعداد آکاسیف هنگام استفاده از این محصول برای محیط های نیازمند عایق ، کمی متفاوت خواهد بود ‌.
  3. سبک سازی : آکاسیف به دلیل سبکی وزن ، سهولت در نصب و حمل و نقل استفاده گسترده ای در ساختمان ها دارد . با استفاده از آکاسیف می توان وزن کلی ساختمان را کاهش داد و همچنین سهولت در عملیات ساخت و عمران را افزایش داد .
  4. مقاومت ساختمانی : پلاستوفوم قابلیت جذب ضربه و تغییر شکل را داراست و برای افزایش مقاومت ساختمان در برابر نیروهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد . در برخی از سازه ها مانند پل ها ، آکاسیف بطور خاص برای رفع خطر لرزش زمین و افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله استفاده می شود .
  5. عایق بخار : این ماده دارای خاصیت عایق بخار است ، که از تراوایی بخار آب در ساختمان جلوگیری می کند . این خاصیت می تواند به کاهش مشکلات ناشی از تراوایی بخار آب در دیوارها و سقف ها کمک کند . زمانی که خواهان استفاده از این محصول در بخش های دیگر ساختمان به جز سقف هستیم ، محاسبه تعداد آکاسیف متفاوت انجام خواهد شد .
  6. مقاومت شیمیایی : آکاسیف در برابر ضربات ، رطوبت و عوامل شیمیایی مانند اسیدها و بازها مقاوم است . این ویژگی ها باعث می شود ، این فوم به عنوان یک لایه محافظ بر روی سازه ها مورد استفاده قرار گیرد .

نکات مهم پیرو استفاده از آکاسیف در ساختمان سازی

یک سری نکات خاص هنگام بهره وری از این محصول وجود داشته ، که به آن ها اشاره خواهیم کرد ؛

  1. رعایت استانداردها
  2. نصب صحیح
  3. عایق بندی صحیح
  4. مقاومت آتش سوزی
  5. تهویه مناسب
  6. تاریخ انقضا
  7. محافظت در برابر ضربه
  8. دور ریز محصول

زمانی می توانیم با یک تعداد مشخص از آکاسیف بیشترین بهره وری را داشته باشیم ، که به نکات مذکور توجه نماییم . از این رو رعایت نکات به صورت غیر مستقیم می تواند در محاسبه تعداد آکاسیف اثر گذار باشد .

کلام آخر

در رابطه با محاسبه تعداد آکاسیف یک سری اطلاعات در اختیارتان قرار دادیم . با وجود این که یک فرمول جهت محاسبه تعداد مورد نیاز این محصول وجود دارد ، اما این تعداد در شرایط مختلفی تغییر پیدا می کند .

برای محاسبه دقیق تر بهتر بوده ، تا از خدمات مشاوره ای مجموعه بزرگ ایران یونولیت بهره مند شوید . این مجموعه بهترین آکاسیف را در اختیارتان قرار خواهد داد و در خصوص محاسبه تعداد مورد نیاز آن شما را راهنمایی می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »