آکاسیف چیست ؟

آکاسیف چیست ؟
دسته بندی:
چکیده محتوا
آکاسیف چیست ؟

آکاسیف از دیگر نام های یونولیت است و در کشور ما این محصول کاربردی را با این نام نیز می شناسند . یونولیت از بدو ورودش به بازار غوغا به پا کرده و باعث شده ، تا تحولات زیادی در صنایع متعدد ایجاد شود ‌. در این مقاله این ماده و مباحث پیرو آن را برایتان تشریح می نماییم ، خواهشمندیم با ما همراه شوید .

آکاسیف چیست ؟

تعریف آکاسیف

آکاسیف ، یک ماده فوق العاده جذاب و کاربردی است ، که در زندگی روزمره ما نقش عمده ای ایفا می کند . این ماده پلاستیکی ، که معروف به پلاستوفوم نیز بوده ، از پلی استایرن تهیه می شود و با خواص بی نظیر خود جایگزین محصولات و کالا های مختلفی شده است .

یکی از مهمترین خصوصیات این ماده ، سبکی و سختی بیش اندازه آن است . این ماده وزن اندکی داشته و به راحتی می توان آن را حمل و نقل کرد . همچنین ، سختی بالای این محصول باعث شده ، تا برای بسته بندی قطعات صنعتی و حفاظت از محصولات الکترونیکی بسیار مناسب باشد .

این ماده فوق العاده عایق بوده و در برابر حرارت ، صدا و حتی الکتریسیته مقاومت زیادی دارد و از نفوذ آنان جلوگیری می نماید . از این رو پلاستوفوم در ساختمان ها ، بسته بندی مواد غذایی و ابزارهای الکترونیکی ، بسیار مناسب است .

علاوه بر این ، آکاسیف به دلیل بهره مندی از حفره های هوا در ساختار خود ، همچون یک محیط خلا عمل کرده و امکان نفوذ حرارت و برودت در آن غیر ممکن است ، از این رو در آب و هوای گرم و سرد ، به عنوان یک عایق حرارتی به کار رود . این ویژگی باعث شده ، مصرف انرژی در ساختمان ها کاهش یابد و سرما و گرمای تولید شده توسط سیستم سرمایشی و گرمایشی هدر نرود .

این ماده چند منظوره در عرصه های مختلف صنعتی ، هنر ، مدل سازی و دکوراسیون نیز استفاده می شود . آکاسیف به راحتی قابل شکل دهی است و می توان آن را برش داد ، خم کرد و با استفاده از رنگ های مختلف ، به آن زندگی و رنگ می بخشید .

 آکاسیف چه کاربردی دارد ؟

آکاسیف کاربرد زیادی داشته و قابلیت جایگزینی بسیاری از متریال و عناصر را در صنایع متعدد دارد ، آیتم های زیر کاربرد و موارد استفاده این محصول هستند ؛

  1. بسته بندی مواد غذایی : پلاستوفوم به عنوان یک بسته بندی ایده آل برای محصولات غذایی استفاده می شود . این ماده عایق هوا ، رطوبت و حرارت بوده و باعث حفظ تازگی و کیفیت محصولات غذایی می شود .
  2. بسته بندی محصولات الکترونیکی : این ماده به دلیل خصوصیت عایق بندی بالا ، برای بسته بندی تجهیزات الکترونیکی از جمله ؛ آیفون ، تلویزیون و غیره استفاده می شود . این ماده محصولات را در برابر خراش و آسیب های دیگر ناشی از حمل و نقل محافظت می کند .
  3. ساخت و ساز : آکاسیف در صنعت ساخت و ساز نیز کاربردهای فراوانی دارد و از آن در عملیات عایق کاری ، ساخت پنجره ها ، درب ها ، شیروانی ها و آب بندی ساختمان ها استفاده می نمایند . خاصیت عایق حرارتی و صوتی پلاستوفوم باعث شده ، تا در ساختمان ها از این ماده به عنوان عایق های حرارتی و صوتی بهره جویند .
  4. صنایع خودروسازی : در صنعت خودروسازی نیز یونولیت کاربردهای فراوانی دارد . این ماده برای ساخت کاپوت ، برف پاک کن خودرو ، آیتم های حفاظتی و قطعات دیگر استفاده می شود . خصوصیت سبک بودن و سختی این ماده ، باعث شده تا در صنعت خودروسازی از آن به عنوان جایگزین مناسب برای فلزات استفاده شود .
  5. هنر و دکوراسیون : آکاسیف به دلیل خصوصیت قابلیت شکل دهی ، برش و رنگ آمیزی ، در فضاهای هنری و دکوراسیون استفاده می شود . می توان آن را برای ساخت آبجکت های هنری ، مجسمه سازی ، تزئینات و ساخت دکوراتیو سه بعدی به کار برد .

بیشتر بخوانید: یونولیت بسته بندی

مزایای ناشی از استفاده آکاسیف

آکاسیف یک نوع مواد ساختمانی است که از پلی استایرن تولید می شود و می تواند مزایای زیادی داشته باشد . برخی از این مزایا عبارتند از :

  1. عایق حرارتی : یونولیت یک عایق حرارتی عالی است ، که می تواند به وفور در ساختمان ها و بناها استفاده شود . این عایق حرارتی به طور موثر حرارت را در ساختمان ها محافظت کند و به کاهش هزینه های حرارتی کمک کرده است .
  2. عایق صوتی : یونولیت همچنین عایق صوتی خوبی است و می تواند در کاهش صداهای ناخواسته درون و بیرون ساختمان مفید باشد . این عایق صوتی در مقابل صدا ایستادگی کرده و منجر به بهبود کیفیت صوت در ساختمان شود .
  3. سبک وزن : یونولیت بسیار سبک است و به راحتی قابل جابجایی و نصب است . این ویژگی می تواند در ساختمان ها و بناهایی که نیاز به مواد سبک و کم وزن دارند ، استفاده شود .
  4. مقاوم در برابر رطوبت : آکاسیف مقاوم در برابر رطوبت است و می تواند به عنوان یک مواد ساختمانی با عمر طولانی در برابر آب و رطوبت استفاده شود . این مقاومت در برابر رطوبت از آسیب های ناشی از رطوبت مانند پوسیدگی و خوردگی جلوگیری می کند .
  5. سازگاری با محیط زیست : این ماده محصولی سازگار با محیط زیست بوده و به مصرف کمتر انرژی می کند و تماما یک ماده دوستدار محیط زیست می باشد .
  6. قابلیت بازیافت : یونولیت قابل بازیافت بوده و می توان از آن برای ساخت محصولات دیگر استفاده نمود و در نهایت شاهد بهره وری کمتری از محیط زیست هستیم .

شاید اشاره کردن به عایق صوتی و دیگر ویژگی های یونولیت تکرار مباحث باشد ، اما توجه داشته باشید ، آکاسیف به تنهایی تمام این قابلیت ها را دارد و وجود آن سبب شده ، تا نیازی به خرید بسیاری از متریال نباشد .

کلام آخر

آکاسیف این روز ها یک نام آشنا است ، این ماده با ترکیبات خود به یک محصول جادویی تبدیل شده و قابلیت های بسیار زیادی دارد . این محصول کاربردی توسط کمپانی های داخلی همچون ایران یونولیت تولید شده و به بازار عرضه می شود . شما می توانید انواع و اقسام این ماده را در نمونه های مختلف از این مجموعه خریداری نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »