آموزش ساخت دکور با یونولیت

ساخت دکور با یونولیت
دسته بندی:
چکیده محتوا
آموزش ساخت دکور با یونولیت

ساخت دکور با یونولیت این روز ها بسیار رواج پیدا کرده است ، یونولیت وزن سبکی داشته و به راحتی برش می خورد و قابلیت رنگ پذیری دارد ، از این رو برای ساخت دکور های متعدد گزینه فوق العاده ای است . دکور های ساختمان سازی ، فروشگاه ، مغازه و امکان دیگر را می توان با استفاده از فوم ساخت . در این مقاله این موضوع را به خوبی مورد بررسی قرار خواهیم داد ، پس لطفا با ما همراه شوید .

ساخت دکور با یونولیت

ساخت دکور با یونولیت

ساخت دکور با یونولیت در طی چند مرحله انجام می شود ، که هر کدام از این مراحل بایستی با رعایت نکات و اصول خاصی انجام گردد ، به مراحل زیر توجه کنید ؛

  1. ایجاد طرح : ابتدا باید طرح و طرح دکوراسیون مورد نظر خود را رسم کنید . این بستگی به نیازها و سلیقه شما دارد . مثلاً می توانید طرح های مدرن ، کلاسیک ، هنری و غیره را انتخاب نمایید .
  2. اندازه گیری و برش : در این مرحله یونولیت را بایستی با استفاده از ابزار های مخصوص برش دهید . هر چه ابزار برش پیشرفته تر باشد ، پروسه برش بهتر خواهد شد و قطعا کیفیت کار نهایی ارتقا می یابد .
  3. چسب زنی قطعات : پس از برش قطعات یونولیت ، آنها را با چسب مخصوص به هم متصل کنید ، توجه کنید که از هر چسبی نمی توان برای یونولیت استفاده نمود ‌.
  4. پرداخت و تزئین : حالا وقت آن است که سطح یونولیت را پرداخت و تزئین کنید . با استفاده از رنگ های مختلف به دکوراسیون جلوه ای زیبا ببخشید . همچنین می توانید از روکش های مختلفی مانند ورق های PVC و … سطح یونولیت را تزئین نمایید .
  5. نصب : در نهایت پروسه ساخت دکور با یونولیت به پایان پی رسد و می توانیم آن را نصب کنیم . البته متریال مختلفی همچون ؛ چسب های مخصوص را می توان برای نصب استفاده نمود ‌.

در نهایت ، با اتمام این مراحل ، شما یک دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد با یونولیت خواهید داشت . قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید ، که دکوراسیون با دستورات ایمنی سازگار است .

رنگ آمیزی یونولیت برای ساخت دکور

یکی از فرآیند مهم در ساخت دکور با یونولیت رنگ آمیزی است . یونولیت صفحات سفید رنگی است ، که قابلیت رنگ پذیری را دارد . موارد ریز نکات مهم پیرو رنگ آمیزی یونولیت است ؛

  1. نوع یونولیت : یکی از عوامل مهم در رنگ پذیری یونولیت ، نوع آن است . برخی از انواع یونولیت ها قابلیت رنگ پذیری بیشتری دارند ، بهتر بوده برای رنگ آمیزی به سراغ آن ها برویم .
  2. پوشش های رنگی : برخی از یونولیت ها قبلاً با پوشش های رنگی تولید می شوند ، که قابلیت رنگ آمیزی را محدود می کند . اگر خواهان رنگ آمیزی یونولیت هستید ، بهتر بوده به سراغ این نوع فوم نروید .
  3. سطح یونولیت : سطح صاف یونولیت باعث شده ، تا بتوانیم رنگ آمیزی بهتری داشته باشیم . قبل از رنگ آمیزی یونولیت ، سطح آن باید با یک پرایمر مناسب پوشش دهید ، تا رنگ بهتری در آن جا انجام شود .
  4. رنگ و طراحی : نوع رنگ بکار رفته شده و طرح موجود در یونولیت اهمیت بسیار زیادی داشته و رنگ آمیزی را تحت تاثیر قرار می دهد .

موارد بالا نکات مهم پیرو رنگ آمیزی جهت ساخت دکور با یونولیت هستند و لازم بوده ، برای رسیدن به یک دکور ایده آل ، این نکات را مورد توجه قرار دهیم .

بیشتر بخوانید: یونولیت بسته بندی

مزیت ساخت دکور با یونولیت

در حال حاضر متریال مختلفی برای ساخت دکو مورد استفاده قرار می گیرند ، اما در میان آن ها ساخت دکور با یونولیت گزینه بهتری است و دارای مزایای زیادی می باشد ، که چند نمونه از این مزایا به شرح زیر است ؛

  1. سبک و قابل اجرا : یونولیت به دلیل سبکی وزن و فشرده بودن ، قابلیت نصب و اجرای آسان در طراحی های دکوراتیو را دارد . بنابراین ، می توان به سرعت و با کمترین هزینه طراحی های دلخواه را پیاده سازی کرد .
  2. انعطاف پذیری طرح : یونولیت به عنوان یک جنس کاملاً انعطاف پذیر اجازه می دهد ، تا در طراحی های مختلف استفاده شود و طرح های چندگانه و خلاقانه با وجود آن به راحتی تولید می شود .
  3. عایق حرارتی و صوتی : یونولیت به دلیل طراحی سلولی درونی ، دارای خواص عایق حرارتی و صوتی مطلوبی است . در نهایت استفاده از یونولیت در دکوراسیون ها سبب بهبود فضای داخلی خواهد شد .
  4. ایمنی : اگر برای ساخت دکور با یونولیت از نمونه کند سوز و نسوز آن استفاده کنیم ، در برابر آتش مقاومت خوبی داشته و به سرعت آتش نمی گیرد ، در این شرایط ایمنی به حداکثر میزان ممکن رسیده و در محیط های سر پوشیده و بسته خطر اشتعال کاهش می یابد .
  5. قابلیت ترکیب با سایر مصالح : یونولیت قابلیت ترکیب با سایر مصالح و جنس های معماری را دارد . می توان آن را با چوب ، فلز ، شیشه و مواد دیگر ترکیب کرد و یک دکوراتیو جذاب را خلق نمود .
  6. مقاوم در برابر آب : برخی از انواع یونولیت ها مقاوم در برابر نفوذ آب هستند ، بنابراین می توانند در فضاهایی مانند حمام و آشپزخانه استفاده شوند .
  7. هزینه مقرون به صرفه : استفاده از یونولیت در دکوراسیون ، به دلیل هزینه های نسبتا کمتر نصب با صرفه اقتصادی همراه است .

ساخت دکور با یونولیت از جنبه های مختلف با مزیت و منافع همراه بوده و سبب شده تا این ماده خاص به صورت فراگیر مورد بهره وری قرار بگیرد .

کلام آخر

در این مقاله ساخت دکور با یونولیت را بررسی کردیم . یونولیت یک ماده جادویی فوق العاده است و کاربرد نا محدودی دارد . ساخت دکوراتیو ها و دکوراسیون داخلی یکی از هزاران کاربرد یونولیت بوده ، که با مزایای زیادی همراه است . با مراجعه به مجموعه بزرگ ایران یونولیت به بهترین نحو ممکن قادر به تامین و تهیه فوم خواهید بود . این مجموعه تولید کننده انواع یونولیت با رعایت استاندارد های جهانی است و می توانید به ایشان اعتماد کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »