عایق بندی دیوار برای صدا

عایق بندی دیوار برای صدا
دسته بندی:
چکیده محتوا
عایق بندی دیوار برای صدا

عایق بندی دیوار برای صدا در زندگی آپارتمان نشینی امروزی یک امر ضروری و لازم است . با عایق نمودن دیوار حریم خصوصی شما حفظ می شود ، از سوی دیگر از صدا های مزاحم اطراف در امان اید .

عایق بندی دیوار برای صدا

عایق های صوتی بسیاری امروزه در بازار وجود دارد ، که هر یک از آنها مزایا و معایب خود را دارند ، در این مقاله با ما همراه شوید ، تا با انواع و نحوه عایق بندی دیوار برای صدا آشنا شوید .

اهمیت عایق بندی دیوار برای صدا

در این بخش از مقاله در مورد اهمیت و ضرورت عایق بندی دیوار برای صدا صحبت می کنیم . همه افرادی که زندگی آپارتمان نشینی دارند ، از صداهای همسایه در زمان استراحت و خواب شاکی هستند .

از سوی دیگر اگر فرزند کوچک دارید یا فعالیت های خاصی مانند موسیقی و … را در خانه انجام‌ می دهید ، دوست ندارید مزاحم ارامش همسایه ها شوید و به دنبال راهکاری برای عدم نفوذ صدا به بیرون یا داخل آپارتمان خود می باشید .

امروزه برای حل این مشکل عایق های صوتی مختلفی از فوم ، پشم شیشه ، پشم سنگ ، نانو الیاف و … وجود دارد ، که به صورت روکار یا توکار در محل مد نظر شما نصب می گردند .

 با وجود تنوع بسیار عایق بندی دیوار برای صدا دیگر نباید نگران به خطر افتادن حریم خصوصی خود یا صداهای مزاحم پیرامون خود باشید .

انواع عایق بندی دیوار برای صدا

همانگونه که در مطلب بالا به طور مختصر اشاره کردیم ، از دیرباز تا به حال راه حل های مختلفی برای عایق بندی دیوار برای صدا به کار می بردند ، که در این بخش به معروف ترین عایق های صوتی اشاره می کنیم . انواع عایق صوتی عبارتند از :

  • عایق پشم شیشه : عایق پشم شیشه از قدیمی ترین عایق های موجود در بازار است ، که بیشتر به عنوان عایق حرارتی شناخته می شود ، با این حال تا حدی نیز از نفوذ صدا جلوگیری می کند ‌.

این عایق اغلب به صورت ورقه ای یا رولی با ضخامت بین 25 تا 50 میلی متر تولید می گردد .

استفاده از این عایق بسیار آسان بوده و قیمت ارزان تری از سایر عایق های صوتی موجود در بازار دارد ، در کنار این مزایا ایراداتی چون عایق صوتی ضعیف ، عدم مقاومت در مقابل رطوبت ک احتمال ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی دارد .

  • عایق پشم سنگ : از دیگر عایق های صوتی که همچنان از آن استفاده می شود ، عایق پشم سنگ است . این عایق نیز قیمت مقرون به صرفه و نصب آسانی دارد ، اما از معايب آن می توان به عایق صوتی ضعیف ، کپک زدن و زرد شدن دیوارها و ضخامت زیاد اشاره نمود .
  • فوم پلی اتیلن : یکی دیگر از متریالی که به منظور عایق بندی دیوار برای صدا استفاده می شود ، فوم‌ پلی اتیلن است ‌. این فوم با یک دستگاه مخصوص روی دیوار اسپری می شود ‌.

 از مزایای آن می توان به نصب ساده ، سریع و امکان کاهش یا افزایش ضخامت آن اشاره نمود . از ایرادات این عایق نیز عدم جدا شدن در زمان نیاز به تعویض یا تعمیر و عدم بازیافت است .

  • پنل های آکوستیکی : پنل آکوستیکی از عایق های صوتی روکار با تنوع رنگ و طرح بسیار بالاست . این پنل بنا بر نیاز افراد در چگالی و ضخامت های مختلفی تولید می گردد ‌.

از انواع پنل آکوستیکی می توان به پنل شانه تخم مرغی ، صاف ، ترکیبی و منشوری اشاره کرد . این پنل ها مناسب اپارتمان نیستند و در استودیو ها به منظور عایق بندی دیوار برای صدا به کار گرفته می شوند .

  • نانو الیافی : از مدرن ترین و کارآمد ترین عایق های صوتی موجود در بازار ، عایق نانو الیافی است ‌.

این عایق در مقایسه با عایق های نامبرده مزایایی چون قیمت مناسب ، ایمنی بالا ، عایق صوتی عالی ، ضخامت کم را به مصرف کنندگان خود ارائه می دهد .

روش های نصب عایق صوتی

همانگونه که از عنوان این بخش مشخص است ، روش های نصب عایق بندی دیوار برای صدا را بررسی خواهیم کرد . در واقع عایق های صوتی با توجه با ماهیت عایق با دو روش روکار یا توکار نصب می گردند . در ادامه با ما باشید ، تا با این دو عایق بیشتر آشنا گردید ؛

  • نصب روکار عایق صوتی : همانگونه که از نام این عایق بر می آید ، به صورت روکار و روی سطح نهایی دیوار اجرا می گردد . عایق ها آکوستیکی و نانو الیاف به صورت روکار نصب می گردند .

 این عایق ها تنوع رنگ و طرح بالایی دارند ؛ از این رو به راحتی با دکوراسیون فضای مورد نظر هماهنگ می شوند ‌.

  • نصب توکار عایق صوتی : برخی از عایق ها مانند فومی پشم سنگ ، پشم شیشه و … را نمی توان بر سطح نهایی دیوار اجرا کرد و در مرحله نازک کاری دیوار نصب می گردند .

 این نوع نصب نسبت به نوع روکار قیمت مناسب تری دارد ، اما متاسفانه اغلب در زمان اجرای ساختمان نصب عایق بندی دیوار برای صدا با وجود هزینه کم نادیده گرفته می شود .

بیشتر بخوانید: یونولیت بسته بندی

نکات خرید عایق صوتی برای دیوار

اگر قصد عایق بندی دیوار برای صدا را دارید ، پیش از اقدام به خرید ، بهتر است نکاتی که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم ، را در زمان خرید به کار ببرید . این نکات عبارتند از ؛

  • کیفیت محصول : در هنگام خرید هر نوع عایقی اعم از ؛ پشم سنگ ، عایق فومی ، نانو و … را که انتخاب می کنید ، به کیفیت آن توجه کنید ، هیچ گاه یک محصول نامرغوب را به دلیل قیمت ارزان خریداری نکنید .
  • فضای مد نظر : در زمان خرید عایق صوتی به فضای مد نظر خود توجه کنید ، اگر در حال اجرای ساختمان هستید ، ترجیحا عایق هایی با نصب توکار را انتخاب کنید . اگر آپارتمان تکمیل است عایق های نانو الیافی یا آکوستیکی بهترین گزینه هستند ‌.
  • قیمت : در زمان خرید هر گونه محصولی باید به قیمت آن توجه کنید و بر اساس بودجه خود ، محصول مورد نظر را انتخاب کنید . البته در زمان خرید هر نوع عایق بندی دیوار برای صدا از هزینه نصب غافل نشوید و هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت نکنید .
  • برند محصول : عایق صوتی را از برند های معتبر تهیه کنید ؛ زیرا این برند ها در زمان تولید محصولات خود از مواد خام درجه یک استفاده و این محصولات را مطابق با استاندارد های جهانی تولید می کنند .

سخن پایانی

مقاله عایق بندی دیوار برای صدا توسط تیم تولید شرکت ایران یونولیت گردآوری شده است . این شرکت از شرکت های معتبر ، مجرب و مجهز ایرانی در زمینه تولید انواع یونولیت می باشد .

یونولیت های این برند با ضخامت استاندارد ، دانسیته و چگالی بالا ، مطابق با استاندارد های جهانی توسط دستگاه های پیشرفته و از مواد خام درجه یک تولید می گردند ؛ از این رو تمام ویژگی های عایقی مانند عایق صوتی را با بالاترین کیفیت ارائه می دهند . برای خرید محصولات این برند به سایت ایران یونولیت مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »