کارخانه یونولیت سازی

دسته بندی:
چیکید محتوا
کارخانه یونولیت سازی

کارخانه یونولیت سازی بایستی بر اساس استانداردها و ضوابط ساخت یونولیت به طراحی و تولید انواع یونولیت ها اقدام کند.

 

 

یونولیت یا پلاستوفوم حاصل فرآیند انجام شده بر روی پل استایرن می باشد که برای ساخت محصولات گوناگونی به کار می رود. امروزه در حوزه های مختلفی از یونولیت استفاده می شود. همین مسئله سبب شده است که تولیدکنندگان مختلفی به این حوزه ورود کنند و تولید یونولیت را در دستور کار خود قرار دهند.

یونولیت به دلیل خصوصیات بی نظیری که دارد ، محصول مناسبی برای ساخت و ساز است. ویژگی های یونولیت منحصر به فرد است و کمتر ماده ای دارای این خصوصیات است.

درباره یونولیت بیشتر بدانید

کارخانه یونولیت سازی به طراحی و تولید انواع یونولیت ها بر اساس جدیدترین متدهای روز دنیا اقدام می کند. بدین ترتیب انواع یونولیت های سقفی ، یونولیت های دیواری و یونولیت های بسته بندی و … در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شوند. یونولیت ها دارای چندین ویژگی بسیار مهم هستند که آنها را برای استفاده در صنایع مختلف مناسب کرده است.

– یونولیت ها به دلیل آنکه حجم زیادی از آنها را هوا تشکیل داده است ، بسیار سبک هستند.

– یونولیت ها در برابر هرگونه عامل فرسایشی و تخریب کننده مانند بارش ، رطوبت ، تابش آفتاب و … دارای مقاومت بالایی هستند و هرگز خراب نمی شوند.

– سبکی یونولیت ها موجب جابه جایی راحت آنها شده است و همین مسئله سبب شده است که سرعت کار بسیار بالا رود.

– استفاده از یونولیت ها از هر جهت به صرفه است و مزایای اقتصادی زیادی برای سازندگان و تولیدکنندگان دارد.

– برترین کارخانه یونولیت سازی ، این محصولات را به گونه ای تولید کرده که در برابر حرارت و آتش از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

– نصب انواع یونولیت ها و استفاده از آنها بسیار راحت است و انجام کار اصلاً پیچیدگی خاصی ندارد.

ابعاد و اندازه های یونولیت های مختلف

ابعاد و سایز یونولیت با توجه به نوع آن ، متفاوت است. در واقع با توجه به اینکه یونولیت ها را با چه هدفی طراحی و تولید می کنند ، ابعاد آنها را در اندازه های مختلفی درنظر می گیرند. کارخانه ها بدین منظور ، ابعاد خاصی را در نظر دارند اما در صورتی که مشتری سفارش خاصی را مطرح کند ، ابعاد یونولیت با توجه به نیاز مشتری درنظر گرفته می شود تا برای کاربرد موردنظر مشتری مناسب باشد. کارخانه ها معمولاً یونولیت های سقفی را در اندازه های 200 * 50 * 20 ، 200 * 50 * 25 ، 200 * 50 * 33 و … تولید می کنند.

نحوه تولید یونولیت های سقفی در کارخانه یونولیت سازی

متریال اولیه ساخت یونولیت را تحت پروسه پخت با بهره گیری از دستگاه های بلوکر توسط دیگ بخار ، بخار می دهند و سپس ذرات ریز را به بلوک های یونولیتی تبدیل می کنند. هر کارخانه ای برای برش این فوم ها از دستگاه های خاصی استفاده می کند تا فوم ها به اندازه موردنظر برش داده شوند و به شکل دلخواه در بیایند.

پروسه ساخت یونولیت باید با توجه به دستورالعل ها انجام شود تا محصولات تولیدی دارای استانداردهای موردنظر باشد. چنین محصولاتی برای استفاده در هر سازه یا صنعتی مناسب هستند.

بررسی چندین فاکتور حائز اهمیت برای کارخانه یونولیت سازی

در ساخت یونولیت باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد تا محصول نهایی دارای کیفیت لازمه باشد. بنابراین برای خرید یونولیت باید کارخانه هایی را انتخاب کنید که تولیدات خود را بر اساس استانداردها انجام می دهند. توجه به الزامات فیزیکی ، شیمیایی و مکانیکی از اصولی هستند که حتماً بایستی رعایت شود.

ساختار گرانول فوم باید به خوبی بررسی شود. چون کلیه پروسه ساخت بر روی دانه های گرانول صورت گرفته و چنانچه این دانه ها فاقد کیفیت لازم باشند ، نتیجه موردانتظار حاصل نمی شود.

نکته دیگری که کارخانه یونولیت سازی باید موردبررسی قرار دهد ، دانسیته و ضخامت ورق ها یا ابعاد بلوک ها است که باید با استانداردهای تعیین شده ، مطابقت داشته باشد. مگر آنکه سفارش دهنده ، خود ابعادی را مشخص کرده باشد. اگر کارخانه ای محصولات خود را با دانسیته کمتر از استاندارد تولید کند و این مسئله را به مشتریان اطلاع ندهد ، در حق اعتماد آنها خیانت کرده است. ممکن است کم بودن دانسیته برای برخی از کاربردها آنچنان حائز اهمیت نباشد ، اما برخی از کاربردها مانند صنعت ساختمان سازی به دانسیته یونولیت های دیواری و سقفی اهمیت زیادی می دهند.

مسئله دیگری که نباید از سوی کارخانه یونولیت سازی مورد بی توجهی غافل شود ، مقدار جذب رطوبت یونولیت در زمان قرارگیری در آب است که بسیار مهم است. فوم تولیدی نباید خارج از چهارچوب تعیین شده تغییر حالت دهد و شکل اولیه خود را از دست دهد و شکل دیگری پیدا کند.

هر تولیدکننده ای که در این حوزه فعالیت می کند باید مجهز به ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته برای برش فوم ها باشد تا توانایی برش دادن دقیق فوم ها را به اندازه دلخواه داشته باشند. استفاده از دستگاه های پیشرفته در کیفیت نهایی محصول تأثیرگذار است.

استانداردهای کارخانه یونولیت سازی

کارخانه ایران یونولیت ، تمامی یونولیت های خود را بر اساس استانداردها تولید می کند. استانداردهای مختلفی مانند EN13163 ، EN1607 ، EN826 و … برای ساخت یونولیت وجود دارد که کارخانه های مجرب و حرفه ای به مهمترین آنها توجه دارند. مجموعه ایران یونولیت ، بهترین یونولیت های مرغوب و باکیفیت را که با بهترین و درجه یک ترین مواد اولیه ساخته شده اند را به مشتریان گرامی عرضه می کند.

کلام آخر

ساخت یونولیت ، یک فرآیند شیمیایی نسبتاً پیچیده است که هر تولیدکننده ای توان انجام این کار با کیفیت مطلوب را ندارد. مجموعه ایران یونولیت ، یک کارخانه یونولیت سازی قدیمی و با تجربه است که تمامی مراحل تولید یونولیت از جمله ترکیب بنزن و اتیلن ، پلیمریزاسیون ، ایجاد حفره ها ، انبساط ذرات ، قالب گیری مواد ، شستن گرانول ها ، عبور از فیلترهای کنترل کیفیت و … را با دقت بسیار بالا انجام می دهد. کارشناسان این مجموعه بر روند ساخت محصول ، نظارت دقیقی دارند و تست های مختلفی برای بررسی کیفیت محصول انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »