پانل یونولیتی چیست و چه کاربردی دارد ؟

پانل یونولیتی
دسته بندی:
چکیده محتوا
پانل یونولیتی چیست و چه کاربردی دارد ؟

پانل یونولیتی دارای کاربردهای فراوانی است. مشخصات انواع پانل‌های یونولیتی با توجه به کاربردهای موردنظر آنها ، متفاوت است.

پانل یونولیتی

پلی استایرن انبساطی یا یونولیت ، با استفاده از نوعی پلیمر سفیدرنگ درست شده است. این ماده از خصوصیات فیزیکی ویژه ای برخوردار است که آن را برای استفاده در زمینه های مختلف مناسب نموده است.

نام تجاری که برای این محصول درنظر گرفته شده است ، پلی استایرن انبساطی می باشد. ساختار ویژه این محصول که 95 درصد هوا و 5 درصد پلاستیک است ، موجب سبکی آن و استقبال بالا از استفاده از آن در کسب و کارهای مختلف شده است.

وجود پانل یونولیتی و سایر انواع یونولیت ها سبب پیشرفت صنعت بسته بندی ، ساختمان سازی ، خودروسازی ، کشتی سازی ، ماکت سازی ، یخچال سازی و … شده است. استفاده از این پلاستوفوم ها نه تنها در کیفیت کار موردنظر اثرگذار است ، بلکه موجب تسریع انجام کارها می شود.

این محصولات از سوی تولیدکنندگان مختلفی در ایران تولید می شود که کیفیت و مشخصات آنها ، متفاوت است. خریداران این محصولات باید درنظر داشته باشند که در زمان خرید انواع یونولیت ها به ویژگی ها و مشخصات آنها توجه داشته باشند و یونولیتی را خریداری کنند که مناسب کاربرد موردنظر آنها باشد.

معرفی پانل یونولیتی

بهترین جایگزین برای عایق بسیار متداول شیشه ای خفاشی ، پانل پلاستوفومی می باشد که در اغلب سازه ها دیده می شود. این محصول از R-Value بیشتری در هر اینچ ضخامت برخوردار است. همچنین مقاومت بالای این محصول در برابر رطوبت ، یکی از ویژگی های بسیار خوب آن است. این محصولات در انواع مختلفی تولید شده که به بررسی آنها می پردازیم :

یک : پلی استایرن انبساطی یا EPS

این ماده مثل یک فنجان قهوه یکبار مصرف برای مشتریان است و از آن درست شده است. تا با استفاده از آن بتوانید از لوازم حساس و شکنده خود با بسته بندی درست از آنها ، محافظت کنید. ضخامت R-value معادل 4 در هر اینچ می باشد. اگر به دنبال ارزان ترین پانل پلاستوفومی هستید باید این نوع پانل را انتخاب کنید. EPS ، قابل استفاده در زیرسقف ، روی دیوارهای فونداسیون و زیر سایدینگ می باشد.

دو : پلی استایرن اکسترود شده ، از انواع پانل یونولیتی

این پانل پلاستوفومی معمولاً به رنگ آبی یا صورتی است که استحکام زیادی دارد و در ضخامت های مختلفی وجود دارد. این پانل از دانسیته بالاتری نسبت به پانل قبلی برخوردار است و R-Value بالاتری با گریدبندی 5 در هر اینچ ضخامت را دارا می باشد. طراحی خاص این پانل ها که دارای لبه های مستقیم یا زبانه و شیار است موجب به حداقل رساندن حرکت هوا می شود. این شبکه توانایی جا دادن برنامه های گوناگون متعددی را در خود دارد. از این محصول برای عایق سازی فونداسیون استفاده می کنند.

سه : پلی ایزو یا پلی ایزوسیانورات

این نوع پانل یونولیتی ، متراکم تر از سایر پانل ها می باشد. قیمت آن بیشتر از سایر پانل ها می باشد. پانل پلی ایزو ، R-value ای حدود 6 در هر اینچ ضخامت را دارا می باشد. این پانل در اکثر مواقع به شکل فویل آمده تا در انعکاس گرمای تابشی ، تأثیرگذار باشد. پانل پلی ایزو در ضخامت های گوناگون وجود دارد. از این پانل می توان در زیر سایدینگ یا در فضاهای زیر شیروانی که توان بازتابی آن بیشتر است ، استفاده نمود.

کاربردهای پانل های پلاستوفومی

استفاده از این پنل ها باید بر اساس نیاز باشد. در صورتی که با نحوه استفاده از پانل یونولیتی آشنایی ندارید ، حتماً پیش از خرید این محصولات ، مختصر اطلاعاتی در این باره بدست بیاورید.

از آنجایی که پانل‌های پلاستوفومی در مقابل رطوبت ، از مقاومت بالایی برخوردار هستند در هر مکانی که در معرض رطوبت و نم قرار دارد می توان از این پلاستوفوم ها استفاده کرد. بنابراین استفاده از پلاستوفوم ها در فونداسیون بیرونی ، داخل زیرزمین روبروی فونداسیون و در خارج از خانه در بخش زیرین آن می توان از این پانل ها استفاده کرد.

همچنین استفاده از این پانل ها برای بسته بندی برخی از محصولات صورت می گیرد. عایق بندی هر سازه ای با استفاده از این پانل ها باید به درستی انجام شود تا کیفیت عایق بندی مطابق با استانداردها باشد. لذا استفاده از این پانل ها باید به صورت اصولی و درست باشد.

بیشترین استفاده از پانل یونولیتی در ساختمان سازی است. نه تنها دیوارهای سازه ، بلکه سقف و کف سازه را می توان با استفاده از پانل‌های پلاستوفومی احداث کرد. استفاده از این پانل ها در ساختمان سازی موجب کاهش وزن سازه می شود که این مسئله یک دستاورد بسیار مهم است.

ساخت صندلی ماشین کودک ، ساخت کلاه های دوچرخه سواری ، استفاده از پانل ها به عنوان سینی کاشت نهال ، استفاده به عنوان ماده تهویه کننده خاک به منظور هوادهی به خاک ، بسته بندی انواع کالاهای حساس و آسیب پذیر و … از موارد استفاده از پانل های پلاستوفومی می باشند.

امتیازات استفاده از پانل یونولیتی

پانل های پلاستوفومی عایق شده به صورت تک قطعه ای هستند که در اغلب موارد از دو روکش فلزی درست شده اند که متصل به یک هسته صد درصد عایق می باشند. امتیازات استفاده از این محصول شامل تحمل بار بسیار زیاد ، عایق سازی حرارتی ایده آل ، عایق سازی رطوبتی بسیار خوب ، محبوس کردن هوا برای محیط های کنترل شده ، اجرا و نصب آسان ، طول عمر بالا ، سبک سازی سازه ها ، بهداشتی بودن ، ارزان بودن و … است.

قیمت پانل‌های پلاستوفومی

نرخ این محصول بر اساس ضخامت پانل یونولیتی ، طول و عرض آن ، دانسیته آن ، کیفیت متریال به کار رفته برای ساخت آن و سایر موارد تعیین می شود. استفاده از این پانل ها از هر نظر مقرون به صرفه می باشد. بنابراین خیلی بر روی قیمت های آنها زوم نکنید و بدانید از محصولی استفاده می کنید که در مجموع برای شما از نظر اقتصادی به صرفه است. تولیدکنندگان مختلف ، قیمت گذاری متفاوتی بر روی این محصولات دارند که با توجه به تفاوت کیفیت مواداولیه مورداستفاده از سوی آنها و تفاوت در توجه به استانداردهای ساخت یونولیت ، این مسئله کاملاً طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »