یونولیت یا بلوک سفالی ؟

یونولیت و بلوک سیمانی
دسته بندی:
چکیده محتوا
یونولیت یا بلوک سفالی ؟

یونولیت یا بلوک سفالی ؟ اگر شما هم در انتخاب این دو گزینه شک دارید ، حتماً به ادامه مطلب توجه بفرمایید تا اطلاعات خوبی در این زمینه بدست بیاورید.

یونولیت و بلوک سیمانی

یونولیت ها در صنعت ساختمان سازی ، ایفاگر نقش مهمی هستند. یونولیت را از مصالح ساختمانی جدید و مدرن می دانند که استفاده از آنها موجب تغییر و تحولاتی مثبتی در این حوزه شده است. برخی از مهندسان و سازندگان میان انتخاب مصالح ساختمانی مورداستفاده در سقف ، مردد هستند. به همین علت لازم دانستیم که اطلاعاتی درباره یونولیت و سفال در اختیار شما قرار دهیم و مقایسه ای میان این دو داشته باشیم.

امتیازاتی که یونولیت دارد

برای اینکه در انتخاب یونولیت یا بلوک سفالی بهتر تصمیم گیری کنید ، باید با مزایا و معایب هر یک آشنا باشید. مزایای یونولیت موارد زیر است :

– یونولیت ها ، عایق بسیار خوب سرما و گرما هستند. سفال اصلاً نمی تواند چنین عایق سازی ایجاد کند و در صرفه جویی در مصرف انرژی اثرگذار باشد.

– یونولیت ها بسیار سبک هستند و هیچ مصالحی وجود ندارد که از این نظر به یونولیت برتری داشته باشد. یعنی یونولیت ، سبک ترین مصالح ساختمانی قابل استفاده در سقف می باشد.

– ضریب انتقال صوتی یونولیت بسیار اندک است. پس یونولیت می تواند در عایق سازی صوتی سازه ها ، نقش مثبتی داشته باشد.

– یونولیت جزء ارزان ترین مصالح ساختمانی است. یونولیت نه تنها ارزان است بلکه در کاهش هزینه های ساخت و ساز ، تأثیرگذار است.

معایبی که یونولیت دارد

اگر بخواهیم در بررسی یونولیت یا بلوک سفالی و مقایسه آنها بی انصاف نکنیم ، باید معایب یونولیت هم بیان کنیم. البته استفاده از یونولیت ، اثر سوئی ندارد و مشکل خاصی را ایجاد نمی کند. اما خود یونولیت دارای نقاط ضعف هایی است که باید آنها را بدانید. یونولیت ها در مقابل حلال های آلی ، آسیب پذیر هستند و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند. پس بهتر است که آنها را با این مواد ترکیب نکرد. از دیگر نقاط ضعف این محصول می توان به صدماتی که ممکن است تولید آنها به لایه اوزون وارد کند ، اشاره نمود. بنابراین یونولیت ها این ضعف ها را دارند که تعداد نقاط ضعف آنها در مقابل تعداد نقاط قوت آنها بسیار اندک است.

یونولیت یا بلوک سفالی ؟ کدامیک بهتر است ؟

سقف های سفالی ، سقف هایی هستند که توسط بلوک های سفالی درست شده اند. شکل ظاهری سفال ها همانند مربع یا مستطیل می باشد. از سال های دور از سفال ها برای اجرای سقف استفاده می شده است. مزایای سفال ها موارد زیر است :

– سفال ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند و دوام نسبتاً خوبی دارند.

– مقاومتی که سفال ها در برابر شرایط جوی از خود نشان می دهند ، کاملاً رضایت بخش و قابل قبول است.

– سازگاری سفال ها با محیط زیست خوب است. یعنی استفاده از سفال ها ، هیچگونه ناسازگاری با سلامت محیط زیست ندارد.

– یونولیت یا بلوک سفالی ؟ این مسئله را بدانید که بلوک های سفالی از مقاومت بسیار خوبی در برابر آتش برخوردار هستند در حالیکه یونولیت ها ، چنین مقاومت بالایی در برابر آتش ندارند. البته یونولیت های غیرقابل اشتعال که در سال های اخیر تولید شده اند ، از حداکثر مقاومت در برابر آتش برخوردار هستند. بنابراین برای خرید یونولیت موردنیاز برای ساخت و سازهای خود ، بلوک های پلاستوفوم غیرقابل اشتعال را خریداری کنید.

معایبی که سفال دارد

– بلوک های سفالی از خاک رس درست شده اند. همین مسئله سبب شده است که سفال ها مستعد ترک خوردن باشند و در اثر عوامل مختلفی دچار ترک شوند.

– سفال ها ، فوق العاده سنگین هستند و این مسئله در چند برابر شدن وزن سازه بسیار اثرگذار است. حتماً می دانید که سنگین شدن سازه ، چه مشکلاتی را ایجاد می کند. بنابراین باید مصالحی را خریداری کنید که سبک باشند و موجب سنگین شدن سازه نشوند.

یونولیت یا بلوک سفالی را خریداری کنیم ؟

مصالح ساختمانی مختلفی در سقف به کار می روند که هر یک از خصوصیات و ویژگی های مختلفی برخوردار هستند. نمی توان به صورت قطعی یکی از مصالح را بهترین مصالح برای اجرای سقف سازه ها ، معرفی نمود. زیرا هر مصالحی از مزایا و معایبی برخوردار است و هیچ مصالحی نیست که استفاده از آن ، خالی از اشکال باشد.

پس برای انتخاب مصالح ساختمانی مناسب اجرای سقف سازه خود باید به نیازهای اصلی خود توجه کنید. چه فاکتوری برای شما مهمتر است ؟ آیا مقاومت سازه برای شما اهمیت دارد ؟ آیا کاهش هزینه های ساخت و ساز برای شما مهم است ؟ سرعت اجرای سازه ، مهمترین دغدغه شما است ؟ و …

تمامی موارد گفته شده را درنظر گرفته و سپس به انتخاب یونولیت یا بلوک سفالی اقدام کنید. ممکن است شرایط به گونه ای باشد که استفاده از سفال برای ساخت سازه شما بهتر باشد و یا بالعکس استفاده از یونولیت ، انتخاب بهتری برای ساخت سازه شما باشد.

مسئله ای که کاملاً مشخص و واضح است ، این است که استفاده از یونولیت ، نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد و همین مسئله سبب شده است که در ساخت و سازهای جدید در کشورهای پیشرفته دنیا از  یونولیت استفاده شود.

کلام آخر

پیشرفت تکنولوژی سبب ورود مصالح ساختمانی جدیدی به صنعت ساختمان سازی شده است. یکی از مصالح ساختمانی جدید ، یونولیت است که با اهداف کاهش وزن سازه ، افزایش ایمنی سازه ، کاهش هزینه های ساخت و ساز ، افزایش سرعت ساخت و ساز ، افزایش کیفیت سازه و … تولید می شود. پس در انتخاب میان یونولیت یا بلوک سفالی باید به این موارد توجه داشته باشید و بدانید که یونولیت نسبت به سفال ، مصالحی جدیدتر و مدرن تر است.

البته کاربرد یونولیت و سفال تنها در ساختمان سازی ، تنها مربوط به اجرای سقف نمی شود. از این مصالح می توان در بخش های دیگر ساختمان استفاده کرد. استفاده از سفال و یونولیت در هر بخشی از ساختمان می تواند مزایای گفته شده را به همراه داشته باشد. اگر می خواهید سازه های خود را با استفاده از یونولیت های باکیفیت و استاندارد احداث کنید ، از مجموعه ایران یونولیت نسبت به خرید یونولیت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »