مواد اولیه یونولیت

مواد اولیه یونولیت
دسته بندی:
چکیده محتوا
مواد اولیه یونولیت

مواد اولیه یونولیت باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا یونولیت تولیدی بهترین کیفیت و مرغوبیت را داشته باشد.

مواد اولیه یونولیت

هر یونولیتی با توجه به خصوصیات و ویژگی های خود در مواردی به کار می رود. برای تمام یونولیت ها از یک نوع ماده اولیه استفاده می شود. اما ممکن است کیفیت این ماده اولیه متفاوت باشد. این تولیدکنندگان هستند که تعیین می کنند از مواد اولیه ای با چه کیفیتی استفاده کنند. برخی به دلیل پایین بودن هزینه های تولید پلاستوفوم و سود بیشتر خود از مواد اولیه بی کیفیتی استفاده می کنند.

اما برخی از کارخانه های مجرب و حرفه ای به کیفیت مواد اولیه خود بسیار اهمیت می دهند و بهترین یونولیت ها را تولید می کنند. مجموعه ایران یونولیت ، یکی از این مجموعه ها است.

مقدمه

مواد اولیه یونولیت از ماده ای پلیمری درست شده است. پلی استایرن انبساطی ترکیبی از 95 درصد پلی استایرن و 5 درصد ماده دمنده گازی می باشد که این گاز در اغلب مواقع ، پنتان می باشد. پلاستیک جامد توسط بخاردهی منبسط شده و با استفاده از وسیله ای خاص در فشار بسیار زیاد ، تزریق می شود. در واقع متریال سازنده یونولیت ، ماده ای به اندازه دانه شکر است. زمانی که این ماده خام از پروسه پیش انبساط گذر کرد ، ذرات تورم پیدا کرده و حجم هوا حدود 50 برابر می شود.

ویژگی های مواد اولیه یونولیت

این ماده از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است و همین ویژگی ها سبب شده اند که در بخش های مختلف از یونولیت استفاده کنند. چرا که یونولیت از خصوصیات بسیار خوبی برخوردار است و استفاده از آنها ، نتایج مطلوب را به دنبال دارد.

قابلیت بازیافت : این متریال قابل بازیافت هستند. پس یونولیت ، دور ریختنی نیست و می توان آن را به خط تولید دوباره آورد و از آن به خوبی استفاده کرد و با استفاده از آن ، محصولات جدیدی را تولید کرد.

عایق حرارتی : مواد اولیه یونولیت به صورتی هستند که یونولیت را عایق می کنند. پس در هر مکانی که به عایق سازی نیاز است ، می توان از یونولیت استفاده نمود و یک عایق سازی حرارتی و برودتی انجام داد.

منبع کارآمد : ساخت یونولیت به گونه ای است که انگار یک بالون تولید شده است. محصولی بسیار سبک که حجم مناسبی دارد و تقریباً بیشتر وزن آن را هوا تشکیل داده است.

سبکی متریال یونولیت سبب شده است که یونولیت از حداقل وزن برخوردار باشد و این مسئله موجب راحتی جابه جایی و حمل و نقل آن شود.

رنگ های مختلف و متنوع : مواد اولیه یونولیت سفید رنگ است اما این مواد را می توان به رنگ های مختلفی درآورد. برای این کار از رنگ های مخصوصی استفاده می شود.

آشنایی با کاربردهای مختلف پلی استایرن انبساطی

با استفاده از متریال خاص ، محصولی تولید می شود که در زمینه های مختلف از بسته بندی گرفته تا ساختمان سازی ، کاربرد دارد. هر جا که نیاز به عایق سازی باشد می توان از یونولیت استفاده نمود چرا که یونولیت از خاصیت عایق سازی برخوردار است. این عایق سازی ممکن است در برابر رطوبت باشد ، ممکن است در برابر حرارت باشد و ممکن است در برابر امواج صوت باشد. به هر حال از یونولیت ، استفاده های زیادی می شود که برخی از آنها را نام می بریم :

پرکننده فضا

این متریال ، نقش پرکننده تیر و بلوک می باشد. این ماده هم موجب افزایش استحکام فشاری و هم موجب افزایش راندمان حرارتی می شود. در واقع طبقاتی که کف آنها توسط این مواد پر شده باشد ، به خوبی از رد و بدل شدن صدا میان طبقات جلوگیری می کنند.

بسته بندی محافظت شده در شرایط دمایی ایده آل

یکی از کاربردهای مواد اولیه یونولیت ، برای بسته بندی مواد غذایی در دمای ایده آل است تا مواد غذایی تازه بمانند. بدین ترتیب می توان مواد غذایی و دارویی را به مقصد موردنظر انتقال داد و نگران فاسد شدن آنها نبود. در این شرایط حتماً داخل محفظه های ساخته شده با یونولیت را پر از یخ می کنند. با این محفظه ها می توان جابه جایی واکسن را انجام داد.

سینی حمل و نقل

یکی دیگر از کاربردهای این مواد را بررسی می کنیم. سینی های حمل به مراقبت زیادی در زمان جابه جایی نیاز داند تا صدمات وارده به کمترین میزان برسد. این سینی ها باید دیواره های نازک و مقاومی داشته باشند تا کالاهای دورن خود را به خوبی فیکس و ثابت نگه دارند. ساخت این دیوارها را می توان با پلی استایرن انبساطی انجام داد.

آیا مواد اولیه یونولیت قابل رنگ آمیزی هستند ؟

این ذرات را می توان به خوبی رنگ کرد. فکر نکنید این ذرات را فقط در رنگ های سیاه و سفید می توان پیدا کرد. این ذرات در رنگ های سبز ، کالباسی ، گلبهی ، آبی و … وجود دارند. در واقع فوم های خام پلی استایرن انبساطی از قبل رنگ می شوند و یا می توان رنگدانه ها را در حین پروسه انبساط ، قالب گیری نمود و نگران تغییر ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن نبود.

تزریق قطعات پلی استایرن انبساطی یا EPP با استفاده از اندکی رنگ با اهداف مختلفی انجام می شود. ممکن است هدف برندسازی و یا زیباسازی و یا …. باشد. شما می توانید این محصولات را با توجه به نیاز خود به رنگ های مختلف سفارش دهید.

کلام آخر

مواد اولیه یونولیت از پلی استایرن انبساطی که نوعی پلیمر ترموپلاستیک است ، از خصوصیات ویژه ای برخوردار است. استایرن نوعی هیدروکربن با فرمول C6H5CH = CH2 می باشد که برگرفته از نفت خام می باشد. بنابراین پروسه تولید یونولیت را دو عنصر کربن و هیدروژن در دست گرفته اند.

البته پلی استایرن فقط از در مجاورت قرار گرفتن کربن و هیدروژن درست نمی شود. پروسه ساخت پلی استایرن نیازمند آرایش مولکولی ویژه ای است. این آرایش مولکولی با پیوندهای دوگانه بسیار زیاد سبب واکنش استایرن ها با یکدیگر و بوجود آمدن زنجیره پلیمری می گردد. این زنجیره پلیمری تحت عنوان پلی استایرن مطرح شده است. با گذشت زمان ممکن است به کارایی های دیگر این مواد پی ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »