بررسی ابعاد فوم سقفی استاندارد

ابعاد فوم سقفی استاندارد
دسته بندی:
چکیده محتوا
بررسی ابعاد فوم سقفی استاندارد

ابعاد فوم سقفی استاندارد در چندین سایز مختلف است که هر یک از آنها برای استفاده در شرایط و وضعیت خاصی ، مناسب هستند. ابعاد فوم سقفی استاندارد

فوم سقفی استاندارد اخیراً به عنوان قالب بتن در سقف های دال یک طرفه یا تیرچه بلوک به کار می رود. این فوم به لحاظ فیزیکی به شکل یک مکعب مستطیل است. دانسیته این فوم ها معمولاً 12 می باشد. اما ابعاد این فوم ها یکسان نیست و آنها را در ابعاد مختلفی تولید می کنند.

فوم های سقفی ، توانایی ها و آزادی عمل بیشتری در مقایسه با مصالح ساختمانی دیگرمثل بلوک های سفالی و بتنی به سازندگان و مهندسان می دهند. یکی از ویژگی های مهم فوم های سقفی که استفاده از آنها را در ساختمان سازی مفید کرده است ، سبکی فوم های سقفی است.

فوم های سقفی با توجه به ابعاد فوم سقفی استاندارد تولید می شوند که تمامی آنها سبک هستند. سبکی آنها سبب می شود که سرعت اجرای سازه به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند. استفاده از این فوم ها موجب می شود که نتایج بسیار ارزنده ای بدست بیاید.

آشنایی بیشتر با ساختار فوم‌های سقفی استاندارد

فوم‌های سقفی استاندارد به گونه ای هستند که در قسمت انتهایی آنها ، شیارهای معکوسی وجود دارد که موجب افزایش گیرایی گچ کاری بدون رابیتس کاری می شود. تمامی فوم‌های سقفی استاندارد با استفاده از ماده اولیه مخصوصی تحت عنوان پلی استایرن ساخته می شوند.

یونولیت ، نخست به صورت بلوک های سقفی و ورق هایی تولید شده و سپس با توجه به کاربردهای موردنظر در ابعاد و اندازه های گوناگون به صورت فرم های مختلف برش می خورند. تمامی یونولیت ها دارای یک اندازه و یک دانسیته نیستند و از این نظر با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

ایجاد سازه ای سبکتر و مقاومتر با حداقل هزینه ، از اهداف مهم هر سازنده ای می باشد. در این راستا باید از مصالح ساختمانی مقاوم و سبک مانند فوم‌های سقفی استاندارد استفاده شود.

آگاهی از ابعاد فوم سقفی استاندارد

فوم های سقفی در اندازه های گوناگونی تولید می شوند که هر یک مناسب ، شرایطی خاص می باشند. این فوم ها را معمولاً در اندازه های 2 * 0.5 * 0.2 متر ، 2 * 0.5 * 0.25 متر ، 2 * 0.5 * 0.3 متر ، 2 * 0.64 * 0.2 متر و … تولید می کنند. در صورتی که خریداران به استفاده از فوم های سقفی در اندازه مشخصی تأکید داشته باشند ، ابعاد موردنظر خود را سفارش داده تا تولیدکنندگان فوم های سقفی آنها را به صورت سفارشی تولید کنند.

هر یک از فوم های نامبرده شده ممکن است از دانسیته و وزن مختلفی برخوردار باشند. بنابراین خریداران باید به این مسئله توجه داشته باشند و در زمان خرید فوم های سقفی تنها توجه خود را معطوف ابعاد آن نکنند.

وزن هر یک از فوم‌های سقفی استاندارد

وزن هر یک از پلاستوفوم ها با توجه به ابعاد فوم سقفی استاندارد و چگالی فوم سقفی استاندارد ، متفاوت است. ارتباطی میان دانسیته ، حجم و وزن فوم های سقفی وجود دارد. بر این اساس هر اندازه که چگالی فومی بالاتر باشد ، جرم آن بیشتر است. میان دو فوم سقفی استاندارد با وزن یکسان ، فومی از حداکثر چگالی برخوردار است که کمترین حجم را داشته باشد. در واقع این مثال نشان می دهد که ارتباط میان جرم و دانسیته به صورت مستقیم است و ارتباط میان حجم و دانسیته برعکس می باشد.

ابعاد فوم سقفی استاندارد برای انواع سقف ها

سقف های تیرچه بلوک به چندین شکل اجرا می شوند که ابعاد فوم‌های سقفی هر یک از آنها را بررسی می کنیم :

– در سقف تیرچه کرومیت بهتر است فوم های سقفی دو متری با عرض 65 سانت و ارتفاع 20 یا 25 سانت به کار رود.

– در سقف های تیرچه بتنی یا تیرچه فندوله بهتر است فوم های سقفی دو متری با عرض 50 سانت و ارتفاع 20 یا 25 سانت مورداستفاده قرار بگیرند.

– برای سقف های تیرچه پیش تنیده ، بهترین انتخاب فوم های سقفی دو متری با عرض 50 سانت و ارتفاع 15 سانتی متر است.

– ابعاد فوم سقفی حفره دار در اغلب مواقع به صورت 110 * 50 * 25 سانتی متر می باشد.

ابعاد فوم سقفی استاندارد ، تنها مواردی نیستند که ذکر شد. فوم های سقفی در سازه های مختلفی به کار می روند. بنابراین طبیعی است که نیاز به استفاده از فوم های سقفی در اندازه های مختلف وجود داشته باشد. تولیدکنندگان در صورت سفارش مشتریان ، قادر خواهند بود که این فوم ها را در ابعاد مختلف تولید و عرضه کنند.

پرکاربردترین فوم‌های سقفی استاندارد

پرکاربردترین فوم های سقفی استاندارد شامل فوم های 200 * 50 * 20  سانتی متر ، 200 * 50 * 25 سانتی متر، 200 * 50 * 30  سانتی متر، 200 * 64 * 20 سانتی متر ، 200 * 65 * 30 سانتی متر و … می باشند که در ایران زیاد مورداستفاده قرار می گیرند.

این فوم ها بیشتر در سقف های تیرچه بلوک به کار می روند. فوم های سقفی استاندارد با بلوک های سفالی و سیمانی ، تفاوت بسیار زیادی دارند و همین مسئله موجب شده است که سازندگان تمایل بسیار زیادی به استفاده از بلوک های یونولیتی سقفی استاندارد داشته باشند. فوم های سقفی که در هر یک از انواع سقف ها به کار می روند ، ابعاد مختلفی دارند. مزیت مهم این فوم های سقفی این است که به آسانی توسط دستگاه های سی ان سی برش خورده و به ابعاد مختلفی در می آیند.

ارتباط میان اندازه فوم سقفی و قیمت آن

یکی از عواملی که در تعیین قیمت فوم سقفی اثر می گذارد ، ابعاد فوم سقفی استاندارد می باشد. هر چه ابعاد فوم بزرگتر باشد ، قیمت آن بیشتر است. چون برای تولید فوم های سقفی بزرگتر به مواد اولیه بیشتری نیاز است. عامل مهم دیگری که در تعیین قیمت فوم های سقفی استاندارد اثر می گذارد ، چگالی است. هر اندازه که چگالی بیشتر باشد ، قیمت فوم سقفی بیشتر است. چرا که فوم های سقفی با چگالی بالا ، از حداکثر مقاومت برخوردار هستند و دوام بسیار زیادی دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »