خرید یونولیت عایق صدا

خرید یونولیت عایق صدا
دسته بندی:
چیکید محتوا
خرید یونولیت عایق صدا

خرید یونولیت عایق صدا یکی از موضوعات مهم در صنعت یونولیت سازی محسوب می شود . چرا که استفاده از این محصول امروزه توانسته که طرفداران بسیاری را با توجه به خصوصیاتی که دارد در بسیاری از صنایع جلب نماید . که در ادامه به طور کامل تشریح می کنیم

خرید یونولیت عایق صدا

دلایل استفاده از عایق یونولیتی چیست؟

یونولیت یا EPS (Expanded Polystyrene– پلی استر فشرده) محصولی فوق العاده سبک می‌باشد. یونولیت ماده‌ای پلیمری و سفید رنگ است که حاصل فرآیندهای پتروشیمی می‌باشد.

یونولیت ، خواص ویژه‌ای دارد. یکی از بارزترین این خواص، عایق بودن یونولیت است. یونولیت در برابر حرارت و رطوبت و صدا و ضربه به عنوان یک عایق بسیار خوب عمل می‌کند. اگر با مصالح یونولیتی آشنا نیستید، حتماً یونولیت‌هایی که در بسته بندی برخی از کالاها استفاده می‌شود را دیده‌اید. این یونولیت‌ها دقیقاً به خاطر همین خاصیت ضد ضربه بودن آن‌هاست. یعنی اگر فشار و ضربه‌ای به بسته‌بندی جنس مورد نظر در حمل و نقل وارد شد، از آسیب رسیدن به آن جلوگیری به عمل می‌آورد. مقاومت در برابر گرما ، سرما، رطوبت و صدا نیز سبب شده است تا از یونولیت در مصالح ساختمانی استفاده شود.

یونولیت‌ها بادوام هستند، واکنش شیمیایی خطرناکی ندارند، قوی و سبک بوده و از آن‌جایی که آفات تأثیری در آن ندارد، می‌تواند در پیکره‌ی ساختمان (درب و دیوار و سقف) به کار گرفته شوند.

البته مواد زیادی هستند که از آن‌ها بتوان برای عایق کاری ساختمان استفاده نمود. در این‌جا باید بگوییم مهم‌ترین دلیل موفقیت یونولیت در این بین، قیمت نسبتاً پایداری است که در بازار دارد. این در حالی است که اغلب مصالح ساختمانی، به شدت دچار نوسان‌های قیمتی هستند.

یونولیت‌هایی که برای عایق صدا به کار می‌روند، ورقه‌ای یا مکعبی شکل هستند که چگالی بالایی دارند و برای محل‌های پر سر و صدای خانه، بسیار کاربرد دارند.

سیستم عایق بندی یونولیت، به چه شکل کار می‌کند؟

برای عایق بندی ساختمان با یونولیت، در ابتدا باید یک لایه کف یونولیت به صورت مستقیم روی غلاف چسبانده شود. سپس از یک سیم پایه و بعد مش فایبرگلاس و در پایان پوشش سیمانی روی آن استفاده می‌شود. این مراحل در زمان سفت‌ کاری ساختمان آغاز می‌شود.

جلوگیری از ورود رطوبت توسط عایق یونولیت به چه شکل انجام می‌پذیرد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، یونولیت به منظور عایق سازی در برابر حرارت، رطوبت، صدا و ضربه عایق است. اما آیا می‌دانید چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ برای شفاف سازی، عایق سازی یونولیت در برابر رطوبت را بررسی می‌کنیم. این سیستم به گونه‌ای طراحی می‌شود که آب وارد ساختمان و نمای ساختمان نشود و به بیرون از دیوار هدایت شود.

سقف خانه را در نظر بگیرید که می‌خواهیم آن را با کمک یونولیت، عایق کاری کنیم. در ابتدا، روی غلاف، یک مانع آسفالتی قرار داده می‌شود. این مانع آسفالتی، مانع عبور و نفوذ رطوبت به غلاف می‌شود.

حال مش، در قسمت نمای ساختمان قرار می‌گیرد. مش را می‌گذارند تا از طریق آن، آب به خارج از دیوار یا سقف منتقل شود.

در اطراف و لبه‌های پنجره‌ها، درب‌ها و هر مکان دیگری که گچ وجود دارد، متریال فلزی قرار داده می‌شود تا آب را به خود جذب کرده و از دیواره‌ها دور سازد.

مزایا و معایب استفاده از یونولیت عایق صدا

ایجاد یک محیط آرام و به دور از آلودگی‌های صوتی در شهرها و به ویژه کلان شهرها، خواسته‌ی مهم هر شهروندی است.از طرف دیگر با گران‌تر شدن زمین در شهرها، ساختمان سازی نزدیک به هم رونق پیدا کرد که در بعضی موارد سبب از بین رفتن مرز و حریم خانواده شده است. ساده‌ترین موضوع در شنود شدن مکالمات و صداهای هر خانه توسط خانه‌های مجاور است. بهترین و مؤثرترین راهکار برای کنترل صدا و دوری از آلودگی صوتی، ایجاد عایق برای در، دیوارها و درزهای ساختمان است. در حال حاضر متریال و مواد مختلفی ساخته شده است که به این منظور در ساختمان به کار می‌روند. پرکاربردترین این محصولات یونولیت و فوم پلی استایرن است که هر کدام انواع و اقسام مختلفی را شامل می‌شوند.

عایق بندی صدا برای ساختمان با استفاده از یونولیت، مزایایی دارد از جمله:

·        کاهش صدای پژواک داخل ساختمان

·        کاهش خروج و درز صدا به بیرون ساختمان

·        آرام بودن محیط

·        کنترل سر و صدا (به خصوص اگر ساختمان در محل پرتردد شهری بنا شده باشد.)

اما این‌طور نیست که استفاده از یونولیت برای عایق‌سازی، بدون هیچ عیبی باشد. برخی از معایب عبارتند از:

o       یونولیت در برابر حلال‌های آلی مقاومتی ندارد.

o       اگر در ساختمان یونولیت، کلروفلوروکربن به کار رفته باشد، به لایه‌ی ازن آسیب می‌رسد.

o       اگر رنگ‌های روغنی به کار برده شود، قابلیت اشتعال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وزن انواع سقف ساختمانی

وزن انواع سقف ساختمانی

وزن انواع سقف ساختمانی بر اساس فاکتورهای مختلفی محاسبه می شود. اغلب سقف های جدید، سبک و مقاوم هستند. یکی از قسمت های مهم ساختمان،

مشاهده »