فوم پشت چسبدار

فوم پشت چسبدار
دسته بندی:
چکیده محتوا
فوم پشت چسبدار

‌فوم پشت چسبدار دارای رنگ بندی متنوع و متناسب با کاربردهای مختلف می باشد. استفاده از این فوم ها، دارای مزایای بسیار زیادی است.

فوم، ماده ای است که از طریق محبوس شدن در حباب هوا یا گاز درون یک جامد یا مایع تولید می شود. فوم‌ها به دلیل سبکی، چسبندگی زیاد، مقاومت بالا، عایق بودن، انعطاف پذیری بسیار خوب و سایر خصوصیات مثبت خود مورد توجه واقع شده اند.

فوم ها در انواع مختلفی تولید می شوند که تمامی آنها شامل فوم پلی اتیلن، فوم الاستومری، فوم یونولیت و … دارای ویژگی های مثبت گفته شده هستند. یکی از اشکال فوم، فوم‌های پشت چسب دار می باشند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شویم:

معرفی فوم‌های پشت چسب دار

فوم پشت چسبدار تحت عناوین دیگری مانند فوم‌های چسب دار و یا فوم‌های چسبی مطرح هستند. با توجه به نام این فوم به خوبی می توان متوجه شد که این فوم در یک رو و یا دو روی خود دارای چسب لمینت می باشد. چسبی که بدین منظور مورداستفاده قرار می گیرد، چسب بدون بو و مقاومی است.

این فوم ها به لحاظ فوم مصرفی و چسب به کار رفته برای تولیدشان در چندین نوع تولید می شوند که هر یک از سوی برخی از مشتریان مورداستفاده قرار می گیرند.

ویژگی های مثبت فوم پشت چسبدار

  • این فوم ها دارای طول عمر و دوام بسیار زیادی هستند.
  • قدرت چسبندگی این فوم ها بسیار بالا است.
  • فوم های چسبی، بدون بو هستند و هرگز کار با آنها، اذیت کننده نمی باشد.
  • این فوم ها دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت و حرارت می باشد.
  • خصوصیت عایق صوتی بسیار قوی، یکی از ویژگی های حائزاهمیت این فوم ها است.
  • این فوم ها در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می شوند و همچنین دانسیته آنها متفاوت است.
  • این فوم ها دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند و از ماکزیمم مقاومت کششی برخوردار هستند.
  • رنگ های این فوم ها، بسیار تنوع دارد تا از هر یک از آنها بتوان بر حسب شرایط، استفاده نمود.
  • فوم های چسبی، عایق بسیار خوب رطوبت و حرارت و صوت هستند.
  • محدوده کارایی این فوم ها بسیار وسیع است.

انواع فوم پشت چسبدار کدامند؟

این فوم ها را به دو نوع کلی تقسیم می کنند که شامل فوم های چسبی ساده و فوم های مسلح یا نخ دار می باشند. فرق فوم چسبی مسلح با فوم چسبی ساده این است که در چسب آنها از الیاف مختلفی استفاده شده است. الیاف به کار رفته در چسب می تواند موجب افزایش قدرت چسبندگی باشد و مانع از پارگی فوم شود. از فوم های چسبی مسلح یا نخ دار معمولاً در صنعت خودروسازی استفاده می کنند.

فوم های چسبی ساده در چندین نوع شامل فوم های پشت چسبی آنیونی، فوم های چسبی سلولزی و فوم های چسبی اکریلیک وجود دارند.

فوم های پشت چسب دار آنیونی: این فوم ها دارای چسبی خنثی و ترکیبی هستند که از فرمولاسیون برندهای مختلف برای تولید این چسب استفاده شده است. این فوم ها معمولاً به شکل ورقه ای در عرض یک متر هستند. اما فوم های چسبی آنیونی رولی نیز در بازار وجود دارند.

فوم پشت چسبدار سلولزی : این فوم ها دارای چسب ضد آب هستند و به صورت رولی عرضه می شوند. این فوم ها به لحاظ قدرت چسبندگی و میزان یکپارچگی بهتر از فوم های چسبی آنیونی می باشند. چسب این فوم ها به صورت یک لایه نازک است. فوم های چسبی سلولزی ورقه ای در عرض یک متر تولید می شود. ضخامت این فوم ها معمولاً متفاوت است.

فوم چسبی اکرونال: چسب موجود در این فوم ها از نوع مایع است. هنگامی که آب موجود در آن بخار می شود، فیلمی درست می شود که همواره بسیار چسبناک است. این فم ها به صورت ورقه ای در عرض یک متر ارائه می شوند. فوم های چسبی اکرونال در برابر هوا بسیار مقاوم هستند.

کاربردهای مختلف فوم‌های پشت چسب دار

در موارد متعددی از این فوم ها با هدف درزگیری استفاده می شود. به طور مثال درزهای میان درب و پنجره ها را توسط این فوم ها گرفته تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود. همچنین از این فوم ها با هدف عایق کاری استفاده می شود. در چنین شرایطی لبه های نیمکت ها، کابینت ها، لوازم آشپزخانه، دستگاه های ورزشی و … که برنده و خطر آفرین هستند را توسط فوم می پوشانند.

یک کاربرد مهم فوم پشت چسبدار ، استفاده برای پوشاندن کانال های کولرهای آبی می باشد تا آلودگی به داخل نفوذ نکند. چسب های بسیار قدرتمندی که برای این فوم ها درنظر گرفته شده است، سبب شده است که چسباندن فوم ها بر روی سطوح گوناگون بسیار آسان و ایده آل انجام شود.

گاهی از این فوم ها برای کاور نمودن پشت مبل استفاده می شود تا این قسمت ها در اثر برخورد با دیوار دچار مشکل نشده و به دیوار، صدمه ای وارد نکنند. در ساخت یخچال فریزر از این فوم ها استفاده می شود که این کاربرد را می توان یکی از کاربردهای بسیار مهم فوم ها دانست. همچنین از این فوم ها برای عایق بندی اطراف سینک ظرفشویی استفاده می شود.

خرید فوم پشت چسبدار

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، با انواع این فوم ها آشنا شدیم و اهمیت هر یک را به خوبی متوجه شدیم. نکته ای که باید موردتوجه قرار بگیرد این است که خرید این فوم ها باید با توجه به کیفیت کار صورت بگیرد. فوم هایی که فاقد کیفیت لازم هستند، معمولاً قدرت چسبندگی پایینی دارند و در اثر کوچکترین تماس با آب یا ضربه ای، بلند می شوند. لذا خریداران نباید فقط به ظاهر فوم ها توجه داشته باشند و حتماً باید به ضخامت فوم و قدرت چسبندگی فوم توجه کنند. معمولاً برندهای مطرح از باکیفیت ترین متریال برای ساخت فوم های خود استفاده می کنند.

قیمت این فوم ها با توجه به مشخصات آنها تعیین می شود. فوم هایی که قیمت بسیار پایینی دارند، در اغلب مواقع بی کیفیت هستند و برای کاربردهای مهم، مناسب نیستند. با توجه به نکات گفته شده، فوم موردنظر خود را خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »