آموزش دکورسازی با پلاستوفوم

دکورسازی با پلاستوفوم
دسته بندی:
چیکید محتوا
آموزش دکورسازی با پلاستوفوم

دکورسازی با پلاستوفوم بسیار زیبا و جذاب خواهد بود. به دلیل اقتصادی بودن این روش، استقبال بالایی از استفاده از یونولیت بدین منظور شده است.

در دهه های اخیر تمامی صنایع با پیشرفت چشمگیری روبرو شده اند که یکی از آنها، صنعت دکوراسیون است. مواد و متریال جدیدی به صنعت دکوراسیون راه پیدا کرده اند که یکی از آنها یونولیت یا پلاستوفوم می باشد.

یونولیت که با عناوین دیگری از جمله پلاستوفوم، استایروفوم، آکاسیف و … در نزد افراد شناخته شده است، ماده ای سبک و بی اثر است که دارای خواص فراوانی است. این ماده با هیچ ماده دیگری واکنش نمی دهد و اصلاً رطوبتی را به خود جذب نمی کند.

یونولیت یا پلی استایرن انبساطی، کشف شده ی ادوارد سیمون آلمانی در سال 1839 بود. مواد اصلی تشکیل دهنده یونولیت، پلاستیک است و در ساختار آن به جز هوا و پلاستیک چیزی وجود ندارد. همین وجود هوا سبب شده است که یونولیت بسیار سبک باشد.

دکورسازی با پلاستوفوم چگونه است؟

با توضیحاتی که ارائه شد متوجه شدیم که یونولیت، ماده ای بسیار ارزشمند و مفید است که در حوزه های گوناگونی به کار می رود. یکی از کاربردهای یونولیت، دکورسازی می باشد. دکورسازی با استفاده از یونولیت در چندین گام انجام می شود که رعایت دقت و اصول کار در هر یک از مراحل، اهمیت دارد. برای دکورسازی با پلاستوفوم باید گام های زیر برداشته شود:

  • نخست باید طرح موردنظر ترسیم شود. این کار باید با توجه به نیازها و سلایق شما صورت بگیرد. بدین منظور می توان از طرح های مدرن، کلاسیک، هنری و … استفاده نمود.
  • در گام بعدی باید برش یونولیت با استفاده از ابزارهای ویژه ای صورت بگیرد. با بهره مندی از ابزارهای پیشرفته تر می توان برش های تمیزتری ایجاد نمود که کار بسیار تمیزتر شود.
  • با استفاده از چسب های مناسب می توان اتصالات یونولیت به یکدیگر و دیگر سطوح و متریال را انجام داد. چسبی که بدین منظور استفاده می شود باید مخصوص این کار باشد.
  • در ادامه مراحل دکورسازی با پلاستوفوم باید یونولیت را پرداخت و تزئین کرد. با استفاده از رنگ های گوناگون می توان زیبایی دکوراسیون را چندین برابر کرد. برای تزئینات یونولیت می توان از ورق های پی وی سی استفاده نمود. هر اندازه که این مرحله با سلیقه و دقت بیشتری انجام شود، حاصل کار زیباتر خواهد بود.
  • در این مرحله باید نصب یونولیت انجام شود. بدین منظور از چسب و سایر ابزارهای اتصال و نصب استفاده می شود تا نصب یونولیت به درستی صورت بگیرد.

رنگ‌آمیزی یونولیت برای دکورسازی

یکی از مهمترین مراحل دکورسازی با یونولیت، رنگ کردن آن است. پلاستوفوم یا یونولیت، ماده سفید رنگی می باشد که امکان رنگ کردن دارد. اینکه یونولیت سفید و بدون رنگ است، حاصل رنگ آمیزی آن را زیباتر می کند. اما چه رنگی برای رنگ کردن یونولیت مناسب است. بدین منظور باید از رنگی استفاده نمود که به ساختار یونولیت آسیب وارد نکند و بهترین نتیجه را داشته باشد. برای رنگ آمیزی یونولیت در دکورسازی با پلاستوفوم باید موارد زیر را لحاظ نمود:

نوع یونولیت: برخی از یونولیت ها دارای ساختار بهتری برای رنگ کردن هستند. بنابراین یونولیتی را برای دکورسازی استفاده کنید که قابلیت رنگ آمیزی خوبی داشته باشد.

پوشش های رنگی: بعضی از یونولیت ها پیش از این با پوشش های رنگی تولید می شدند. در صورتی که خواهان رنگ آمیزی یونولیت هستید، اصلاً یونولیت های دارای پوشش های رنگی را انتخاب نکنید.

سطح یونولیت: یونولیت هایی که صاف و بدون ناهمواری باشند، بهتر رنگ آمیزی می شوند. پیش از رنگ آمیزی یونولیت، سطح آن را باید با استفاده از پرایمر مناسب پوشش داد تا حاصل کار رنگ آمیزی بهتر و باکیفیت تر باشد.

رنگ و طراحی: نوع رنگ و طرح به کار رفته در یونولیت، بسیار مهم است و در کیفیت رنگ آمیزی، نقش مهمی دارد.

مزایای دکورسازی با پلاستوفوم چیست؟

محصولات و ابزارهای گوناگونی برای ساخت دکور مورداستفاده قرار می گیرند. در انتخاب متریال مناسب برای دکورسازی باید به مواد مختلفی توجه داشت. یکی از متریالی که برای دکورسازی بسیار مناسب است، یونولیت می باشد. اما برای این حرف، دلایل زیادی داریم و بی حساب و کتاب در این زمینه صحبت نمی کنیم.

  • یونولیت سبک است و کم وزن بودن آن سبب شده است که برای دکورسازی از آن استفاده کنند. زیرا استفاده از چنین محصول سبکی، وزن دکور را زیاد نمی کند.
  • یونولیت یا پلاستوفوم دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است. هر نوع طرح و شکل دلخواهی را می توان با یونولیت ایجاد نمود که این ویژگی، بسیار عالی می باشد.
  • ساخت دکور با یونولیت سودمند است، چرا که یونولیت عایق حرارتی و صوتی می باشد. بنابراین در قسمتی که دکورسازی صورت گرفته است، عایق سازی صوتی و حرارتی صورت می گیرد که این مسئله از جنبه های مختلف سودمند است.
  • دکوری که با استفاده از یونولیت درست شده باشد، بسیار ایمن است. زیرا یونولیت دارای مقاومت خوبی در برابر آتش و حریق است. البته ناگفته نماند که تنها یونولیت نسوز در برابر آتش دارای مقاومت بالایی است. لذا در انتخاب یونولیت برای دکورسازی، باید یونولیت نسوز را انتخاب نمود.
  • یونولیت به خوبی با سایر متریال و مواد ترکیب می شود و هیچگونه ناسازگاری با مواد خاصی ندارد و این مسئله، دکورسازی ا راحت تر می کند.
  • دکورسازی با پلاستوفوم از آن جهت خوب است که یونولیت قابل بازیافت می باشد و استفاده از آن، سلامت محیط زیست را تهدید نمی کند.
  • یونولیت دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر آب است. بنابراین طول عمر دکور ساخته شده بیشتر خواهد بود و آب موجب خرابی آن نمی شود.

هزینه ساخت دکور با استفاده از یونولیت

یونولیت بسیار ارزان است و این مسئله سبب می شود که این ماده را بتوان یک گزینه مقرون به صرفه برای دکورسازی دانست. اطمینان داشته باشید که یونولیت ارزان تر از هر ماده باکیفیت دیگری برای دکورسازی است. ارزانی یونولیت در حالی است که این ماده دارای خصوصیات بسیار خوبی است و مقاوم در برابر ضربه، رطوبت، آب، فشار و … است. هزینه دکورسازی با پلاستوفوم با توجه به کیفیت و مرغوبیت پلاستوفوم خریداری شده، متفاوت خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »