تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری

تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری
دسته بندی:
چیکید محتوا
تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری

تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری در کاربردهای آنها است. البته تفاوت های ظاهری و ساختاری میان این دو وجود دارد.

یونولیت یا پلاستوفوم در ساختمان سازی، کاربردهای مهمی دارد. بلوک یونولیت و یونولیت دیواری از انواع یونولیت هایی هستند که در ساختمان سازی به کار می روند.

تمامی پلاستوفوم ها نمی توانند برای ساختمان سازی به کار روند. زیرا پلاستوفوم مناسب برای ساختمان سازی باید دارای کیفیت و مقاومت بالایی باشد.

بررسی تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری

بلوک های یونولیت، رایج ترین یونولیت های مورداستفاده در ساختمان سازی هستند. این یونولیت را در حکم قالب بتن در دال های یکطرفه یا سقف مورداستفاده قرار می دهند که توسط تیرچه و بلوک درست می شوند.

اصلی ترین تفاوت میان این دو یونولیت که از شکل ظاهری آنها مشخص است، ضخامت آنها می باشد. بلوک های یونولیتی دارای ضخامت بیشتری نسبت به یونولیت های دیواری هستند. تفاوت دیگر میان این دو یونولیت، دانسیته آنها می باشد. دانسیته بلوک های یونولیتی را معمولاً بالاتر درنظر می گیرند. قیمت پلاستوفوم دیواری و بلوک پلاستوفومی با یکدیگر متفاوت است.

کاربردهای متداول پلاستوفوم دیواری

همانگونه که عرض کردیم، یک تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری در کاربردهای آنها می باشد. پلاستوفوم های دیواری از خصوصیات مهمی مانند آکوستیک بودن، مقاومت بالا در برابر فشار، ضدضربه بودن، ضد آب و رطوبت بودن، طول عمر بالا، ضد باکتری بودن و … برخوردار است.

این پلاستوفوم ها برای موارد مختلفی قابل استفاده می باشد. از پلاستوفوم های دیواری به کرات به عنوان فوم دیوار تزئینی، دیوارپوش و … استفاده می کنند.

کاربردهای رایج بلوک یونولیتی

به منظور درک بهتر تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری با کاربردهای بلوک یونولیتی آشنا می شویم. بلوک یونولیتی که به یونولیت های سقفی معروف هستند، تنها برای سقف سازه به کار می روند.

بلوک های یونولیتی دارای خصوصیات مهمی مانند عایق بودن در برابر رطوبت، عایق بودن در برابر صوت و … هستند. به کار بردن بلوک های یونولیتی موجب عایق سازی همیشگی سازه می شود. با وجود بلوک های یونولیتی، وزن سازه به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند. این مسئله در کاهش شدت خرابی سازه تأثیر دارد. این بلوک ها از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند.

تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری در ساختار

تفاوتی میان مواد اولیه این دو یونولیت، وجود ندارد. هر دوی این یونولیت ها، نوعی پلیمر با وزن مولکولی بالا هستند که از استایرن مونومر بر اساس شرایطی خاص، درست شده اند. خصوصیات اصلی این مواد اولیه شامل سختی بالا، شفافیت بسیار زیاد، مقاومت شیمیایی بسیار خوب و …. می باشد. این یونولیت ها توسط قالب گیری تزریق به صورت اکستروژن یا ترموفرمیسیون در می آیند.

پلاستوفوم های دیواری و بلوک های پلاستوفومی از استایرن مونومر درست می شوند که این ماده در دز اندک به صورت طبیعی در گیاهان، میوه ها، سبزیجات، گوشت و … وجود دارد. پلاستوفوم دربردارنده مشتقات اتیلن و بنزن می باشد و توسط یک پروسه پلیمریزاسیون درست می شود که ذرات توپی درخشنده پلی استایرن را در ابعاد حبه های قند تولید می کند. بر اساس این پروسه، هیدروکربن با جوش کم که در اغلب اوقات پنتان می باشد به ترکیب اضافه نموده تا در طول پردازش بعدی به زیاد شدن این ماده کمک کند.

فرآیند قالب گیری بلوک های پلاستوفومی و پلاستوفوم های دیواری

یک تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری در قالب گیری آنها می باشد. از آنجاییکه این دو یونولیت دارای شکل متفاوتی هستند، قالب گیری آنها به صورت متفاوت انجام می شود. آخرین مرحله تولید یونولیت، قالب گیری می باشد.

در آیتم قالب گیری، مهره های خنک شده درون قالب ریخته می شوند  تحت بخار آب گرم می شوند. این بخارات سبب می شود که یونولیت ها به صورت بلوک مادر در بیایند. مهره ها از پیش با استفاده از فوم ها زیاد شده و به یکدیگر پیوند خورده اند. پس از این اقدامات، باید ماده یونولیت را در قالب مخصوص ریخته تا به شکل موردنظر در بیاید.

تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری در مرحله قالب گیری می باشد که این مرحله به دو روش انجام می شود. در فرآیند اول برای تولید پلاستوفوم، نخست یونولیت های بزرگ را تولید نموده که این یونولیت های بزرگ همان یونولیت مناسب برای بسته بندی و ساختمان سازی می باشد.

در فرآیند دوم، قالب گیری یونولیت ها به صورتی است که خروجی کار مطابق با سفارش مطرح شده از سوی مشتریان انجام می شود. قالب یونولیت با توجه به نوع یونولیت در ابعاد مشخصی ساخته می شوند.

فاکتورهای کلیدی برای خرید انواع یونولیت های مورداستفاده در ساختمان سازی

با تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری تا حدودی آشنا شدیم. حال نکته ای که باید مدنظرمان قرار بگیرد این است که خرید این یونولیت به درستی انجام شود. یونولیتی که برای ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد نسبت به سایر یونولیت ها، اهمیت بیشتری دارد. لذا به دقت بیشتری در زمان خرید نیاز دارد. لذا توجه به نکات زیر حائزاهمیت است.

  • دانسیته پلاستوفوم دیواری و بلوک های پلاستوفومی، معیار مهمی است که باید در زمان خرید موردتوجه قرار بگیرد. پلاستوفوم های دیواری و بلوک های پلاستوفومی که دانسیته پایینی دارند برای ساختمان سازی اصلاً مناسب نیستند.
  • برخی از کارخانه های تولید بلوک های پلاستوفومی و پلاستوفوم دیواری، این یونولیت ها را با کیفیت بسیار پایینی تولید می کنند. بنابراین خریداران باید توجه داشته باشند که از خرید چنین پلاستوفوم هایی اجتناب کنند.
  • با توجه به تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری باید نسبت به خرید آنها اقدام نمود تا هر یک برای کاربرد مناسب و درست خود به کار بروند.
  • پلاستوفوم هایی را خریداری کنید که دارای تأییدیه و نشان های استاندارد باشند و تأییدیه جعلی نداشته باشند. زمانی که پلاستوفوم از کارخانه های مجرب خریداری شود، قطعاً دارای استانداردهای معتبر می باشند.
  • سطح بلوک های پلاستوفومی و پلاستوفوم های دیواری باید چک شوند تا یکدست و یکنواخت باشند. اگر ناپیوستگی و فرورفتگی های زیاد در سطح این یونولیت ها وجود داشته باشند، یعنی یونولیت فاقد مرغوبیت و کیفیت لازم است.
  • پس از انتخاب یونولیت با توجه به تفاوت بلوک یونولیت و یونولیت دیواری و توجه به کیفیت آنها، دقت کنید که این پلاستوفوم ها در مقابل آتش سوزی دارای مقاومت بالایی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهریار

خرید یونولیت در شهریار

خرید یونولیت در شهریار با قیمت مناسب را از کارخانه بزرگ ایران یونولیت انجام دهید که از بزرگترین تولیدکنندگان یونولیت در ایران است. یونولیت یا

مشاهده »
خرید یونولیت در ری

خرید یونولیت در ری

خرید یونولیت در ری باید بر اساس نوع یونولیت، ابعاد یونولیت، دانسیته یونولیت، سطح کیفی یونولیت و برخورداری از استانداردها صورت بگیرد. شهرری با مساحت

مشاهده »
خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »