مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت

مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت
دسته بندی:
چیکید محتوا
مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت

مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت نشان می دهد که یونولیت مقاوم تر است و به همین دلیل برای بسته بندی لوازم حساس تر، مناسب تر است.

بسته بندی لوازم خانگی، صنعتی، اداری، رایانه ای و … باید با استفاده از متریال مناسب انجام شود. متریالی که احتمال آسیب دیدن لوازم و تجهیزات مختلف را از بین ببرد. بدین منظور از محصولات مختلفی مانند یونولیت، نایلون ضخیم، نایلون حباب دار، مقواهای ضخیم و … استفاده می شود. در این مقاله قصد داشته که بین دو مورد از متریال بسته بندی، مقایسه ای انجام دهیم:

اهمیت انتخاب بهترین متریال برای بسته بندی کالاهای گوناگون

قبل از مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت به اهمیت بسته بندی مناسب محصولات مختلف می پردازیم. بسته بندی مناسب فقط به منظور زیبایی بسته بندی محصولات انجام نمی شود. بلکه هدف اصلی از بسته بندی، فیکس نگه داشتن محصول و عدم آسیب دیدن آن است. یک بسته بندی اصولی و استاندارد تضمین می کند که مشکلی برای محصولات ایجاد نمی شود و خسارتی به شما وارد نمی شود. به همین دلیل باید از بهترین متریال برای بسته بندی استفاده شود و بی توجهی در انجام این کار صورت نگیرد.

نایلون حباب‌دار و کاربردهای آن

برای بررسی مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت با ویژگی های نایلون حباب دار آشنا شویم. نایلون های حباب دار، نایلون های ضخیمی هستند که دارای حفره های هوا هستند که این حفره ها موجب مقاومت از محصولات می شوند. نایلون های حباب دار از ساختار متفاوتی در مقایسه با فیلم های پلی اتیلنی دیگر برخوردار هستند. حباب های برجسته دار دارای گاز در این نایلون ها سبب شده است که هر ضربه ای را دفع کنند.

با استفاده از نایلون های حباب دار احتمال شکستگی، خش دار شدن، و ایجاد فرورفتگی در محصولات از بین می رود. این نایلون ها در چندین نوع تولید شده که هر یک دارای ضخامت و شکل متفاوتی هستند.

مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت نشان می دهد که هر یک از آنها برای بسته بندی محصولات خاصی، مناسب تر هستند. حباب های موجود در سطح نایلون سبب می شود که با عوامل بیرونی که احتمال آسیب زدن به محصول موردنظر را دارند، مقابله شود.

کاربردهای نایلون های حباب دار شامل بسته بندی لوازم خانه در زمان اسباب کشی، بسته بندی قطعات خودرو، بسته بندی لوازم شکستنی، بسته بندی قطعات رایانه ی، بسته بندی تجهیزات الکترونیکی، عایق بندی لوله ها و تأسیسات، بسته بندی لوازم دکوری، بسته بندی تجهیزات صنعتی و … می باشند.

مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت : بررسی مشخصات یونولیت

یونولیت، ماده ای سبک و متخلخل می باشد که دارای خصوصیت عایق کاری است. این ماده از جنبه های مختلفی عایق است. یونولیت از ترکیبات پلی استایرن که مشابه دانه های مروارید است و دارای یک ماده منبسط کننده می باشد، درست می شود. پس از انبساط، پرلیت ها در سیلوهای مشخصی قرار داده می شوند و سپس به دستگاه های قالب گیری انتقال پیدا می کنند.

در این دستگاه ها، حرارت به ترکیب داده می شود تا ماده انبساط کننده آنها گرم شود. در زمان پلاستیک شدن پلیمرها، حجم محصول افزایش پیدا می کند. لذا، مواد با شکل قالب یکسان شده و به فرم موردنظر در می آید.

مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت نشان می دهد که کاربردهای یونولیت حائزاهمیت تر است. از یونولیت در ساختمان سازی، سردخانه، حمل فرآورده های شیلات، استودیوهای صوتی و ایزولاسیون، ماکت سازی، دکورسازی و …. استفاده می شود که هر یک اهمیت بسیار زیادی دارند. البته باید به این مسئله اشاره کرد که درست است که به دلیل مقاومت یونولیت در ساختمان سازی از آن استفاده می کنند اما کارشناسان، انتقاد زیادی به این مسئله دارند.

نایلون های حباب دار ریز بهتر است یا حباب دار درشت؟

همانگونه که گفته شد نایلون های حباب دار در انواع مختلفی وجود دارند که هر یک دارای ظاهری متفاوت هستند. نایلون های حباب دار ممکن است دارای حفره های ریز یا درشت باشند. مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت نشان می دهد که هر یک از آنها در کیفیت های مختلفی تولید می شوند. بنابراین در انتخاب هر یک از متریال باید دقت نمود. یکی از ابهاماتی که برای خریداران نایلون های حباب دار بوجود می آید این است که نایلون های حباب دار ریز یا درشت را انتخاب کنند.

نایلون هایی که دارای حباب های بزرگ هستند برای بسته بندی اجسام بزرگ مناسب تر هستند. برای اجسام کوچکتر مانند ظروف چینی از نایلون های حباب دار ریز استفاده می کنند. توجه داشته باشید که نایلون های سه لایه از نایلون های دو لایه بهتر هستند. زیرا مقاومت بیشتری دارند.

مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت به صورت دقیق

– یونولیت برای بسته بندی برخی از محصولات باید برش خورده و بر اساس قالب ویژه آن محصول، شکل بگیرد. اما استفاده از نایلون های حباب دار ، این دردسرها را ندارد. نایلون های حباب دار به صورت رولی عرضه می شوند.

– برای بسته بندی و محافظت محصولاتی که نیاز به پیچیده شدن دارند، از نایلون های حباب دار استفاده می شود.  یونولیت این قابلیت را ندارد که به دور محصول پیچیده شود. یعنی انعطاف پذیری نایلون های حباب دار در حالت عادی از یونولیت بیشتر است. یونولیت باید با استفاده از ابزار و دستگاه مخصوص به فرم ایده آل در بیاید. اما مصرف کنندگان خود می توانند نایلون حباب دار را مطابق با فرم دلخواه خود در بیاورند.

– مقایسه نایلون حباب دار و یونولیت نشان می دهد که یونولیت برای بسته بندی محصولات بزرگ، مناسب تر است و برای بسته بندی محصولات کوچک بهتر است از نایلون هاب حباب دار استفاده شود.

– کارخانه ها برای بسته بندی محصولات سنگین حتماً از یونولیت استفاده می کنند. برای مثال موتور یک خودرو را نمی توان با استفاده از نایلون حباب دار بسته بندی نمود. برای بسته بندی محصولات سبک، استفاده از نایلون حباب دار منطقی است. اما ممکن است محصولی سبک باشد اما بسیار حساس و شکننده باشد چنین محصولی را با استفاده از یونولیت بسته بندی می کنند تا محصول کاملاً فیت درون یونولیت قرار بگیرد. در چنین شرایطی محصول موردنظر اصلاً تکان نخورده و کمتر در معرض آسیب دیدگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهریار

خرید یونولیت در شهریار

خرید یونولیت در شهریار با قیمت مناسب را از کارخانه بزرگ ایران یونولیت انجام دهید که از بزرگترین تولیدکنندگان یونولیت در ایران است. یونولیت یا

مشاهده »
خرید یونولیت در ری

خرید یونولیت در ری

خرید یونولیت در ری باید بر اساس نوع یونولیت، ابعاد یونولیت، دانسیته یونولیت، سطح کیفی یونولیت و برخورداری از استانداردها صورت بگیرد. شهرری با مساحت

مشاهده »
خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »