کاربرد یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی

یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی
دسته بندی:
چیکید محتوا
کاربرد یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی

یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی مورداستفاده قرار می گیرد تا یک بسته بندی حرفه ای و بی عیب و نقص را درست کند.

یونولیت ها، موادی بی اثر و سبک هستند که رنگ آنها سفید رنگ است و به همین علت به فیبر سفید، شهرت دارند. سال های متعددی است که از این ماده برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می کنند. صنعت بسته بندی از میان متریال مشابه، یونولیت را مناسب تر از سایر مواد دانسته است.

یونولیت، دارای ویژگی های بسیار خوبی از جمله عایق صدا، رطوبت و انرژی است و این مسئله سبب شده است که سرو کله آن به حوزه های مختلفی پیدا شود. در فرآیند پتروشیمی، مراحلی اجرا شده تا در نهایت یونولیت به دست بیاید. قابلیت های منحصر به فردی که یونولیت دارد، بسته بندی محصولات مختلف با آن را بسیار باکیفیت می کند.

بررسی کاربردهای کلی یونولیت یا پلاستوفوم

یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی به کار می رود و این مورد، تنها یکی از کاربردهای یونولیت یا پلاستوفوم می باشد. این محصول سبک و بی اثر که پلی استر فشرده نامیده می شود، از ذرات پلی استر فشرده ساخته می شود. ساختمان سازی، مهمترین کاربردی است که می توان برای یونولیت نام برد، البته کاربردهای دیگری مانند بسته بندی، دکورسازی، تزئینات، ساخت محصولات مختلف، عایق سازی و … دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. برای هر یک از این کاربردها به استفاده از یونولیت مرغوب و استاندارد نیاز است. وگرنه استفاده از یونولیت بی کیفیت نمی تواند اهداف موردانتظار در هر کسب و کاری را فراهم کند.

مزایای استفاده از یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی

این محصول به خوبی می تواند بسته بندی لوازم برقی را انجام دهد. در جابه جایی لوازم برقی ممکن است عواملی مانند بارش باران، تابش شدید نور خورشید، برداشتن و گذاشتن محکم و با شتاب کارتن ها، برخورد کارتن ها با وسیله نقلیه، برخورد کارتن ها با کارتن های دیگر و … سبب خرابی کارتن های بسته بندی شود و در صورت مناسب نبودن متریال بسته بندی، خود محصولات صدمه ببینند. ویژگی هایی که یونولیت را بهترین متریال برای بسته بندی لوازم برقی کرده است، عبارتند از :

  • وزن بسیار اندک و جابه جایی بسیار راحت کارتن لوازم برقی به دلیل سبکی یونولیت
  • مقاومت بسیار بالای یونولیت در برابر نفوذ آب و مصون ماندن لوازم برقی از آثار تخریب کننده نم و رطوبت
  • افزایش سرعت بسته بندی لوازم برقی با یونولیت
  • امکان بازیافت کردن یونولیت بسته بندی لوازم برقی
  • استفاده آسان یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی و عدم نیاز به نیروهای ماهر برای بسته بندی لوازم برقی با یونولیت
  • عایق بودن یونولیت در برابر دما و مصون ماندن لوازم برقی از تغییرات شدید دمایی
  • طول عمر و دوام بسیار زیاد
  • و …

خاصیت ضدضربه بودن یونولیت و انتخاب آن برای بسته بندی لوازم برقی

پلاستوفوم یا یونولیت به دلیل خاصیت ضد ضربه بودن در صنعت بسته بندی مورداستفاده قرار می گیرد. بنابراین اصلی ترین دلیل انتخاب یونولیت برای بسته بندی لوازم برقی را باید ضدضربه بودن آن دانست. اغلب وسایل الکترونیکی، شکستنی هستند. بنابراین اگر متریال بسته بندی مورداستفاده فاقد خاصیت ضد ضربه ای باشد، اصلاً گزینه ایده آلی برای محافظت از وسایل برقی نخواهد بود. یونولیت در بسته‌ بندی لوازم برقی مورداستفاده قرار گرفته، به دلیل آنکه در برابر فشار و ضربه دارای مقاومت بسیار بالایی است.

استفاده از یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی مختلف

لوازم برقی مانند اتو، تلویزیون، ضبط، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، توستر، فر برقی، لامپ، سشوار، دستگاه تصفیه آب، دستگاه آبسردکن، یخچال، چرخ گوشت، چای ساز، قهوه ساز، همزن و … با استفاده از پلاستوفوم، بسته بندی می شوند. کیفیت بسته بندی هر یک از این محصولات با استفاده از پلاستوفوم بسیار بالا خواهد بود.

فرقی ندارد که لوازم برقی موردنظر کوچک باشد یا بزرگ باشد، از فلز باشند یا از شیشه باشند، گران باشند یا ارزان قیمت باشند و … تمامی این محصولات به بسته بندی درست و مناسب نیاز دارند. استفاده از یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی باید با توجه به این مسئله انجام شود که یونولیت کیفیت بسیار بالایی برای بسته بندی این لوازم داشته باشد. یونولیتی که ضعیف و نامرغوب باشد، نه تنها از محصولات برقی محافظت نکرده بلکه هیچ مزیت دیگری هم ندارد.

اصول بسته بندی لوازم برقی

یکی از دغدغه های مهم تولیدکنندگان لوازم برقی این است که محصولات تولید آنها به صورت صحیح و سالم به دست مصرف کنندگان برسد و این محصولات در زمان جابه جایی، آسیب نبینند و به کارخانه مرجوع نشوند. زمانی که مشتریان درب کارتن بسته بندی را باز کنند و ملاحضه کنند که لوازم برقی صدمه دیده اند، اصلاً برای اعتبار آن کارخانه خوب نخواهد بود.

موارد گفته شده نشان می دهد که بسته بندی لوازم برقی باید اصولی انجام شود. اصول بسته بندی لوازم برقی باید موردتوجه تولیدکنندگان قرار بگیرد. این مسئله به نفع تولیدکنندگان خواهد بود. پلاستوفوم، یکی از موارد لازم برای بسته بندی اصولی محصولات الکترونیکی می باشد و برای این کار به موارد دیگری نیاز است.

استفاده از یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی چقدر هزینه دارد؟

هزینه بسته بندی انواع لوازم برقی با استفاده از پلاستوفوم به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما مسئله ای که واضح و مبرهن است این است که هزینه بسته بندی لوازم برقی با یونولیت، مناسب خواهد بود. یونولیت، متریالی ارزان قیمت است و به سبب نوع ساختاری که دارد ( تشکیل شده از 95 درصد هوا و 5 درصد پلاستیک) به مواد اولیه ای کمی نیاز دارد. همین مسئله سبب به صرفه شدن آن شده است.

بسته بندی ایده آل و ایمن، نشان از اعتبار تولیدکنندگان

زمانی که از یونولیت در بسته‌بندی محصولات الکترونیکی استفاده کنید و یک کارتن شکیل و باطراحی زیبا برای محصولات انتخاب کنید، نشان می دهید که حرفه ای و معتبر هستید. بسته بندی محصولات، اولین چیزی است که در نظر مشتریان جلوه می کند. لذا بسته بندی محصولات باید ضمن داشتن مقاومت بالا از ظاهری زیبا برخوردار باشد. در کارخانه ها و کارگاه ها باید افرادی بر روند بسته بندی لوازم برقی نظارت داشته باشند تا هیچ محصولی با بسته بندی ضعیف از کارخانه به بیرون نرود. امیدواریم مطالب گفته شده، اهمیت بسته بندی اصولی لوازم برقی را نشان داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی

یونولیت کلاه ایمنی ، محصولی ایده آل برای محافظت از سر در زمان دوچرخه سواری، اسکیت و سایر بازی ها و تفریحات ورزشی است. با

مشاهده »